معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به افزایش ۲ برابری خدمات مددکاری زندان‌ها کشور، گفت: توسعه کمی و کیفی امکانات و تجهیزات بیمارستانی در زندان‌ها در دستورکار ما قرار دارد.
کد خبر: ۸۰۳۱۰۳
افزایش ۲ برابری خدمات مددکاری نسبت به سال گذشته

ابوالفضل حجتی پور، در خصوص برنامه‌های معاونت سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در سال 94، اظهار داشت: این معاونت با توجه به گستردگی حوزه فعالیت برنامه‌های مختلفی را بر اساس نیازهای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در سال جاری طرح‌ریزی کرده که می‌توان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: آنچه که مسلم است در سال جاری در کلیه بخش‌ها معاونت سلامت، اصلاح و تربیت رشد کیفی و کمی شاخص‌ها را مد نظر قرار داده که امیدواریم با اجرای آن‌ها و همچنین با توجه به ارزیابی‌ها تا پایان سال به تمامی اهداف تعیین شده دست یابیم.

حجتی‌پور با اشاره به موضوع بهداشت و درمان زندانیان، تصریح کرد: ارتقاء بهداشت و درمان در مقوله‌های درمان‌های جایگزین، ظرفیت بخشی حداکثری با تحت پوشش قراردادن 100درصدی واجدین شرایط، افزایش ضریب کیفیت شناسایی افراد دارای بیماری‌های مسری و خطرناک با غربالگری از زندانیان تازه وارد در واحدهای قرنطینه، توسعه کمی و کیفی امکانات و تجهیزات بیمارستانی در زندان‌ها و همچنین پایش اقدامات صورت گرفته به صورت دوره‌ای در حوزه بهداشت و درمان زندانیان در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها کشور، اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت‌های بسیار مهمی است و نمی‌توان صرفاً به آمار و ارقام کمی در این حوزه بسنده کرد.

وی ادامه داد: هدف ما توسعه کیفی خدمات فرهنگی و واقعی کردن سطح فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی و تربیتی با نگاهی تأثیرگذار، اصلاح و تغییر رفتار زندانیان و همچنین آموزش بیشتر پرسنل فعال در امر فرهنگی به خصوص روحانیون در قالب برنامه‌ها و پرهیز از روزمرگی و اقدامات سطحی است.

حجتی‌پور تصریح کرد: در این حوزه به اثر بخشی فعالیت‌ها تأکید شده و به طرق مختلف این تأثیرپذیری سنجیده خواهد شد تا با شناخت نقاط ضعف و قوت و بهره‌گیری از آمار علمی در این حوزه، بیش از پیش بر کیفیت فعالیت‌ها اضافه کنیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: اقدامات حمایتی و مددکاری ما نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش پیدا کرده و با برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته سعی در توسعه فعالیت انجمن‌های حمایت و مرکز مراقبت بعد از خروج و مددکاری داریم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توسعه اشتغال در زندان‌ها و حمایت مناسب از خانواده‌های زندانیان ضمن پیشگیری مناسب از وقوع جرم، چرخه بازگشت مجدد به زندان را متوقف کنیم تا در نهایت با کاهش جمعیت کیفری، اهداف اصلاحی و تربیتی را به نتیجه مطلوب برسانیم. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها