همزمان با تجاوز مستمر جنگنده‌های عربستان به مردم بی‌دفاع یمن که هر روز تعداد زیادی از مردم این کشور را به خاک و خون می کشد، وزیر خارجه سعودی مدعی شد که ایران تنها کشوری است که در امور دیگران دخالت می‌کند (!)
کد خبر: ۸۰۳۶۸۹
گستاخی جدید وزیر خارجه سعودی درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر خارجه سعودی که به قاهره سفر کرده است، امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود گفت: همه برای برکناری بشار اسد از قدرت تلاش می‌کنیم و ایران تنها کشوری است که در امور ما دخالت می‌کند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در این نشست خبری گفت که کشورش در راستای تقویت روابط با مصر تلاش می‌کند.

وی بر خلاف گفته‌های وزیر خارجه مصر مبنی بر حمایت از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه گفت: همه ما تلاش می‌کنیم که بشار اسد را از قدرت کنار بگذاریم.

وزیر خارجه سعودی افزود: ما برای اینکه روسیه به حمایت‌های خود از بشار اسد خاتمه دهد، با این کشور در تماس هستیم.

در حالی که شدت حملات عربستان به مناطق مختلف یمن و تعداد قربانیان در این حملات رو به افزایش است، وزیر خارجه سعودی مدعی شد؛ تلاش‌هایی برای از سرگیری مذاکرات سیاسی در یمن در حال انجام است.

در شرایطی که جنگنده‌های عربستان روزانه یمن را هدف قرار می‌دهند و به شهادت دیدبان حقوق بشر عربستان از بمب‌های خوشه ای در یمن استفاده کرده است و هر روز تعداد زیادی از مردم یمن در این حملات کشته می‌شوند، عادل الجبیر مدعی شد که «ایران تنها کشوری است که در امور ما دخالت می‌کند و ما اقدامات ایران در سوریه، یمن و حمایت این کشور از تروریسم را، محکوم می‌کنیم و در برابر آن ساکت نخواهیم نشست.»

عادل الجبیر صبح امروز به وقت قاهره همراه با شماری از مقامات سعودی وارد این کشور شد. این اولین سفر الجبیر به مصر بعد از انتصابش به سمت وزیر خارجه عربستان است.

سامح شکری وزیر خارجه مصر هم در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه سعودی در قاهره گفت: در دیدار با الجبیر درباره بحران یمن و راه‌های بازگرداندن مشروعیت گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه سفر عادل الجبیر به مصر برای تاکید بر روابط تاریخی مصر و ریاض است افزود: ما برای حفظ امنیت بی نیاز از کمک عربستان نیستیم.

وزیر خارجه مصر با بیان اینکه مصر و عربستان دیدگاه یکسانی نسبت به بحرانهای منطقه دارند، افزود: ما تلاش می‌کنیم که به راه حلی برای بحران سوریه دست پیدا کنیم.

وی گفت: ما با هرگونه دخالت خارجی در امور کشورهای عربی مخالفیم.

شکری همچنین انفجارهای دو هفته گذشته در مناطق شیعه نشین عربستان را محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
چراایران پاسخ نداد جوابش را باید می داد مرگ عربستان
ناشناس
United States
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
۰
۰
ایران دخالت میكند یا شماكه مثل روباه بی دست وپادر امور كشورهای وفقیر ومظلوم مثل یمن بحرین سوریه وعراق دخالت بیجا میكنید وبا ایجاد گروه تروریستی مردم بیگنا این كشورها را به خاك خون میكشانید

نیازمندی ها