فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای مقابله با زمین خواری و تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و همچنین کشف و مدیریت اطفای حریق، از پهپاد استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۲۷۰۸
پرواز پهپادها برای مقابله با زمین خواری

سرهنگ قاسم سبزعلی اظهار کرد: پهپاد برای واپایش (کنترل) عرصه های منابع طبیعی بسیار مؤثر است از این رو از پهپادها برای مقابله با تعرض به اراضی ملی بهره گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: بررسی های اولیه در این زمینه انجام شده و با توجه به توان خوب کشورمان در ساخت انواع پهپاد، بهره گیری از پهپادهایی که تصاویر زنده مخابره می کنند در دستور کار ما قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری افزود: اکنون برای نظارت و جلوگیری از تصرف اراضی ملی مجبور به اعزام نیروهای گشتی به مناطق مختلف هستیم اما با استفاده از پهپاد مناطق گسترده تری را می توان زیر نظر گرفت.

سبزعلی پهپاد را برای مقابله با آتش نیز بسیار مفید خواند و افزود: برای مهار آتش لازم است جهت و حرکت حریق را بدانیم که پهپادها یاوران بسیار خوبی خواهند بود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار 300 میلیارد ریالی برای خرید 200 دستگاه خودرو مجهز به وسایل آتش نشانی گفت: در حال ساخت پایگاه های اطفای حریق در تمام استانهای کشور هستیم و پایگاههای دو استان کرمانشاه و گلستان راه اندازی شده و زمان افتتاح پایگاههای بعضی از استانها مانند گیلان و فارس نیز نزدیک است.

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، در ساخت این پایگاهها، سکوهای فرود و پرواز بالگرد در نظر گرفته شده است.

وی از مردم خواست با مشاهده هر گونه تصرف و تغییر کاربری اراضی ملی و قاچاق چوب در هر ساعت از شبانه روز موضوع را با شماره تلفن رایگان و کشوری 1504 به اطلاع یگان حفاظت منابع طبیعی استان خود برسانند.

ایران دارای3/14 میلیون هکتار جنگل و 85 میلیون هکتار مرتع است که محافظت کامل از چنین پهنه ای با امکانات فعلی مقدور نیست.

کاربرد پرنده هدایت پذیر از دور (با نماد اختصاری پَهپاد) یا هواپیمای بدون سرنشین، در امور مختلف در جهان رو به افزایش است. ( ایرنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها