رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت مرحومه حاجیه خانم فاطمه چرچی، همسر شهید محمدحسین دوروزی (عربزاده)، مادر شهیدان سعید و حمید دوروزی و خواهر شهید جعفر چرچی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۸۰۵۳۶۵
تسلیت رئیس‌ جمهور به مناسبت درگذشت مرحومه چرچی

حسن روحانی در پیام خود آورده است: درگذشت نماد صبر و فداکاری مرحومه حاجیه خانم فاطمه چرچی همسر شهید والامقام محمدحسین دوروزی (عربزاده)، مادر شهیدان سلحشور سعید و حمید دوروزی و خواهر شهید سرافراز جعفر چرچی موجب تأثر و تألم فراوان شد.

روحانی افزوده است: این شیرزن باایمان و پرتلاش که استواری و سربلندی را از مکتب زینب کبری (س) آموخته بود، با تربیت شهیدانی سرفراز، شاهدی شد بر زنده و بالنده بودن این مکتب انسان‌ساز.

محکومیت توکلی به ۶ ماه حبس تعزیری

احمد توکلی، مدیر مسئول سایت الف و نماینده تهران در مجلس با اشاره به صدور حکم اولیه مربوط به پرونده او از سوی دادگاه گفت: دادگاه، مرا به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد که البته با توجه به سوابق بنده، ملاحظه کردند و این حکم به مدت دو سال تعلیق شد.

احمد توکلی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: البته حکم دادگاه رسما به من ابلاغ نشد و فقط از محتوای آن مطلع شدم.

وی با بیان این‌که محکومیتش به علت انعکاس نظرات مردم در سایت الف بوده است، اظهار کرد: سه اتهام داشتم که از اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اتهام نشر خلاف واقع و تشویش اذهان عمومی تبرئه شدم.

وی گفت: شاکی اصلی من دادستان تهران بود که درخصوص توهین خوانندگان سایت الف به مجلس و اشخاصی که معترض بودند تبرئه شدم اما دادگاه مرا درخصوص توهین به رئیس قوه قضاییه و رئیس‌جمهور سابق مجرم شناخت.

مدیر مسئول سایت الف افزود: دادگاه وظیفه قانونی خود را انجام داده است، اما چون نظر دادگاه را منطبق بر قانون نمی‌دانم، اعتراض خواهم کرد .

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران هم درباره صدور حکم برای پرونده توکلی گفت: حکم وی در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی صادر شده است و در مهلت قانونی به وی ابلاغ می‌شود.

افتخاری درباره جزئیات حکم گفت: تا قطعی شدن حکم نمی‌توان درباره جزئیات آن اظهارنظر کرد.

دادگاه احمد توکلی طی دو جلسه در 27 اردیبهشت و 3 خرداد در شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی جلالی برگزار شد.

حکم دادگاه برای مدیر مسئول و سردبیر «مردم‌ امروز»

وکیل‌مدافع مدیرمسئول روزنامه «مردم امروز» از محکومیت موکلش به جزای نقدی خبر داد.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ بر اساس حکم صادره، احمد ستاری مدیرمسئول روزنامه به 2 میلیون تومان جزای نقدی محکوم و محمد قوچانی سردبیر این روزنامه تبرئه شد.

بر اساس این گزارش، پرونده‌ روزنامه‌ مردم امروز با اعلام جرم دادستانی تهران و به اتهام توهین به مقدسات تشکیل شده بود که پس از برگزاری دادگاه، هیات منصفه مطبوعات نظر خود را اعلام کرد. بر این اساس مدیر مسئول این نشریه با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

جزئیات ۳ عملیات ضدتروریستی توسط سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از انجام سه عملیات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات علیه تروریست‌ها در غرب کشور خبر داد.

حسین ذوالفقاری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره شناسایی و دستگیری اعضای گروهک تروریستی توسط وزارت اطلاعات که اخیرا در غرب کشور انجام شد، گفت: این اتفاق برای سال گذشته بود که گروهی تروریست وارد کشور شده بودند و با مجموعه عملیاتی که انجام شد و همان‌گونه که وزارت اطلاعات بیانیه داد، اعضای این باند دستگیر شدند.

وی افزود: به‌طور کلی اقداماتی که سال گذشته و ابتدای سال جاری توسط دستگاه‌های اطلاعاتی کشور علیه گروهک‌های تروریستی، هم در مقابله و هم در دستگیری انجام شد، اقدامات بسیار خوب و موثری بود. این اقدامات موثر با همکاری سپاه پاسداران و نیروی انتظامی علیه گروهک‌های تروریستی در جنوب‌شرق به‌طور خاص و در جنوب و بخشی از شمال غرب کشور انجام گرفت.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در غرب کشور سپاه پاسداران دو مورد عملیات و وزارت اطلاعات نیز یک مورد عملیات علیه گروه‌های تروریستی داشتند که این عملیات‌ موفق بود و تلفات قابل توجهی به گروهک‌های تروریستی وارد شده است.

ذوالفقاری گفت: اقدامات دستگاه‌ها در مقابله با گروهک‌های تروریستی افزایش پیدا کرده و توفیقات بیشتری نیز در این زمینه کسب شده است.

اظهارنظر مرعشی درباره «نهاد عالی اصلاح‌طلبان»

حسین مرعشی، عضو ارشد حزب کارگزاران در واکنش به اخباری مبنی بر تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان گفت: نمی‌دانم این نهاد عالی چیست.

این اظهارنظر در حالی است که نشریه «صدا» با بیان این‌که اولین جلسه نهاد عالی اصلاح‌طلبان تشکیل شده، مرعشی را یکی از حاضران در این جلسه اعلام کرد.

مرعشی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که شما در جلسه این نهاد حضور داشتید، گفت: اصلاح‌طلبان آن‌قدر جلسه برگزار می‌کنند که ما خودمان هم نمی‌دانیم چه عنوانی دارد. اما آنچه که می‌توانم بگویم این است که اطلاعی از نهاد عالی اصلاح‌طلبان ندارم و نمی‌دانم دقیقا چیست.

به گزارش فارس، هدف از تشکیل نهاد عالی اصلاح‌طلبان همدلی بین اصلاح‌طلبان و اعتدالیون و کسب پیروزی در انتخابات مجلس پیش‌روست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها