استرالیا روز جمعه فاش کرد که بیش از 12 زن جوان تنها از شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا این کشور به مناطق تحت تسلط تروریست های داعش رفته و برخی از آن ها در جهاد به اصطلاح نکاح شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۰۲۸۵۹
دختران استرالیایی در راه جهاد نکاح داعش

به نوشته تارنمای شبکه خبری 'ای.بی.سی'، اغلب این زنان جوان بین 18 تا 20 سال سن دارند و قبل از خروج از استرالیا با دروغ خانواده های خود را گمراه کرده اند.

'تریسی لینفورد' معاون کمیسر پلیس ویکتوریا، گفت از اینکه تروریست های داعش برخی از زنان را در سوریه و عراق به بردگی جنسی وادار کرده اند، نگران است.

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز چندی پیش از گسترش حضور زنان این کشور در گروه تروریستی داعش به عنوان جهاد به اصطلاح نکاح خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود حدود 40 زن استرالیایی در بین گروه تروریستی داعش شناسایی شده اند و اکنون پلیس ایالت ویتکوریا تایید می کند 12 زن از شهر ملبورن بوده اند.

علمای شیعه و اهل سنت در جهان اسلام با نکوهش از فعالیت های گروه داعش، جهاد نکاح تکفیری ها را در حقیقت همان فحشا می دانند.

تابو شکنی همسر رئیس جمهور افغانستان

بانوی اول افغانستان بسیاری از تابوهای جامعه‌ای را شکسته است که زنان در آن همواره پشت درهای بسته نگهداشته می‌شوند. او با سخن گفتن درباره مسائلی چون خشونت علیه زنان، نقش قانون و قدرت مذهب این مرزها را یکی پس از دیگری شکسته است. اما به طور قطع بزرگترین تابوشکنی "رولا غنی" این خواهد بود که او اولین بانوی افغانستان طی دهه‌هاست که در عموم دیده و شنیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، رولا غنی، بانوی اول افغانستان و همسر اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس به سخن گفتن درباره زندگی‌اش به عنوان بانوی اول افغانستان پرداخته است.

«زمانی که همسر رولا، اشرف غنی هشت ماه پیش زمام امور افغانستان را در دست گرفت کاری دور از انتظار انجام داد. او همسرش را در سخنرانی تنفیذ خود معرفی کرد.

آخرین باری که افغانستان چنین بانوی اولی داشت که یک شخصیت عمومی محسوب می‌شد تقریبا به یک سده پیش بر می‌گردد اما این روزها کمتر کسی ملکه ثریا را به یاد می‌آورد؛ کسی که در سال 1929 پس از کناره گیری همسرش امان‌الله شاه تبعید شد. رویکرد مدرن ثریا به مسائل زنان و خودداری‌اش از پوشیدن روبنده بسیاری را شوکه می‌ کرد و امروز بسیاری او را تا حدودی مقصر فنای سلطنت همسرش می‌دانند.

اما رولا افغان، آمریکایی و لبنانی است. میراثی که باعث شده او به چهار زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی و دری مسلط باشد.

او در سال 1948 در خانواده‌ای مسیحی به دنیا آمده و بزرگ شده است. رولا همسرش را اولین بار در دانشگاه بیروت دیده و پس از ازدواج به آمریکا مهاجرت کرده؛ جایی که 30 سال در آنجا زندگی می‌کرد. رولا غنی در دانشگاه کلمبیا روزنامه نگاری خوانده و دو فرزند دارد.

توافق آمریکا و روسیه در مورد تحریم‎های ایران

آمریکا و روسیه به فرمولی جدید رسیده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحریم های لغو شده ایران را از بین می برد.

یک رسانه غربی از توافق آمریکا و روسیه در مورد روشی جدید برای بازگرداندن مجدد تحریم های لغو شده ایران در صورت نقض توافق احتمالی از طرف تهران خبر داد.

آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های غربی می نویسد: آمریکا و روسیه به فرمولی جدید رسیده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحریم های لغو شده ایران را از بین می برد.

بر اساس تفاهم لوزان قرار است در صورت رسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع هسته ای، تحریم های ایران نیز لغو شوند. در این میان آمریکا بر این امر پافشاری دارد که در صورت نقض توافق از سوی ایران، تحریم های لغو شده مجددا علیه تهران اعمال شوند که البته در مورد نحوه اعمال مجدد این تحریم ها اختلافاتی میان اعضای ۱+۵ از جمله روسیه و امریکا وجود دارد.

به نوشته اسوشیتدپرس، اختلافات آمریکا و روسیه در این مورد به حدی بود که حتی امکان بر هم خوردن توافق هسته ای با ایران وجود داشت اما با این فرمول جدید مسکو و واشنگتن به درک مشترکی از این امر رسیده اند.

«جهاد نکاح» داعشی‌ها عزا شد

گلوله باران یکی از تجمعات داعش که در آن مراسم «جهاد نکاح» برگزار می‌شد، جشن داعشی‌ها را به عزا مبدل کرد.

به گزارش فارس ، یک منبع میدانی سوری در حلب اعلام کرد که یگان توپخانه ارتش سوریه یکی از تجمعات «داعش» را هدف گرفت که در نتیجه آن شماری از عناصر این گروه کشته و زخمی شدند.

این منبع میدانی سوری توضیح داد: این تجمع داعش در واقع مراسم «جهاد نکاح» جمعی از عناصر تکفیری «داعش» در شهرک «تل ریمان»، واقع در ریف شرقی حلب بود.

در جریان این حمله توپخانه‌ای ده‌ها تکفیری داعشی کشته شدند که یک سرکرده کویتی داعش نیز در میان کشته‌ها مشاهده می‌شود.

این منبع میدانی افزود: این عملیات پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه اطلاعات دقیقی درباره برگزاری این مراسم در یکی از مقرهای داعش در ریف شرقی حلب بدست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها