دور بعدی مذاکرات پنجشنبه در وین

عراقچی: اختلافات همچنان باقی است

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران پس از مذاکرات هیات های ایران و آمریکا گفت که اختلافات بر سر متن توافق جامع همچنان باقی ا ست.
کد خبر: ۸۰۳۴۳۲
عراقچی: اختلافات همچنان باقی است

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای شنبه شب پس از پایان مذاکرات ژنو به ریاست محمد جواد ظریف و جان کری گفت: در این نشست در حضور وزرای خارجه ایران و امریکا یک بار دیگر به طور کامل همه موضوعات مرور شد با این شرایط همچنان اختلافات و تفاوت ها باقی است.

عراقچی افزود: قرارشد دور بعدی مذاکرات پنج شنبه این هفته با حضور معاونان و کارشناسان پنج بعلاوه یک با ایران در وین ادامه یابد .

تیم مذاکره کننده ایران نیز پس از پایان این مذاکرات ژنو را به مقصد کشورمان ترک خواهد کرد.

این درحالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا روز شنبه در ژنو گفته بود: در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 طی هفته های اخیر در وین برای تدوین پیش نویس توافق سیاسی همچنین سه ضمیمه فنی، پیشرفت اساسی به دست آمده است.

این دیپلمات آمریکایی در جمع خبرنگاران با تاکید بر مناسب بودن روند جاری گفت و گو ها برای رسیدن به توافق تا 30 ژوئن یادآور شد که برنامه کاری جان کری وزیر خارجه آمریکا در ماه ژوئن (خرداد/تیر) به منظور تمرکز بیشتر وی بر موضوع مذاکرات هسته ای،تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از تصمیم های باقیمانده سیاسی است، به همین دلیل کری باید بیشتر در مذاکرات حضور داشته باشد و ممکن است از این پس،نشست های بیشتری در وین برگزار شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها