در تذکر نمایندگان به رئیس جمهور مطرح شد

لزوم رعایت شئونات دینی در مراسم سازمان میراث فرهنگی

لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان مجلس:

از همه ظرفیت دیپلماسی برای حل مسئله هسته‌ای استفاده شود

رئیس مجلس شورای اسلامی رمز عبور جمهوری اسلامی از گردنه‌های سنگین را فداکاری و استقامت خواند و گفت: باید از همه ظرفیت دیپلماسی برای حل مسئله هسته‌ای استفاده کرد.
کد خبر: ۸۰۱۱۲۰
از همه ظرفیت دیپلماسی برای حل مسئله هسته‌ای استفاده شود

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از جانبازان مجلس شورای اسلامی که به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد با تبریک و تهنیت اعیاد شعبانیه وجود تعداد زیادی از جانبازان در میان نمایندگان و کارکنان مجلس را افتخاری برای قوه مقننه خواند و گفت: این نشان می‌دهد که حرکت جمهوری اسلامی ایران به سمتی است که مسئولیت‌ها را به دوش کسانی که سابقه فداکاری داشته و در آزمون‌های سرنوشت‌ساز شرکت داشته بسپارد که این حرکتی درست و سنجیده است.

وی با اشاره به تلاش‌های مجلس در خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران که در سخنان بعضی از نمایندگان ایثارگر مجلس در ابتدای جلسه مطرح شد خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم مجلس تدوین قانون جامعه ایثارگران بود.

لاریجانی با ذکر این نکته که عبور از گردنه‌های بسیار سنگین در طول عمر نظام جمهوری اسلامی با فداکاری و استقامت صورت گرفته است. فتح خرمشهر را یکی از موفقیت‌های نظام در این زمینه خواند و گفت: نکته اصلی توفیق در فتح خرمشهر بهره‌گیری از نیروهای مکتبی بود.

وی مشقت دفاع از مرزهای کشور در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر را یادآور شد و خاطرنشان کرد:‌ پس از عزم وی فضای کشور تغییر کرد و جبهه‌ها متحول شد در نتیجه حضور گسترده نیروهای فداکار در صحنه نبرد و با استفاده از ابتکارات بومی شکست حصر آبادان،‌فتح خرمشهر و پیروزی‌های پی‌درپی دیگر حاصل شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، با طرح این پرسش که آیا امروز نیز باید از تجربیات دوران دفاع مقدس استفاده کنیم یا نه،‌ گفت: شاید بدون تکیه بر تجربیات نتوانیم از دایره مشکلات کنونی خارج شویم.

وی با یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ویژه در سخنرانی مشهد بر تکیه بر توان داخلی و بومی‌سازی اقتصاد افزود: ما باید از همه ظرفیت دیپلماسی خود برای حل مسئله هسته‌ای استفاده کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز در منطقه با موجوداتی وحشی روبرو هستیم که در سوریه، یمن و عراق به عوض آنکه بر روی آمریکا تیغ بکشند بر روی برادران مسلمان خود تیغ کشیده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تکیه بر توان داخلی را سرمایه‌ای بزرگ برای کشور برشمرد و بیان داشت: با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس خداوند برکاتش را بر ما نازل خواهد کرد.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است در ادامه نمایندگان و کارکنان جانباز و ایثارگر مجلس شورای اسلامی از سوی رئیس‌مجلس مورد تجلیل قرار گرفتند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها