خرده‌آموزش‌هایی برای یک خرید

بازار مکاره جهیزیه عروس

گزیده عناوین روزنامه های صبح دوشنبه

سنگ بنای زندگی مشترک با 3 میلیون تومان!

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون «دختر امام ره :هاشمی اقایی کرده که شکایت نکرده است»،«استفاده داعش از گاز کلر در عراق»،«فروش مبلمان های چند ده میلیونی در نمایشگاه جهیزیه آسان !؟»،«برای یک ازدواج معمولی چقدر باید خرج کرد؟»،«حدود 75 تا 80 هزار نفر در کشور مبتلا به ام اس هستند»،«واشنگتن پست افشا کرد: شلیک مرگبار پلیس آمریکا به 385 نفر طی 5 ماه» و «سنگ بنای زندگی مشترک با 3 میلیون تومانن را منتشر کردند.
کد خبر: ۸۰۳۸۹۸
سنگ بنای زندگی مشترک با 3 میلیون تومان!

ابتکار:سنگ بنای زندگی مشترک با 3 میلیون تومان

زن جوان دل پری دارد و می‌گوید مبادا ازدواج کنی! خرج و مخارج عروسی سر به فلک می‌زند. با این همه خرج و مخارج به زن و مرد نفری 3 میلیون تومان وام ازدواج آن هم با شرایط سخت می‌دهند و پس از پرداخت وام به طور خودکار مبالغی از آن کسر می‌شود... اینها حرف‌های باران 27 ساله است که پس از گذشت یک سال از دوران عقدش در تب و تاب تدارک مراسم عروسی است. او می‌گوید: من و همسرم گمان می‌کردیم باید کاملا روی پای خود باشیم ولی با توجه به گرانی‌ها اشتباه می‌کردیم.
لباس عروس
به گزارش ایسنا، باران با بیان اینکه همه چیز گران است، می‌گوید: در محدوده خیابان جمهوری، اجاره لباس عروس از 600 هزار تومان شروع می‌شود. این لباس‌ها معمولا مورد پسند بسیاری از عروس‌ها نیست و جنس نامرغوبی هم دارد. لباس عروس تا یک میلیون و 400 هزار تومان هم هست. زهرا هم که 27 سال دارد و هفته جاری مراسم عروسیش برگزار می‌شود قصد دارد لباس عروس دوستش را برای کاهش هزینه‌ها بخرد. به گفته او برای این لباس 550 هزار تومان می‌پردازد؛ اما اگر قصد کرایه لباس را داشت باید بیش از یک میلیون تومان هزینه می‌کرد.
هزینه‌های تالار
باران به هزینه‌های تالارهای عروسی اشاره و اظهار می‌کند: قیمت یک نوع غذا همراه با سالاد و نوشابه برای هر فرد 15 هزار تومان در یک تالار معمولی است. همه تالارهای عروسی ورودی هم دریافت می‌کنند که قیمت آن در شب‌های جمعه و اعیاد تعطیل بیشتر می‌شود. در کل باید برای ورودی سالن 300 تا 500 هزار تومان پرداخت. به گفته او، تالارها 100 هزار تومان حق اکو و حتی بابت ورود عکاس و شمع روی میز هم مبلغی دریافت می‌کنند. همچنین بابت هر ظرف شیرینی و میوه مجلسی نیز 200 تومان از عروس و داماد گرفته شده وآنان باید 10 درصد حق سرویس و 9 درصد مالیات ارزش افزوده هم بپردازند. باران با اشاره به سایرهزینه‌های تالارها می‌گوید: تالارها بابت شربت هر فرد 1000 تومان دریافت می‌کنند و یک بار شربت را می‌چرخانند و برای سرو بستنی چند گرمی سنتی به ازای هر نفر هم 2500 تومان طلب می‌کنند. در حالیکه جای سوال است که گالن شربت پنچ لیتری چقدر است که بابت هرمهمان 1000تومان دریافت می‌کنند؟ یا در مورد بستنی، همان ظرف بستنی را از بیرون خریداری کنیم برایمان ارزانتر تمام می‌شود اما در تالارها تحت عنوان (عروسی) انواع و اقسام مبالغ از زوجین دریافت می‌شود! به گفته این نوعروس، شیرینی عروسی کیلویی 17 هزار تومان است و برای یک مراسم 40 کیلو شیرینی نیاز است. برای میوه 200 نفر هم باید 700 هزار تومان پرداخت. او همچنین با گله از انعام‌هایی که عروس و داماد باید در شب عروسی به خدمه تالار بپردازند، می‌گوید: زمان عقد قرارداد با مسئولان تالار هنگامی که به دریافت 10درصد حق سرویس انتقاد می‌کنیم با عباراتی همچون اینکه این انعام خدمه است، مواجه می‌شویم اما موقع جشن هم بارها دیده شده است که حتی برای آوردن یک لیوان آب نیز از داماد انعام دریافت می‌کنند چه برسد به شربت، میوه و چاقوی کیک و اسپند و ....
دسته گل و ماشین عروس
وی ادامه می‌دهد:‌ من از گل مصنوعی برای دسته گل عروسی‌ام استفاده می‌کنم با این حال باید 45 هزار تومان بابت آن بپردازم و هزینه ماشین عروس هم 200 هزار تومان می‌شود. باران هم درباره مخارج دسته گل عروس با گل طبیعی می‌گوید: 7 شاخه گل رز برای دسته گل عروس 120 هزار و 14 شاخه 240 هزار تومان هزینه دارد و برخی گلفروشان از گل‌های شکسته برای دسته گل عروس استفاده می‌کنند تا شاید قیمت مناسب شود.
عکاسی و فیلمبرداری
باران درباره خدمات متنوع و گران آتلیه‌های عکاسی هم می‌افزاید: در حال حاضر آتلیه‌ها کلیپ آشنایی، عکس اسپورت، کلیپ پشت صحنه و عروس می‌سازند و بابت ضبط تک دوربینه، دو دوربینه و استفاده از پروژکتور مبالغ متنوعی دریافت می‌کنند و حتی گاهی راضی به حذف هیچ کدام از این گزینه‌ها نیستند. باران اضافه می‌کند: هزینه 30 تا 40 عکس در باغ و آتلیه بیش از یک میلیون تومان و فیلمبرداری یک میلیون تومان است. البته هزینه کلیپ آشنایی و ورودی باغ جداست. ورودی باغ‌های عمومی 400 تا 500 هزار تومان و ورودی باغ‌های خصوصی 800 تا 900 هزار تومان است. زهرا هم می‌گوید: آتلیه 80 هزار تومان ورودی دریافت و برای آلبوم دیجیتال 500 هزار تومان طلب می‌کند و برای هر ساعت ارائه خدمات پس از مراسم تالار 40 هزار تومان اضافه می‌گیرد که در جمع برای خدمات آن باید یک میلیون و 100 هزار تومان بپردازیم. به گفته سامان هم دست کم باید یک میلیون تومان بابت اجاره لباس عروس پرداخت.
آرایشگاه عروس و داماد
باران درباره هزینه‌های آرایشگاه عروس هم می‌گوید: آرایشگاه‌های معمولی در بسته آرایش عروس خود اصلاح ابرو و اپیلاسیون ندارند و آرایش عروس از 600 هزار تومان آغاز می‌شود و برای عروس تاج نامزدی و مواد آرایشی نامرغوب استفاده می‌کنند و وقتی به این مسئله اعتراض می‌کنید با واکنشهایی مبنی بر اینکه پکیج شما معمولی است مواجه می‌شوید! آرایش VIP بیش از یک میلیون تومان است و شامل ناهار، اصلاح، شاین بدن، اپیلاسیون و... عروس می‌شود البته هزینه رنگ مو جداست. این تازه عروس با بیان اینکه هزینه‌های یک عروسی بدین جا ختم نمی‌شود درباره میکاپ داماد هم اضافه می‌کند: این مرحله هم 100 تا 500 هزار تومان هزینه دارد. محمدعلی هم با انتقاد به هزینه‌های لباس عروس و آرایشگاه، می‌گوید: لباس عروس و آرایش عروس زیر 800 هزار تومان نیست و خرید عروس 3 میلیون تومان خرج بر‌می‌دارد. زهرا هم با بیان اینکه آرایشگاه‌ها بابت رنگ موی عروس 100 هزارتومان می‌گیرند، می‌افزاید: در مجموع هزینه آرایش عروس با خدمات معمولی 550 هزار تومان و داماد 200 هزار تومان می‌شود.
جهیزیه و خریدهای داماد
سامان با بیان اینکه رسم است که چند تکه از وسایل خانه را داماد می‌خرد، می‌افزاید: قیمت یک تلویزیون رنگی معمولی 1.5 تا 2 میلیون تومان، یک فرش ماشینی یک میلیون تومان و یک میز تلویزیون دست کم 400 هزار تومان است. محمدعلی هم می‌گوید: خرید یک تلویزیون برای داماد 2، 3 میلیون تومان هزینه در بردارد، در کل هزینه‌های جهیزیه بر روحیه زن و شوهر تاثیر زیادی می‌گذارد و آنان را مضطرب و عصبی می‌کند.
وام ازدواج
باران با اشاره به وام ازدواج 6 میلیون تومانی برای عروس و داماد اظهارمی‌کند: به محض دریافت وام، حدود 300هزار تومان بابت کارمزد از هر یک از زوجین کسر می‌شود و شاهد پیامک‌های کسر وام هستیم! سامان هم درباره وام ازدواج می‌گوید: دریافت وام ازدواج شرایط خاصی دارد. زن و شوهر هرکدام باید یک ضامن معرفی کنند. ضامن‌ها نباید کارمند آموزش و پرورش، بازنشسته یا خبرنگارباشند. ما به علت کم بودن مهریه همسرم و دانشجو بودن مشمول دریافت وام 5 میلیون تومانی برای هریک از زوجین می‌شدیم، اما بانک این وام را به علت کمبود اعتبار به ما نداد. محمدعلی هم معتقد است: شرایط دریافت وام ازدواج سخت است. هرکدام از زوجین باید دارای یک ضامن و شاغل باشند و زنان خانه‌دار باید دو ضامن معتبر معرفی کنند. با این حال وام ازدواج تنها کفاف بخش کوچکی از هزینه‌های ازدواج را می‌دهد. باران که دل پری از مخارج عروسی دارد، تاکید می‌کند: ازدواج آسان دروغی «پینه بسته» است که دیگر کسی آن‌ را باور نمی کند. واقعیت این است که همگان از کاهش آمار ازدواج نگران هستند اما هیچ کس برای حل این مشکل اقدامی عملی نمی‌کند. خرج و مخارج زوجهای جوان فقط مربوط به مراسم عروسی نمی‌شود بلکه جهیزیه و تهیه مسکن را هم شامل می‌شود که هر کدام از این موارد برای دختر و پسر و خانواده‌هایشان میلیون‌ها تومان خرج در بر می‌دارد. با وام 3 میلیون تومانی و دستمزدهای یک میلیونی جوانان می‌توان چند درصد از این مخارج کمرشکن را تامین کرد؟ در این شرایط چگونه می‌توان توقع داشت که جوانان به ازدواج تشویق شوند؟

ابتکار

-انتقاد وزیر اقتصاد از سیاست های ثبات نرخ ارز
-نردبانی با امکان توامان صعود و سقوط
-سنگ بنای زندگی مشترک با 3 میلیون تومان
-جان کری روی ویلچر ظریف

خراسان

-مقام معظم رهبری هرچه بگوید باید بگوییم چشم، زمان امام هم همین طور بود
-لاریجانی: مسیر روشن و دقیقی برای مذاکرات طراحی شده است
-رونمایی از موشک‌های بومی انصار ا...
-خـزر غـرق در آلـودگی

کیهان

-بانک مرکزی امکان کنترل نقدینگی را از دست داده است
-جنبش تمرد در عربستان اعلام موجودیت کرد
-همدستان اروپایی آمریکا را تحریم کنید
-ثروتمندان قابل شناسایی نیستند !

شرق

-تأکید لاریجانی بر سلامت انتخابات و دقت در تأیید صلاحیت ها : نامزدها نباید تهدید شوند
-امضای مجوز ورود زنان به سالن های ورزشی
-دختر امام ره :هاشمی اقایی کرده که شکایت نکرده است
-وزیر کشور را استیضاح می کنم

قانون

-قائم مقام بانک مرکزی در همایش سالانه سیاست های پولی: فعلا با لیزینگ مسکن موافقت کرده ایم
-جهانگیری:هیچکس به دولت کمک نمی کند
-روزهای ناآرام سید آرام
-چیتگر زندگی از جنس دیگر

جام جم

-حل کم هزینه چالش اشتغال
-لذت کتابخوانی با کاغذ رنگی
-ارزش افزوده ورزش
-صبر استراتژیک ایران

سیاست روز

-چالشی با چاشنی صندوق‌های شفاف
-استفاده داعش از گاز کلر در عراق
-افسار نقدینگی از دست دولت در رفت
-تکرار استفاده عربستان از بمب‌ خوشه‌ای

وطن امروز

-فرار سیف از سوال بدهی شرکت اماراتی به ایران
-شمخانی در فهرست بازجویی !
-ناکامی عملیات ابوحفض در ایران
-خنثی شدن انفجار سوم

ابرار

-صدور قرارهای تامینی سنگین برای سعید مرتضوی
-جان مکین درباره گسترش نفوذ داعش در افغانستان هشدار داد
-آیا سلامت انتخابات آتی مورد تردید رئیس جمهور است ؟
-فروش مبلمان های چند ده میلیونی در نمایشگاه جهیزیه آسان !؟

آفتاب

-تاثیر سوء مدیریت احمدی نژاد بر بحران آبی امروز
-مذاکرات هسته ای در مسیر دقیقی قرار دارد
-برای یک ازدواج معمولی چقدر باید خرج کرد؟
-کاهش تورم به هسته سخت خود رسید

اعتماد

-انتقاد معاون اول روحانی از هواداران دولت:دعوت کردید به میدان بیاییم، چرا ساکتید؟
-نمی توان ایران را در منطقه به حاشیه راند
-کاندیداها نباید تهدید شوند
-اعتراض و تهدید

افکار

-حدود 75 تا 80 هزار نفر در کشور مبتلا به ام اس هستند
-جنتی:امام خمینی احیاگر کامل اسلام ناب محمدی است
-دفاع عبادی از هم پیمانی با ایران در نبرد علیه داعش
-اقتصاد را به مذاکره هسته ای گره نزده ایم

امتیاز

-زمین خواری چند میلیون هکتاری در استان مرکزی
-ساماندهی صندوق های بازنشستگی اولویت دولت
-افزایش ابتلا به هپاتیت با مصرف قلیان
-جزئیات جدید از توافق نفتی ایران و روسیه

امین

-فاجعه عظیم انسانی برای مسلمانان مهاجر در مرز مالزی
-رخشان بنی اعتماد:منتقدان بگویند کدام سفید را سیاه نشان داده ام
-5000 تومانی که از حساب مردم رفت برای چه بود؟
-دور جدید تحریم های آمریکا این بار علیه پزشکان ایرانی

ایران

-دادگاه های ویژه برای موسسات مالی غیرمجاز
-سه خط قرمز ایران در برابر داعش
-نباید اجازه داد عده ای مقابل قانون بایستند
-نیم قرن خاطره سازی با نقش های ماندگار

جوان

-جوادی آملی:بلندی قد کری از ایستادن روی جنازه 70 میلیون قربانی جنگ اول و دوم است
-رضایت کری از 6 ساعت دیپلماسی انفرادی با ظریف
-هنوز 18 هزار پرونده زمین خواری زمین مانده است
-اعتراف دولتی

حمایت

-واشنگتن پست افشا کرد: شلیک مرگبار پلیس آمریکا به 385 نفر طی 5 ماه
-شمخانی:در لیست بازجویی های هسته ای نام من قید شده است
-افتخار دستگاه قضایی برخورد با مفسدان میلیاردی است
-تورم به هسته سخت رسیده است

راه مردم

-وام 3 میلیونی ازدواج چقدر به هزینه های آن همخوان است؟
-7 دوپینگی از 12 متخلف، سهم بسکتبال است!
-تولید در سایه تهدید بنجل فروش ها
-اعتیاد، نوه پدربزرگ را به آتش کشاند

رویش ملت

-قصد وارد شد ن به کارزار انتخابات مجلس را ندارم
-دفاع عبادی از هم پیمانی با ایران در نبرد علیه داعش
-سید حسن خمینی:هنر امام این بود که جامعه را واحد کرد

سایه

-«بادیگارد»، ماحصل تلاش 5 ساله ابراهیم حاتمی کیا
-احتمال معافیت معدنی ها از پرداخت مالیات
-تلفنخانه سازمان تاکسی رانی به خواب رفت
-کارون می میرد!

ستاره صبح

-بازتاب سخنرانی انتخاباتی رییس جمهور
-فرار از آلزایمر با اشتغال
-توافق در پرده آخر

شهروند

-تصرف 30 هکتار از اراضی شمیران توسط دانه درشت ها
-تشکیل دادگاه ویژه برای برخورد با موسسات مالی غیرمجاز
-مینیاتوری از زندگی ایرانی

مردم سالاری

-محمدباقر نوبخت:2900 طرح عمرانی ناتمام از دولت گذشته باقی مانده است
-رودرویی ذوب آهن و نفت برای تصاحب جام حذفی
-سه چهار هفته آینده تمام وقت کار می کنیم
-تشنگی مردم در کنار دریا

نسل فردا

-مجاز بودن یا مجازی شدن مسئله این است
-با این ترفندها در خرید صرفه جویی کنید
-فریبرز عرب نیا روی صحنه تئاتر می رود
-شیوه نامه بازنشستگی سال 94

هفت صبح

-در دوران تازه فقط می توانیم نان «بازو» را بخوریم !
-نامه های چندکاره از زیباکلام و مطهری
-معمای حقوق صد میلیونی مدیران

همکاری ملی

-معاون اقتصادی بانک مرکزی :گرانی بنزین حداکثر 2 درصد تورم دارد
-استانی شدن انتخابات یکشنبه مجددا به هیات رییسه می رسد
-رد افزایش 15 درصدی قیمت خودرو
-احتمال معافیت معدنی از مالیات درآمدها

اسرار

-نامه علی مطهری به رئیس جمهور:لغو مکرر سخنرانی ها تا کی ؟
-لاریجانی:برخی با لعاب دینی بحران به وجود می آورند
-امین زاده:سیاست های کیفری در حوزه آب باید افزایش یابد

اقتصاد پویا

-واریز یارانه 6 میلیون ثروتمند به حساب تولیدکنندگان
-تعیین قیمت زولبیا و بامیه در پیچ و خم ستاد تنظیم بازار
-حمایت بانک مرکزی از سرمایه گذاری خارجی
-تلاش دولت برای حفظ استقلال بانک مرکزی

دنیای اقتصاد

-تضاد اروپایی در اقتصاد و سیاست
-توقف تورم در هسته سخت
-چهارضعلی رخوت بورس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها