دهها تروریست القاعده کشته شدند

پیشروی ارتش و نیروهای مردمی یمن در الشبوه

ارتش و نیروهای کمیته های مردمی یمنی در مثلث النقبه در استان الشبوه با پیشروی های میدانی زیاد، دهها تروریست القاعده را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۸۰۲۹۵۷
پیشروی ارتش و نیروهای مردمی یمن در الشبوه

به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، نیروهای کمیته های مردمی و ارتش یمنی در درگیریهای که در مثلث النقبه با تروریستهای القاعده داشتند، خسارت های سنگینی را به تجهیزات نظامی آنها وارد ساختند و تعداد زیادی را نیز به هلاکت رساندند.

وضع انسانی در یمن فاجعه بار است

با ادامه حملات هوایی جنگنده های رژیم سعودی به شهرها و تخریب تاسیسات زیر بنایی یمن وضع این کشور در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد: منابع محلی یمنی از بمباران منطقه «رازح» در استان صعده از سوی جنگنده های ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان خبردادند.

همچنین مناطق مختلف صنعا ازجمله پایگاه های نظامی و انبارهای سلاح و مهمات وابسته به علی عبد الله صالح و خانه یکی از سران قبایل یمنی طرفدار جنبش انصار الله بمباران شد.

ازسوی دیگر در بمباران مناطق مختلف شهر عدن چند شهروند یمنی کشته شدند.

این درحالی است با ادامه حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی به شهرهای یمن و تخریب تاسیسات زیربنایی مردم این کشور در شرایط فاجعه بار انسانی قرار دارند.

عبد العزیز الهیاجم گزارشگر روسیا الیوم از صنعا درباره بحران انسانی در یمن گفت: با گذشت بیش از دو ماه از آغاز حملات هوایی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی به شهرهای یمن و قرار گرفتن این کشور در محاصره می توان گفت وضع مردم یمن روز به روز بدتر می شود.

وی افزود: بیش از نیمی از مردم از نبود امنیت غذایی رنج می برند و همچنین آنها با مشکلات معیشتی سختی روبرو هستند. شمار زیادی از آنها آواره شدند و شما دیگر به علت ترس از حملات هوایی در خیابانها زندگی می کنند.

نادر الصلاحی سخنگوی ائتلاف کمک رسان «امم» گفت: وضع انسانی در یمن فاجعه بار است. انبارهای دارو در بیمارستان ها خالی است و همچنین انبارهای مواد غذایی و کالاهای اساسی خالی است.

وی افزود: ما از همه طرف ها و بویژه از سازمان ملل متحد و طرف های بین المللی و منطقه می خواهیم برای تحقق آتش بس در یمن تلاش کنند. در پنچ روز آتش بس گذشته به برخی استان ها هیچ کمکی ارسال نشد.

نیروهای طرفدار جنبش انصار الله تعز را گلوله باران کردند

نیروهای طرفدار جنبش انصار الله با کمک نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن استان تعز واقع در مرکز یمن را گلوله باران کردند.

ساکنان محلی اعلام کردند نیروهای طرفدار انصار الله با کمک نیروهای علی عبدالله صالح از شب گذشته تا بامداد امروز با سلاح های سنگین و نیمه سنگین ارتفاعات «جره» را که در تسلط نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن است، گلوله باران کردند.

انصار الله برای تسلط بر کوه «جره» از منطقه «ثعبات» و«الدمغه» به نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی حمله کردند اما حمله حوثی ها به این منطقه دفع شد.

درگیری های شدید بین دو طرف همچنان در برخی از مناطق در شهر تعز از جمله «حوض الاشرف» و منطقه «الثوره» ادامه دارد.

در این درگیری ها شماری کشته یا زخمی شدند.به دنبال یورش انصار الله به استان تعز درگیری های شدیدی بین انصار الله و نیروهای طرفدار منصور هادی رخ داد که دهها کشته یا زخمی به دنبال داشت و شماری از منازل و مناطق مسکونی ویران شدند. (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها