نیروهای یمنی 10 کیلومتر از خاک عربستان را به تصرف درآوردند.
کد خبر: ۸۰۴۵۹۹
پیشروی 10 کیلومتری یمن در خاک عربستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی حصاد الیوم، در حالی جنگنده های عربستان سعودی حملات هوایی و بمبارانهای خود را شب گذشته به صنعا پایتخت افزایش یمن دادند که نیروهای ارتش یمن پیشرویهایی در خاک عربستان سعودی داشتند و یکی از پایگاههای نظامی جیزان را هدف موشکهای خود قرار دادند و شبکه مخابرات این منطقه را منهدم کردند و در منطقه صامطه واقع در غرب صبیا نیز درگیریهای شدیدی با نیروهای عربستانی داشتند.

گزارشها حاکی است نیروهای ارتش یمن در مرزهای یمن و عربستان سعودی با پیشروی در خاک عربستان ده کیلومتر از خاک این کشور را به تصرف درآوردند و به سمت منطقه صبیه در حال پیشروی هستند .

همچنین موشکهای ارتش یمن شبکه مخابرات پایگاه المحازیف در نجران را هدف قرار دادند.

از سوی دیگر نیروهای انصار الله یمن و کمیته های مردمی توانستند منطقه الیتمه وابسته به استان الجوف، را پس از درگیریهای شدید از دست افراد مسلح حزب الاصلاح و هواداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن خارج کنند و این منطقه را به طور کامل به تصرف درآورند.

عربستان سعودی تروریستها را به این منطقه اعزام کرده بود و از آنها حمایتهای مالی و تسلیحاتی می کرد .

ارتش یمن: ساخت موشکهای زلزال

مرکز صنایع دفاع ارتش یمن از سامانه موشکی بومی این کشور موسوم به زلزال خبر داد .

این مرکز از در اختیار داشتن سامانه موشکی پیشرفته ای موسوم به «النجم الثاقب 1 » و «النجم الثاقب 2 » خبر داد . این موشکها پایگاههای نظامی و مراکز ارتش عربستان سعودی را در نجران و عسیر و جیزان هدف قرار خواهد داد.

حملات کور جنگنده های سعودی به شهر الحدیده

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین ،جنگنده های رژیم سعودی بیش از ده حمله کور به مرکز شهر الحدیده یمن انجام دادند.

تروریستهای گروه القاعده چندین موشک و گلوله توپخانه به سمت شهرکهای مسکونی در منطقه خور مکسور و العریش استان عدن شلیک کردند.

سفیر یمن در سازمان ملل متحد گفت: مذاکرات تحت رهبری سازمان ملل متحد با هدف پایان دادن به درگیری ها در یمن که فقیرترین کشور خاورمیانه به شمار می رود 14 ژوئن در ژنو آغاز خواهد شد.

فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در شورای امنیت سازمان ملل متحد از حضور دولت مستعفی یمن در مذاکرات صلح در ژنو خبر داد و با این حال اعلام کرد حوثی ها تاکنون حضور خود را تایید نکرده اند.این نشست قرار است 14 ژوئن برگزار شود.

به گفته دیپلمات ها، اسماعیل ولد شیخ به صورت موقت تصمیم گرفته است این مذاکرات بین طرف های درگیر در مناقشه یمن 14 ژوئن در ژنو آغاز شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
وحید
United States
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
۰
۰
خدایا یمنی ها رو كمك كن برسن مكه و مدینه رو از دست این شیاطین آزاد كنن
خدا جوون خیلی دوست دارم

نیازمندی ها