ابو محمد الجولانی، رهبر جبهه گروه تروریستی النصره می‌گوید ایران که از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه دفاع می‌کند، دشمن این گروه است.
کد خبر: ۸۰۴۶۹۵
سخنان رهبر جبهه النصره در باره ایران

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، رهبر جبهه النصره در بخش دوم مصاحبه خود با شبکه خبری الجزیره گفت ایران مشاوران نظامی خود را به سوریه اعزام کرده، اما نفرات ارتش خود را به این کشور نفرستاده و جبهه النصره مصمم است تا با گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه مقابله کند.

پخش این مصاحبه از شبکه تلویزیونی الجزیره با انتقادهایی همراه بوده است.

چهره جولانی در مصاحبه با شبکه الجزیره پوشانده شده و مشخص نیست این مصاحبه در چه مکانی انجام شده است.

ابو محمد الجولانی به الجزیره گفت: "ما دست ایران را از منطقه خودمان قطع می‌کنیم و در مورد خود ایران، با آن از داخل برخورد خواهد شد."

نظر کاخ سفید درمورد کاهش تحریم‌ها

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید تا زمانیکه ایران به تعهدات خود در توافق عمل نکرده آمریکا آمادگی کاهش تحریم‌ها نیست.

به گزارش تسنیم، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: آمریکا آماده ارائه پیشنهاد کاهش تحریم‌ها تا زمانیکه ایران به تعهدات خود در توافق عمل نکرده، نیست.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه المنار لبنان، در مسکو با اشاره به اینکه پاسخ و راه حل‌هایی برای تمام مسائل یافت شده است، ابراز امیدواری کرد که در صورت پایبندی تمام طرف‌ها به تفاهماتی که در نشست لوزان به دست آمد، به توافق می رسیم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم امروز اظهار داشت پیروی از توافقات حاصله بدون مطرح کردن مطالبات جدیدی که در آخرین لحظه ظاهر شده باشند، کلیدی برای پایان موفق مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران است.

رابطه برهنگی و زلزله در مالزی

انتشار تصاویری از برهنگی گروهی کوهنورد در قله کوه کینابالو در ایالت صباح مالزی و زمین لرزه ای که روز جمعه در این منطقه اتفاق افتاد و دستکم یک کشته برجای گذاشت، رابطه بین برهنگی و بلایای طبیعی را در شبکه های اجتماعی و رسانه های این کشور جنوب شرق آسیا مطرح کرد.

به گزارش نامه نیوز، یک گروه 10 نفره از گردشگران شامل دو کانادایی، دو هلندی، دو آلمانی و چند اروپایی دیگر هفته گذشته در قله کوه کینابالو در ایالت صباح مالزی عکس های برهنه ای گرفتند که در مالزی دردسرساز شد.

قله کینابالو در پارک دولتی کینابالو در مالزی شرقی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مکان برای مالزیایی ها محل مقدسی به شمار می رود و این منطقه را محل آسایش ابدی اجداد خود می دانند.

زلزله امروز در این منطقه باعث کشته شدن دستکم یک زن کوهنورد زن و مصدومیت دو نفر دیگر شد. گزارش های اولیه از کشته شدن پنج نفر حکایت داشت.

چند روز پس از انتشار عکس های برهنه چند کوهنورد در شبکه های اجتماعی، صبح امروز (جمعه) زلزله ای به بزرگی 6 ریشتر (مقیاس امواج درونی زمین) سواحل غربی مالزی در این ایالت را لرزاند و پس از آن کاربران شبکه های اجتماعی به رابطه برهنگی کوهنوردان و گردشگران در قله کوه و این زلزله پرداختند.

روزنامه استار مالزی نیز نوشت وقوع زلزله صبح امروز در رانائو ایالت صباح ممکن است ناشی از خشم ارواح و نگهبانان کوه پس از اقدام گردشگران در کینابالو باشد.

استار نوشت این دیدگاه برخی کاربران شبکه های اجتماعی است و می خواهند نتیجه بی احترامی به مراکز مقدس را نشان دهند، هر چند اعتقادی به این موضوع ندارند.

ممکن است برخی رسانه های مالزی از این موضوع به عنوان شوخی یاد کرده باشند، اما نشان می دهد برخی تفکرات خاص در مالزی در حال شکل گرفتن است که می تواند با افزایش افراط گرایی در این کشور بی ارتباط نباشد.

تبلیغ شمر و اوباما برای کفش فروشی

استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، مقاله ای با مضمون اهمیت مصالحه هسته‌ ای نوشت. اما وی بخش کلیدی این مقاله که به یک عکس بر می گردد را اشتباه فهمیده است.

استفن کینزر، خبرنگار الجزیره که مدتی را در ایران به گشت‌وگذار مشغول بوده است، چند روز قبل مقاله‌ای دربارۀ مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی نگاشته است و در بخشی از آن از اشتیاق مردم ایران برای توافق هسته ای سخن گفته است.

پاراگراف ابتدایی این مقاله چنین می‌گوید: «بر فراز یکی از میدان‌های اصلی تهران، تصویری تمام‌قد و ۱۲ متری از باراک اوباما در کنار یک قهرمان باستانی ایرانی است که هر دو کفش‌هایی شیک به پا دارند. شعار زیر این تصویر می‌گوید: در امان باش، با ما راه بیا. این تبلیغی برای یک شرکت کفش ایرانی است، و نشانه‌ای از اینکه ایرانیان چه مشتاقانه به امید توافقی هسته‌ای هستند که تحریم‌های اقتصادی را رفع می‌کند و شاید دوره‌ای جدید در روابط با ایالات متحده می‌گشاید.»

نگارندۀ این مقاله که مضمون اصلی متن خود را به اهمیت مصالحۀ هسته‌ای اختصاص داده است، در خواندن کلیدی‌ترین نمادی که به آن اشاره می‌کند اشتباه کرده است. تصویر مد نظر کینزر، یکی از تابلوهای مشهور «با ما باش، در امان باش» است که مدتی پیش برای هشدار نسبت به مذاکرات هسته‌ای در شهر تهران برافراشته شدند و در واقع مفهومی کاملا متناقض با آنچه که خبرنگار الجزیره برداشت کرده است، دارند.

این تابلو چندی پیش توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده و به نشانه اعتراض به آمریکا در نزدیکی میدان ولیعصر تهران نصب شده بود. گفتنی است پیش از این در همین راستا تبلیغاتی با عنوان صداقت آمریکایی نیز در اعتراض به مشی آمریکا در مذاکرات هسته ای در جای جای تهران نصب شده بود که البته پس از مدتی با اعتراض برخی حامیان دولت، توسط شهرداری جمع آوری گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
هیچ غلطی نمی‌توانید بكنید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها