سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز خوشبینی کرد که با حل جزییات فنی بیانیه سوئیس، به توافق جامع هسته ای با ایران دست خواهند یافت.
کد خبر: ۸۰۲۷۰۶
با حل جزییات فنی به توافق هسته‌ای با ایران دست خواهیم یافت

جف راتک از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفت و گو با خبرنگاران در واشنگتن گفت: کشورهای عضو گروه 1+5 به توافق جامع هسته ای با جمهوری اسلامی ایران در تاریخ تعیین شده اتفاق نظر دارند و چارچوب توافق نیز در لوزان سوئیس بدست آمده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در لوزان سوئیس به برداشت مشترکی از چارچوب توافق رسیده اند و در حال حاضر گفت و گوها برای تکمیل جزییات و عناصر فنی توافق ادامه دارد.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد: دستیابی به توافق نهایی هسته ای با ایران مستلزم تکمیل جزییات مورد بحث است و انتظار می رود گام های آخر مذاکرات بدون وقفه تا رسیدن به توافق نهایی ادامه یابد.

راتک گفت: جان کری وزیر امور خارجه در تداوم گفت و گوهای هسته ای با ایران، روز جمعه - فردا - به ژنو می روند تا با همتای ایرانی خود گفت و گو کند.

وی هدف اصلی دیدار کری و ظریف را در ژنو رایزنی برای پیشبرد مذاکرات و مطرح کردن مسائل کلیدی عنوان کرد و افزود: این دیدارها در دستیابی به توافق نهایی در مهلت تعیین شده پایان ماه ژوئن - 10 تیر- مهم، کارآمد و با ارزش است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مواضع متفاوت فرانسه نسبت به دیگر اعضای مذاکره کننده عضو گروه 1+5 گفت: همه اعضای 1+5 برای دستیابی به توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن - 10 تیر - به صورت همگام در تلاش هستند و در صورت حسن نیت طرفین می توان به امضا توافق هسته ای امید داشت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها