واکنش متفاوت بازار مسکن به وام ۸۰ میلیون تومانی

بازاری که آینده‌اش با اما و اگر مواجه است

بانک مسکن دستورالعمل اجرایی حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را به کلیه شعب خود برای پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خرید خانه در تهران و دیگر شهرها (بالای ۲۰ هزار نفر) ابلاغ کرد.
کد خبر: ۸۰۵۸۴۶
دستورالعمل پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن

با ابلاغ بخشنامه مزبور، متقاضیان تسهیلات ۸۰ میلیونی خرید مسکن (خانه‌ اولی‌ها) می‌توانند با مراجعه به شعب اقدام به بازگشایی این حساب کنند.

امروز نیز مدیرعامل بانک مسکن جزئیات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم را تشریح خواهد کرد و فردا سه شنبه با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی این حساب رونمایی خواهد شد.

طبق این ابلاغیه شرایط پرداخت تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی برای واحدهای نوساز داشتن کمتر از ۷ سال از تاریخ صدور پروانه ساختمانی و سه سال ساخت از تاریخ صدور پایان کار تعیین شده است.

برابر این دستورالعمل، صندوق پس انداز مسکن یکم ویژه خانه اولی ها و با هدف اعطای تسهیلات خرید و ساخت واحد مسکونی افتتاح می شود.

همچنین سقف این وام در تهران ۸۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری (بالای ۲۰ هزار نفر) ۴۰ میلیون تومان است.

حداقل متوسط موجودی برای وام ۸۰ میلیون تومانی، ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه، برای وام ۶۰ میلیون تومانی، ۱۰ میلیون تومان در هر دوره ۶ ماهه و برای وام ۴۰ میلیون تومانی، ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر دوره ۶ ماهه است.

مطابق این دستورالعمل تاکید شده که نرخ سود این تسهیلات (از محل صندوق پس انداز مسکن یکم)، اکنون ۱۴ درصد و زمان بازپرداخت آن ۱۲ سال (۱۴۴ ماه) یش بینی شده است.

این تسهیلات در قالب عقود مشارکت مدنی و صرفا به متقاضیان متأهل و یا سرپرست خانوار تعلق می گیرد و سرپرست خانوار در این دستورالعمل شامل افرادی که همسر آنان فوت شده و یا از همسر خود جدا شده اند و سرپرستی یا حضانت فرزند یا فرزندان خود را بر عهده دارند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها