مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناجا 23 اسفند برگزار می‌شود

نگاهی به سوابق ششمین فرمانده نیروی انتظامی

سردار احمدی مقدم، در برنامه امشب در خصوص برخی شایعات پیرامون بازداشتش گفت: قاضی اطلاع رسانی در مورد پرونده بنیاد تعاون را ممنوع کرده است و نمی خواهم خیلی وارد این موضوع شوم.
کد خبر: ۸۰۶۵۹۵
پاسخ‌های احمدی مقدم به شایعات

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در برنامه "امشب" که سه‌شنبه شب از شبکه اول سیما پخش شد، در پاسخ به مجری برنامه که به صراحت از وی پرسید، «دوستان می‌گفتند، شما در زندان هستید»، اظهار کرد: در چهار ماه پایان تصدی ام به پرونده فساد اقتصادی در بنیاد تعاون برخوردیم.

وی با اشاره به فعالیت شرکت سرمایه‌گذاری قدر به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های بنیاد تعاون افزود: این شرکت نباید جایی را اداره می‌کرد زیرا شرکت سرمایه‌گذاری بود. ولی مشخص شد سهام خریداری می‌کند و سرمایه‌گذاری زیر 50 درصد دارد. همچنین شرکت‌هایی را بیرون تاسیس کرد که این خلاف بود و نباید این شرکت در دو طرف معامله یکی می‌بود.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: ما با مسئولان این شرکت صحبت کرده و اعلام کردیم عملشان خلاف است و باید اموال را برگردانید ولی برایشان سودآور بوده و ده‌ها میلیارد تومان باید سود می‌دادند لذا دست از عمل خود بر نداشته و ما هم موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع دادیم.

فرمانده سابق ناجا گفت: وسط بررسی پرونده قاضی کنار رفت و قضیه مسکوت ماند و پس از آن شروع کردند به جوسازی و گفتند بنیاد تعاون در حال ورشکستگی است و ما را تهدید کردند که فیلم تهیه کرده‌ایم تا مردم متوجه شوند و بر سر بانک قوامین سرازیر شوند تا پول خود را از بانک خارج کنند.

وی با بیان اینکه آنها اذعان داشتند که فیلم را برای تهدید ما در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند، اضافه کرد: من از دادگاه ناامید شده بودم، لذا نزد رئیس قوه قضائیه رفتم.

احمدی‌مقدم ادامه داد: نامه‌ای نوشتم و به رئیس قوه قضائیه گفتم آن را بخوانید، ایشان دقیق خواندند و گفتند مگر می‌شود قاضی را وسط بررسی پرونده و انجام کار انتقال داد؟ اما به دستور ایشان پرونده را به قاضی ویژه بررسی ارسال کردند و پرونده نیز از دادسرای عمومی به نظامی ارجاع شد.

احمدی مقدم تصریح کرد: همان کسانی که ما قبلاً تهدید به انتشار فیلم کرده بودند، شایعه زندانی بودن من را منتشر کرده و به رسانه‌ها اطلاع دادند.

وی بیان کرد:به دلیل اینکه ادعا کرده بودند معامله با مجوز من بوده تا امروز دو بار قاضی پرونده نامه فرستاده و من مکتوب جواب دادم و منجر به احضار و زندان نشده است.

فرمانده سابق ناجا در پاسخ به سوال مجری که گفت «پسر و داماد شما چه نقشی در این پرونده داشتند» تاکید کرد: هیچ کدام نقشی نداشتند. من دو پسر دارم و دو دختر که یکی از پسرهایم دانشجو و دیگری دانش آموز دبیرستانی است. دو دخترم نیز متاهل‌اند و هیچ کدام شغل دولتی ندارند. پسرم که دانشجو است، کار وکالت می‌کند و به او تاکید کرده‌ام که وکالت دستگاه‌های دولتی را نپذیرد که نگویند رانت پدرش بوده است.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه فرمانده بشوم به دفتر آقا رفتم و بیوگرافی خود و دارایی‌هایم را اعلام کردم. وقتی هم خدمتم به پایان رسید مجدداً داراییم را اعلام کردم و هیچ فرقی با زمان قبل نداشت.

سردار احمدی مقدم تأکید کرد: هر سه فرزندم مستاجرند و خانه‌های زیر 100 متر دارند و کار اقتصادی هم نداشته و فعالیت معمولی دارند.

وی گفت: از سخنگوی دستگاه قضا به دلیل اینکه با قاطعیت گفته‌اند، موضوع انتشار خبر دستگیری‌ام قابل پیگیری محض است، تشکر می‌کنم.(نسیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها