رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با کانال ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با بیان اینکه یران به تعهداتش برای اجرای طرح مشترک اقدام(توافق ژنو) پایبند بوده است گفت: تعامل نکردن با ایران «بدترین سناریو» است.
کد خبر: ۸۰۴۵۱۱
تعامل نکردن با ایران، «بدترین سناریو» است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل؛ اوباما گفت: توافق برای همیشه باعث تاخیر در رسیدن ایران به سلاح اتمی نمی شود بلکه اجازه نظارت از پیشرفت های به دست آمده را میسر می کند.

وی گفت:«بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل به صراحت تمام اعلام کرد که اجازه نخواهد داد در دوران نخست وزیری او، راه حل ایجاد دو کشور مستقل تحقق پیداکند.

مسئله این است که اسرائیل اعتبار خودش را از دست بدهد. همین حالا هم جامعه بین المللی معتقد نیست اسرائیل درباره راه حل تشکیل دو کشور مستقل جدیت داشته باشد. سخنانی که نخست وزیر اسرائیل مطرح کرد سبب تقویت این باور شد که طرف اسرائیلی برای تحقق این هدف، متعهد نیست.»

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه احتمال دارد کمکهای آمریکا در آینده به اسرائیل کم شود گفت: این کمکها همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند زیرا این مسئله یکی از تعهدات عمیقی است که من درباره امنیت اسرائیل مطرح کرده ام.

اوباما گفت:«رایزنی های مقامات اسرائیلی و فلسطینی هم فعلا نتیجه ای ندارد. بعید می دانم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پس از این رایزنی ها بتواند در وضعی همانند کمپ دیوید قرار بگیرد و دستهای خودش را بالا بگیرد و بگوید تلاشهای نتیجه بخش بوده است. چنین وضعی پیش نخواهد آمد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
۰
۰
ببین چه كردن كه آوباما اینجوری میگه. واقعا دمتون گرم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها