نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با اشاره به جلسه اخیر خود به همراه تعدادی از مدیران سمنان با وزیر علوم گفت: وزیر علوم در این نشست موافقت خود را با ایجاد منطقه ویژه فن‌آوری در شهر سمنان اعلام کرد.
کد خبر: ۸۰۱۰۹۵
موافقت وزیر علوم با ایجاد «منطقه ویژه فن‌آوری» در سمنان

علیرضا خسروی گفت: وزیر علوم در این دیدار حمایت خود را از طرح ایجاد منطقه ویزه فن آوری سمنان اعلام کرده است.

وی افزود: صدور موافقت قطعی با ایجاد پارک علم و فن‌آوری دانشگاه سمنان سمنان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز از دیگر مصوبات و موافقت‌های این جلسه بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های مهم دانشگاهی موجود در این استان گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار بر ضرورت کیفی سازی آموزش‌ها در دانشگاه‌هاو مراکز آموزش عالی نیز تأکید داشت.

خسروی ایجاد دانشگاه فرزانگان (دانشگاه خواهران) در سمنان را ظرفیتی مناسب و کم‌نظیر برای تحصیل بانوان دانشجو در رشته‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی عنوان کرد و افزود: مقام عالی وزارت علوم در این دیدار درباره حمایت از این دانشگاه و مساعدت به آن نیز قول همکاری داد.

به گفته وی، محمد فرهادی تأکید کرد که کیفیت آموزشی و توسعه آموزش‌ها باید در واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان سمنان نیز بهبهود یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: استان سمنان قطب دانشگاهی کشور محسوب می‌شود؛ به‌طوری که از هر 6 نفر جمعیت استان سمنان، یک نفر در مراکز آموزش عالی مشغول به تحصیل است.

خسروی با اشاره به جایگاه رفیع استان و شهرستان سمنان در بخش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، افزود: استان سمنان بیشترین تعداد با سوادان و فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی را به نسبت جمعیت خود دارد.

وی گفت: استان سمنان با توجه به زیرساخت‌های مناسب، امکانات نرم افزاری و سخت افزاری، فضاهای آموزشی و نیز وجود اساتید و اعضای هیئت‌های علمی با مدارج بالای علمی، در جایگاه بسیار خوبی از علم و دانش کشور قرار دارد.

سمنان – خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها