48 نفر در 5 تصادف جان خود را از دست دادند

پایان هفته مـرگبـار در جاده‌های کشور + عکس

در تصادفات جاده‌ای طی تعطیلات پایان هفته، 48 نفر جان خود را از دست دادند. در مرگبارترین حادثه بر اثر سقوط اتوبوس اسکانیا به دره 26 نفر جان باختند.
کد خبر: ۸۰۴۹۱۵
پایان هفته مـرگبـار در جاده‌های کشور + عکس

به گزارش جام‌جم، در نخستین تصادف مرگبار، بر اثر برخورد دو دستگاه وانت نیسان و وانت پیکان در محور ثلاث باباجانی به جوانرود، سه سرنشین وانت پیکان که عضو یک خانواده بودند، بر اثر شدت تصادف و آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

عصر سه‌شنبه یک دستگاه وانت نیسان با یک دستگاه وانت پیکان از روبه‌رو با یکدیگر برخورد کردند که باعث آتش گرفتن خودروی وانت پیکان شد.

در این حادثه تلخ، پدر و دو فرزند خردسال هفت و 10 ساله‌اش جان خود را از دست دادند.پس از حضور کارشناسان بر سر صحنه تصادف مشخص می‌شود، مقصر راننده وانت نیسان است که با سبقت غیرمجاز از راست، باعث ایجاد این حادثه تلخ و کشته شدن سه عضو یک خانواده شده است. راننده خاطی با رها کردن خودرو از محل فرار کرده بود.

برخورد مرگبار با درخت

در حادثه‌ای دیگر، در جاده فیروزکوه یک دستگاه پراید پس از برخورد با سرنشینان یک خودروی پژو پارس که کنار جاده در حال استراحت بودند، به یک درخت خورد. در این حادثه دو سرنشین پراید و یکی از سرنشینان پژو پارس جان خود را از دست دادند. مادر و کودکی هم مجروح شدند.

مرگ در میان آتش

در سومین حادثه، برخورد دو خودرو در جاده ایرانشهر ـ نیکشهر ده کشته و یک زخمی در پی داشت. این تصادف بامداد سه‌شنبه در کیلومتر 110 جاده نیکشهر ـ ایرانشهر رخ داد و بر اثر آن، دو خودروی سمند و پژو پارس آتش گرفته و سرنشینان آن در میان آتش گرفتار شدند.

امدادگران بلافاصله با حضور در محل، شعله‌های آتش را خاموش کردند، اما بر اثر شدت ضربه و آتش‌سوزی، هشت نفر از سرنشینان سواری پژو پارس و دو نفر از سرنشینان سواری سمند جان باخته و یکی از سرنشینان سواری سمند نیز مجروح و به مراکز درمانی منتقل شد.

رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان درباره علت این تصادف گفت: رعایت نشدن حق تقدم هنگام دور زدن از سوی راننده سمند، علت این حادثه بود که پس از تصادف دو خودرو شعله‌ور شد.

6 کشته در تصادف 4 خودرو

در تصادف مرگبار دیگری، برخورد چهار دستگاه خودرو در شرق استان تهران شش کشته و هشت مصدوم برجا گذاشت. این حادثه عصر پنجشنبه بر اثر برخورد چهار دستگاه خودروی کامیون بنز اکسور، پی‌کی، سمند و پراید در جاده آبسرد ـ کیلان رخ داد. براساس گزارش پلیس، یک دستگاه خودروی سواری پی‌کی در پیچ مقابل خود به سمت چپ منحرف شد و با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد که سرنشینان آن در برخورد اولیه آسیب دیدند.

در ادامه کامیون به سمت چپ منحرف شد که به یک دستگاه خودروی سمند برخورد کرد و دو خودرو به شیب دو متری کنار شانه خاکی رفته و کامیون روی سمند سقوط کرد که در این حادثه پنج سرنشین سمند جان باختند. در این سانحه راننده خودروی پی‌کی به علت شدت جراحت در درمانگاه آبسرد جان باخت و هشت مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. به یک خودروی وانت هم خسارت جزئی وارد شد.

نقص فنی اسکانیا، 26 مسافر را به کام مرگ کشاند

نقص فنی اسکانیا عامل مهم‌ترین تصادف مرگبار تعطیلات پایان هفته بود . ساعت 16 و 45 دقیقه سه‌شنبه 12 خرداد، یک دستگاه اتوبوس اسکانیا با 40 مسافر که تبعه عراق بودند، در محدوده پیچ کمرزرد در جاده کرج ـ چالوس به دره سقوط کرد تا سریال تصادفات مرگبار اتوبوس‌های اسکانیا همچنان ادامه داشته باشد.

بر اساس گزارش پلیس راهور، اتوبوس تهران را به مقصد رامسر ترک کرده بود که در سه پیچ قبل از محل حادثه دچار نقص فنی از ناحیه سیستم ترمز شده بود. راننده نیز در محل حادثه خودرو را متوقف کرده بود که پس از مدتی اتوبوس خاموش به حرکت درآمده و با یک دستگاه وانت مزدا برخورد و پس از آن به عمق 250 متری دره سقوط کرد.

بر اثر سقوط اتوبوس به دره، 26 نفر از سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

واکنش‌ها به نقص فنی اتوبوس‌های اسکانیا از 18 شهریور سال 92 و پس از برخورد دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران ـ قم و مرگ 42 نفر در این تصادف آغاز شد. یک روز پس از این تصادف سردار مومنی، که در آن زمان سکاندار راهور ناجا بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد شرکت سازنده اسکانیا در این حادثه 50 درصد مقصر شناخته شده است.وی در مصاحبه دیگری اعلام کرد؛ با این که این اتوبوس‌ها تنها 9.9 درصد از اتوبوس‌های کشور را تشکیل می‌دهد، اما 53 درصد تلفات ناشی از تصادفات اتوبوس‌ها راشامل می‌شود.

این امر نشان می‌دهد نه تیر برق مقصر بوده و نه کاهش سرعت می‌توانسته در این خصوص تاثیرگذار باشد. لذا معتقدیم شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به جای فرافکنی باید برای رفع عیب این اتوبوس‌ها اقدام کند.

در ادامه پلیس از شماره‌گذاری این اتوبوس جلوگیری کرد و دادگاه نیز به محکومیت این شرکت رای داد.

حال با گذشت بیش از یک سال از تصمیم پلیس برای توقف شماره‌گذاری و فراخوان این شرکت برای رفع نواقص، همچنان این اتوبوس به دلیل نقص فنی قربانی می‌گیرد و در اردیبهشت امسال هم ضعف عملکرد راننده اتوبوس و نقص فنی خودرو باعث سقوط یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به دره‌ای در سوادکوه شد که این حادثه هم 11 کشته در پی داشت.

سریال تصادف‌های مرگبار اسکانیا همچنان در جاده‌های کشور ادامه دارد و به نظر می‌رسد توقف شماره‌گذاری و فراخوان برای پایان دادن به تصادفات مرگبار اسکانیا موثر نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
در اتوبان تهران ساوه نقش پلیس راه بسیار كمرنگ بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
خدایا از این جاده های ناایمن، رانندگان عجول و بی احتیاط، ماشینهای معیوب و .... به تو پناه میبریم.
آخه آدم اگه تعطیلاتو مجبور نباشه بره مسافرت، بشینه توخونش بهتر نیست كه یه عمر عزادار عزیزاش بشه ؟ به خدا مسافرت با این ماشین ها تو این جاده ها كمتر از خودكشی نیست. نمی دونم این سونامی مسافرت از كجا به جان ماها افتاده كه سه روز تعطیلی رو میخوایم به هر قیمتی تخته گاز بریم و بیایم و بگیم رفتیم سفر. نكنین اینكارو. دو روز خوشی ارزش این همه تلخی رو نداره.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
با سلام آیا تا بحال كسی پاسخ داده كه چرا خودروهای ایرانی با اولین ضربه در تصادفات آتش میگیرند آیا نباید كارشناسان ایران خودرو در تلوزیون پاسخگو باشند.فقط كافی است در اینترنت حوادث رانندگی كه منجر به آتش سوزی می شود را بررسی كنید . مسئولین عزیز شماها.... اگر به جان انسانها بها می دهید پیگیر باشید. مطمئن باشید این خودروها مطابق استانداردهای جهانی حق تردد در هیچ جاده ای را ندارند مخصوصا با آن كپسولهای چك نشده گاز
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها