دبیرکل حزب الله لبنان در پیامی به اجلاسیه حوزه علمیه قم :

هرچه در توان داریم از یاری مردم یمن دریغ نمی کنیم

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه امروز ملت مظلوم و مقاوم یمن نیازمند حمایت علمای اسلام است تاکید کرد: ما در کنار مردم یمن هستیم و حمایت می کنیم و هرچه در توان داریم از یاری مردم یمن دریغ نمی کنیم.
کد خبر: ۸۰۵۵۱۹
هرچه در توان داریم از یاری مردم یمن دریغ نمی کنیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید حسن نصرالله در پیام خود به اجلاسیه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در مدرسه عالی دارالشفاء قم اظهار داشت: ملت یمن که در محاصره کشور های مرتجع عربی است نیازمند حمایت علمای اسلام است تا فریاد استقلال خواهی آنها را به گوش جهانیان برساند.

دبیر کل حزب الله لبنان در این پیام تصویری با تشکر از گردهمایی علمای حوزه علمیه قم که به منظور حمایت از مردم مظلوم یمن تشکیل شده است تصریح کرد: آنچه در تجاوز بی شرمانه عربستان علیه یمن شگفت انگیز است این است که سراسر دنیا یا در برابر این تجاوز ساکت اند یا موافق و مخالفان این جنگ کم اند و این در حالیست که این جنایات را علمای و نهادهای مذهبی دنیا مشاهده می کنند و این گوشه ای از مظلومیت مردم یمن است.

وی افزود: این گردهمایی اساتید حوزه در شهر مقدس قم در کنار رساترین صدا و استوارترین موضع درباره مردم یمن که از جانب امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به ملت یمن و مجاهدان مظلوم این کشور تقدیم می شود.

سید حسن نصرالله گفت: این گردهمایی علما پیام می دهد که ما در کنار مردم یمن هستیم و حمایت می کنیم و هرچه در توان داریم از یاری مردم یمن دریغ نمی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز عربستان و همراهانش مشغول گمراه کردن مردم دنیا و تحریف حوادث یمن هستند، عربستان با به کار گیری رسانه های مختلف در صدد است چهره خود را مظلوم و در موضع خدمتگذار مردم یمن قرار دهد و دولت و مردم یمن را در موضع جنایتکار قرار دهد و این در حالی است که عربستان شهرهای یمن را ویران کرده است و زنان و کودکان و پیران را به خاک و خون می کشد.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت : امروز آل سعود مدعی است که حامی انتخابات آزاد در یمن است و خود را حامی این اقدام می داند درحالیکه مردم یمن را می کشد و رسانه ها ی آنها مردم یمن را که از خود دفاع می کننددست نشانده معرفی می کنند و وقاحت آل سعود و دستگاههای تبلیغاتی به جایی رسیده که مشغول کشتن مردم مظلوم یمن هستند.

وی خطاب به علمای حوزه علمیه قم اظهار داشت: می خواهم صادقانه مشکل عربستان را در باره یمن بگویم و آن این است که این مشکل همان مشکلی است که عربستان از همان بدو تشکیل جمهوری اسلامی در ایران داشته و دارد، عربستان تحمل این را ندارد که در کنار خود نظامی را ببیند که رهبران و مسئولان آن با انتخابات آزاد-مستقیم و یا غیر مستقیم مردم انتخاب شده باشند و دولتی که دزدان و متجاوزان به بیت المال را مورد مواخذه قرار می دهد دولتی مستقل که هرگز دنباله رو عربستان و اربابان آنها نیست بر سرکار باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اکنون در یمن مشاهده می کنیم که مردم یمن خواهان استقلال و آزادی خود است تا دولت خود رادر انتخابات آزاد برگزیند، بدون دخالت و قید و بند خارجی باشد،این کشور می خواهد نقش مثبتی در میان مسلمانان داشته باشد .

سید حسن نصرالله تاکید کرد: من به شما علما یادآوری می کنم که مردم یمن همچنان با استواری و مقاومت ادامه خواهند داد اگر چه قربانیان زیادی بدهند و این ملت پیروز خواهد شد چرا که دارای رهبران شجاع است.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها