دور جدید گفت وگوهای هسته‌ای به منظور ادامه نگارش پیش‌نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با یک روز تاخیر به امروز موکول شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، پیش از این اعلام شده بود این گفت وگوها از روز سه‌شنبه (دیروز) در هتل کوبورگ وین از سرگرفته می‌شود.
کد خبر: ۸۰۲۲۴۷
دیدار عراقچی و اشمید به امروز موکول شد

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان امروز وارد وین خواهند شد و با هلگا اشمید، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در مذاکرات هسته‌ای حضور دارد، مذاکره می‌کنند.

آملی‌لاریجانی: حوزه‌های علمیه محصور شده‌اند

آیت‌الله آملی‌لاریجانی، در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه‌های علمیه استان تهران، بر ضرورت عرضه معارف حوزوی به بیرون از حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: متأسفانه الان حوزه‌های علمیه مانند پادگان‌هایی شده‌اند که دور آن حصار است و جامعه از درون حوزه‌ها و دستاوردهای آن بی‌اطلاع است. این در حالی است که برخی از آثار علمای ما در 200 سال پیش از حرف‌های مدعیان غربی امروز جلوتر است. برای عرضه معارف حوزوی به بیرون باید برنامه داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، رئیس قوه قضاییه همچنین بر ضرورت توجه به معارف خارج از حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: برای این‌که حرف‌های خود را به بیرون عرضه کنیم باید حرف دیگران را بدانیم و نمی‌توانیم بدون تحقیق و تدقیق در آثار دیگران معارف خود را عرضه کنیم.

برگزاری اولین جلسه محاکمه جیسون رضاییان

نخستین جلسه محاکمه جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست و دو متهم همراه وی، در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، ریاست این جلسه غیرعلنی را قاضی صلواتی به عهده داشت و خبری درباره جزئیات این جلسه منتشر نشد. مسئول دفتر سخنگوی قوه‌قضاییه پیشتر اتهامات خبرنگار واشنگتن‌پست را جاسوسی به نفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرده بود.

امیرعبداللهیان: تهران بزودی اس ـ 300 را تحویل می گیرد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان پس از رایزنی با مقامات روس گفت: تهران بزودی سامانه پدافندی اس‌ـ 300 را از روسیه تحویل می‌گیرد.

به گزارش پرس تی وی، حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره موضوع تحویل اس‌ـ300 به ایران گفت: «مذاکرات در مورد تحویل اس ـ300 به ایران با طرف روس موفقیت‌آمیز بود.»

به گفته وی، حل کامل مساله تحویل مجموعه‌های اس ـ300 به ایران، طول نمی کشد و این تسلیحات در اولین فرصت ممکن تحویل ‌گرفته می شود.»

واکنش دفتر احمدی‌نژاد به اظهارات ظریف

دفتر محمود احمدی‌نژاد با صدور اطلاعیه‌ای با تکذیب سخنان ظریف درباره مجوز دولت قبل برای مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشورمان، اعلام کرد: دولت قبل اجازه‌ای برای انجام مصاحبه مأموران آژانس با دانشمندان هسته‌ای نداده بود.

به گزارش فارس، در این اطلاعیه آمده است: «به‌عنوان یک سیاست قطعی و مبتنی بر حقوق مسلم هسته‌ای ملت ایران، در دوره‌ دولت‌های نهم و دهم، هرگونه مصاحبه یا بازجویی یا ملاقات ماموران آژانس یا هر نهاد بین‌المللی خارجی دیگر با دانشمندان هسته‌ای، بصراحت و به صورت رسمی و علنی توسط رئیس محترم دولت، ممنوع اعلام شد.»

همزمان یک مقام آگاه در گفت‌وگو با تسنیم گفته «گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای جزو تعهد بیانیه سعدآباد در اواخر دولت هشتم بود.»

فریدون عباسی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی هم در واکنش به خبر برخی سایت‌های خبری مبنی بر این که بازرسان آژانس انرژی اتمی در دولت گذشته با شهید مجید شهریاری از دانشمندان هسته‌ای کشورمان مصاحبه‌ داشته‌اند، به تسنیم گفت: شهید شهریاری هیچ‌گاه مصاحبه‌ای با بازرسان آژانس انرژی اتمی نداشته‌ و این خبر به هیچ عنوان صحت ندارد.

همزمان با این اظهارات، دیروز برخی رسانه‌ها با انتشار برخی اسناد و مدارک، استدلال کردند در دولت قبل، آژانس با برخی دانشمندان هسته‌ای مصاحبه کرده است.

احضار کاردار سعودی در تهران به وزارت خارجه

در پی اصابت 2 راکت شلیک شده توسط هواپیماهای تحت رهبری عربستان، به نزدیکی سفارتخانه کشورمان در صنعا، کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

تلاش بیهوده برای خاموش‌کردن صدای فلسطین

سخنگوی وزارت امورخارجه صدور حکم از سوی یک دادگاه صهیونیستی علیه عزیز الدویک، رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین را ظالمانه و غیر قانونی خواند و آن را محکوم کرد.

مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه دستگیری مستمر و صدور احکام بی پایه برای ادامه حبس نمایندگان منتخب ملت فلسطین را رویکرد خشونت آمیز و بیهوده این رژیم برای خاموش کردن صدای حق طلبانه ملت فلسطین دانست و وضع هزاران اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را وخیم و بغرنج و در شرایط غیر قابل باوری توصیف کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها