مهمان ناخوانده با سرقت کلید خانه میزبان، نقشه سرقت از آنجا را طراحی و با کمک همدستش اجرا می‌کرد.
کد خبر: ۸۰۲۲۶۸
پایان سرقت‌های سریالی مهمان ناخوانده

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور درشعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه پنج تهران، از سرقت پول و کارت بانکی‌اش خبر داد و گفت: شامگاه دیروز پس از بازگشت از یک مهمانی، متوجه سرقت دو میلیون تومان پول و کارت بانکی از خانه‌مان شدیم. روز بعد برای مسدود کردن حساب بانکی خود و همسرم به بانک رفته که در آنجا دریافتم، سارق حساب بانکی مارا خالی کرده است.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس حیدری تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان شب ‌رو در دستور کار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

همزمان با شروع تحقیقات افراد دیگری که ساکن غرب تهران بودند نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی در مورد سرقت پول و کارت‌های بانکی موجود در خانه‌شان مطرح کردند.

بررسی‌ های پلیسی نشان می‌داد برخی از مالباختگان با هم همسایه یا فامیل بوده‌اند و سارق یا سارقان براحتی وارد این خانه‌ها شده‌اند و تخریبی در کار نبوده و به نظر می‌رسد سارق یا سارقان آشنایی کامل به محل‌های سرقت داشته‌اند و پس از سرقت برای تغییر مسیر تحقیقات وسایل خانه را به هم زده‌اند.

تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این‌که دو روز قبل ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های غرب تهران با دو مرد روبه‌رو شدند که با تخریب قفل صندوق عقب خودرویی قصد سرقت از آن را داشتند، که آنها را قبل از فرار دستگیر کردند.

ماموران در بازرسی بدنی از آنها تعدادی کارت بانکی سرقتی پیدا کرده و آنها را برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل کردند.

با بررسی کارت‌های بانکی مشخص شد، متهمان این کارت‌های عابربانک را در سرقت‌های سریالی از خانه‌ها دزدیده‌اند. پس از مواجهه حضوری متهمان با مالباختگان مشخص شد، یکی از سارقان با آنها فامیل بوده است.

در این مرحله از تحقیقات متهم که وحید نام داشت، بازجویی شد و به پلیس گفت این اواخر ماده مخدر شیشه مصرف می‌کردم و به زور از خانواده‌ام بابت خرید آن پول می‌گرفتم. آنها دیگر حاضر نبودند پولی به من بپردازند بنابراین تصمیم گرفتم از خانه دوستان و آشنایان سرقت کنم. در ادامه به‌عنوان مهمان به خانه همسایه، اقوام و آشنایان می‌رفتم و از غفلت آنها استفاده کرده و با سرقت دسته کلید خانه نمونه‌ای از آن را تهیه می‌کردم.

متهم ادامه داد: بعد هم با کمک همدستم در فرصتی مناسب به آنجا دستبرد زده و با پول‌های سرقتی موادمخدر تهیه می‌کردیم.

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شده و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها