ظریف در دیدار با هیات پارلمان اروپا:

رویکرد ما به مذاکرات با حسن نیت است

لاریجانی در نشست خبری با رییس مجلس سوریه:

مساله تروریسم تنها به یک کشور مربوط نمی شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه کشور سوریه در مقابله با تروریسم پیشرو بوده است، افزود: مشکل تروریسم فقط به یک کشور مربوط نبوده بلکه معضلی برای تمامی انسان ها است.
کد خبر: ۸۰۴۰۰۳
مساله تروریسم تنها به یک کشور مربوط نمی شود

دکتر علی لاریجانی امروز (دوشنبه 11 خرداد) در نشست خبری که به مناسبت حضور محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه برگزار شده بود گفت: رئیس پارلمان سوریه به دعوت ما در رأس هیأتی به ایران آمدند که ما از آنها تشکرمی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سوریه کشوری بود که در طول سال های گذشته در برابر رژیم صهیونیستی مبارزه کرده و امروز هم از کشورهای پیشرو در این زمینه است البته در ظرف 4 سال اخیر کشورهای قدرتمند تلاش کردند با ایجاد جریان های تروریستی در سوریه مشکلاتی را برای این کشور ایجاد کنند که البته با مقاومت ملت سوریه تا حد زیادی اهداف جریان های ماجراجویانه خنثی شد.

لاریجانی با اشاره به نقش حمایت های برخی قدرت های غربی و منطقه در حمایت از تروریسم، گفت: ما اطمینان داریم که ملت سوریه در این مبارزه پیروز است .

ایران حمایت های دولت و ملت سوریه را در پیروزی دفاع مقدس فراموش نمی کند

وی با بیان اینکه ما هیچگاه حمایت های دولت و ملت سوریه را در پیروزی دفاع مقدس کشورمان فراموش نمی کنیم و ما مبارزه با تروریسم چه در سوریه و چه عراق را مبارزه ای می دانیم که همیشه می تواند برای آینده بشریت مفید باشد.

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه مشکل تروریسم فقط مربوط به یک کشور نیست، افزود: مشکل تروریسم برای همه انسان ها است.

لاریجانی با اشاره به مذاکرات انجام شده با رئیس مجلس سوریه گفت: مذاکرات خوبی با دکتر اللحام داشتیم که اطلاعات خوبی بین طرفین رد و بدل شد و راه های همکاری بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: امیدواریم که ملت سوریه در این مبارزه با جریان وحشی ماجراجو موفق باشند و ایران همیشه در این زمینه و در زمینه مقابله با تروریسم کمک کننده کشورهای منطقه بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آرزوی توفیق برای دولت و ملت سوریه دارم .

محمد جهاد اللحام:رابطه سوریه و ایران در گذشته، حال و آینده به عنوان عامل ثبات منطقه باقی خواهد ماند

محمد جهاد اللحام، رئیس مجلس سوریه در این نشست خبری ضمن ابراز تشکر از مسئولان کشورمان گفت: ابتدا مایلم از کشور دوست و برادر خود و مسئولان آن که در رأس آن مقام معظم رهبری قرار دارند به خاطر کمک های آنها به سوریه تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه کشور سوریه بیش از 4سال است مورد حملات تروریستی قرار گرفته است، افزود: از ملت و رهبری ایران به خاطر کمک های آنها به کشورم برای مقابله باتروریسم تشکر می کنم.

رئیس مجلس سوریه گفت: بنده امروز در تهران هستم تا رایزنی و هماهنگی بیشتری در خصوص مناسبات میان دو کشور داشته باشم.

اللحام افزود: منطقه ما به ویژه سوریه وعراق در معرض تروریست تکفیری که با حمایت کشورهای استعمارگر و کشورهای غربی رشد کرده، قرار گرفته است اما می توان به نقش پررنگ کشورهای حامی که در رأس آنها ایران و روسیه قرار دارند اشاره کرد.

وی گفت: ما همواره نسبت به تحولات منطقه و جنگ ظالمانه ای که سوریه در معرض آن قرار گرفته بررسی های لازم را انجام می دهیم و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت سوریه و همچنین حمایت کشورهای تریکت را شاهد بودیم.

رئیس مجلس سوریه با یادآوری تحریم هایی که برخی کشورهای عربی شناخته شده و غربی علیه سوریه داشتند، افزود: این تحریم ها برای تحت فشار قرار دادن سوریه و معیشت این کشور بوده است.

اللحام یادآور شد: رابطه سوریه و ایران در گذشته، حال و آینده به عنوان عامل ثبات منطقه باقی خواهد ماند و این مناسبات به عنوان دیوار دفاعی در برابر این امواج کشنده عمل خواهند کرد.

وی با انتقاد از اینکه اراده واقعی برای مقابله با تروریسم وجود ندارد، تأکید کرد: ما در برابر یک وضعیت صرفا رسانه ای قرار داریم به رغم قطعنامه هایی از جمله 22.7 و 99.22 و اجماعی که در این رابطه وجود دارد ولی تأمین مالی و حمایت از تروریسم وجود داشته و در حال گسترش در منطقه است به همین دلیل اراده ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

اللحام گفت: جنگ علیه تروریسم ایجاب می کند که اراده جدی بین المللی برای این مهم وجود داشته باشد که متأسفانه شاهد آن نیستیم.

رئیس مجلس سوریه افزود: ما با تمام توان علیه تروریسم در سوریه خواهیم جنگید و در این جنگ اتکا می کنیم بر ملت مقاوم سوریه و ارتش همیشه قهرمان و رهبری این کشور و همچنین دوستانمان که ایران در رأس آن قرار دارد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها