شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۸۰۱۰۴۲
مهاجرت رسمی 3200 ایرانی برای کار

همه پرسی برای همجنسگرایی

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون ویژه خود نوشت:اکثریت مردم ایرلند در یک همه‌پرسی، به قانونی شدن ازدواج همجنس بازان رای مثبت دادند! با انجام این همه‌پرسی که روز جمعه برگزار شد، یک اصل به اصول قانون اساسی ایرلند اضافه می‌شود که ازدواج همجنس‌بازان با همدیگر را مجاز می‌شمرد. ایرلند، اولین کشوری است که از طریق همه‌پرسی، این اقدام حیوانی و خلاف اخلاق را قانونی می‌نماید. تا 15 سال قبل، همجنس‌بازی در ایرلند، جرم محسوب می‌شد.

تهدید شیعیان از سوی داعش

جمهوری اسلامی آورده: گروه تروریستی داعش در توجیه حمله به مسجد امام علی علیه السلام در القطیف در بیانیه‌ای مدعی شد: دلیل هجوم به مسجد مذکور این بود که شیعیان در این مسجد به خداوند شرک می‌ورزند، صحابه را نفرین می‌کنند و علیه امت اسلام توطئه چینی می‌نمایند.به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه الفجر؛ گروه تروریستی داعش در بیانیه‌ای که آن را از رسانه‌های وابسته به خود منتشر کرد، افزود: «ای کسانی که این حادثه را محکوم کرده و می‌کنید، فریادهای‌تان را خاموش کنید؛ قبلاً به نصیحت‌های‌تان در غلاف کردن شمشیر گوش نکرده بودیم، و امروز نیز نمی‌توانیم شنوای سخنان شما باشیم، زیرا خورشید «خلافت اسلامی» تابیدن گرفته و خداوند به واسطه آن شهرها و کشورها را فتح کرده است.» این تروریست‌ها با تهدید مجدد شیعیان نوشتند: منتظر روزهای سیاه زندگی خود باشید، به خدایی که پیامبر را مبعوث کرد قسم یاد می‌کنیم که سربازان ما تا زمانی که وصیت پیامبر(ص) در مورد اخراج شما از جزیره العرب را محقق نکنند، آرام نخواهند گرفت.

به حال مردم این روستا رسیدگی کنید

خبرنگاران روزنامه جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته در روستاهای حومه شهر اهواز در میان جمع زیادی از اهالی در چند محل و مسجد با حضور بزرگان این روستاها حاضر شده و گزارشی از مشکلات اهالی این روستاها تهیه نمودند. براساس این گزارش، متاسفانه شرایط بسیار سخت و اسفبار زندگی مردم این مناطق، خارج از حد تصور است. فقدان آب آشامیدنی کافی در بیشتر ساعات شبانه‌روز، فقر و بیکاری و زمین‌های شخم زده‌ای که مجوز آبیاری از رودخانه را ندارند، از بین رفتن محصولات کشاورزی سال قبل به دلیل خشکسالی، امان مردم را بریده است. طبق گفته مسئولان، عوامل وابسته به دستگاه‌های جاسوسی بیگانه چشم طمع و تبلیغات سوء به این استان دارند. لذا جا دارد دولتمردان بصورت ویژه به حل مشکلات اهالی شریف این مناطق محروم توجه جدی نمایند. بیشترین میزان خانواده‌های شهید و جانباز و ایثارگر در همین روستاها ساکن هستند.

واشنگتن تایمز: آمریکا دیگر قدرت 10 سال قبل را ندارد

کیهان نوشت:«سیاست خارجی آمریکا دچار فقر و نارسایی شدید است».

روزنامه واشنگتن تایمز در تحلیلی خاطرنشان کرد: باراک اوباما در سیاست خارجی خود دچار فقر است. او ادعا می‌کند هیلاری کلینتون جزء وزرای امور خارجه کارآمد در آمریکا بوده است؛ اما در تمام این مدت، روسیه برای تصاحب شرق اوکراین، پکن برای احداث باندهای پرواز موقت و اعلام حاکمیت خود بر خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای جنوب چین و ایران برای داشتن توانمندی هسته‌ای، نقشه کشیدند.

این روزنامه نوشت: منصفانه نیست اگر عملکرد اوباما در سیاست خارجی را با موفقیت‌های دوران ریاست جمهوری ریگان یا جرج بوش پدر، مانند فروپاشی شوروی سابق یا استقبال چین از نظام سرمایه‌داری غرب، مقایسه کنیم. در آن سالها اقتصاد آمریکا بحران اقتصادی را پشت سر گذاشت، اما توانست به نرخ رشد اقتصادی سالانه 3/1 درصد برسد. آن زمان کارها ساده‌تر بود. روسیه و چین به مراتب ضعیف‌تر بودند و برای مدرن شدن به فناوری غرب نیاز داشتند؛ کشورهای خاورمیانه را نیز رژیم‌هایی اداره می‌کردند که بیشتر بر مرزها و امنیت داخلی خود تسلط داشتند.

مهم‌تر اینکه، بخش زیادی از قوانین حاکم بر اقتصاد دنیا را سازمان‌هایی وضع می‌کردند که آمریکا بر آنها مسلط بود و برخی از همین سازمان‌ها بودند که بعداً با یکدیگر ادغام شده و سازمان تجارت جهانی را به وجود آوردند.

واشنگتن تایمز می‌افزاید: آمریکا به لحاظ نیروی نظامی متعارف، تقریبا قدرت مطلق محسوب می‌شد؛ و چه بخواهیم یا نه، قدرت نظامی مناقشه‌ها را با قطعیت بیشتری در مقایسه با احکام و قوانین بین‌المللی، به سود صاحبان این قدرت فیصله می‌دهد. جهانی شدن نیز حفظ برتری اقتصاد آمریکا و پیشبرد منافع امنیتی این کشور را دشوارتر کرده است؛ اما رؤسای جمهور اخیر آمریکا مرتکب اشتباهات بزرگی شده‌اند.

پیتر موریسی در این تحلیل تاکید می‌کند: چینی‌ها با پایین نگه داشتن عمدی ارزش یوان، واداشتن شرکت‌های آمریکایی به تولید داخل چین برای دسترسی داشتن به بازارهای این کشور و نهایتا ایجاد مازاد عظیم در تجارت دو جانبه شرکت‌های آمریکایی را به شدت مایوس کرده‌اند. روسیه نیز علاوه بر صادرات نفت و گاز به اروپا، نیروهای مسلح خود را مدرن کرد و به همکاری با آلمانی‌ها روی آورد. اکنون برلین حاضر نیست برای حمایت از اوکراین، بازار روسیه را رها کند و حتی اوباما را مجاب کرده است که تجهیز ارتش اوکراین به سلاح، عامل بر هم زننده ثبات خواهد بود. دیگر کشورهای آسیایی، از جمله کره‌جنوبی که شریک آمریکا در پیمان تجارت آزاد به شمار می‌رود، همان سیاست ارزی چین را در پیش گرفته‌اند؛ در معاملات نیز رقابت‌پذیری آمریکا در عرصه بین‌المللی و رشد این کشور به شکل دائم فلج شده است.

از سال 2000 میلادی تاکنون، رشد اقتصادی سالانه آمریکا رقم ناچیز 1/8 درصد بوده است.

یکی از بزرگترین چالش‌های رئیس جمهور آینده آمریکا این است که بودجه را برای حفظ اقتدار نیروی دریایی فراهم کند تا این نیرو ضمن حضور در دریای مدیترانه و خلیج‌فارس، بتواند امنیت اقیانوس آرام را تامین کند.

محسن هاشمی: صلاح نیست اکثریت مجلس اصلاح‌طلب باشند

روزنامه کیهان نوشت:محسن هاشمی از اعضای مرکزیت کارگزاران می‌گوید: «کارگزاران اصلاح‌طلب نیستند.» و «مجلس با اکثریت اصلاح طلبان، به صلاح و عقلانیت نیست.»

وی در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که محسن هاشمی رفسنجانی در ردیف اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد؟ گفت: نه. من اصلاح طلب به معنی مصطلح سیاسی نبوده‌ام. فرد معتدلی بوده‌ام. نه چپ بودم و نه راست. از ابتدا واقعیت‌گرا و توسعه‌گرا بودم. اصولا کشور به توسعه پایدار نیاز دارد و من هم از هواداران توسعه پایدار ایران هستم. البته نتوانستم دیده‌هایم را به مانیفست تبدیل کنم زیرا عمدتا در اجرا فعالیت داشتم و برند سیاسی نشده‌ام. بعضی‌ها می‌توانند از تفکرات خود برند بسازند که در سیاست موفق‌ترند. بعد از حدود 30 سال فعالیت در اجرا در نظر دارم به این سمت حرکت کنم.

هاشمی درباره کارگزاران نیز گفت: کارگزاران سعی کرده است نقش وزنه تعادل را ایفا کند. درگذشته و حال تلاش شده است که کشور به سمت اعتدال برود. امکان دارد در کارگزاران افراد با تفکر اصلاح طلبی باشند اما کارگزاران متوازن‌کننده جریان‌های سیاسی بوده است.

محسن هاشمی با تندرو توصیف‌کردن مجلس ششم، درباره مجلس آینده پیش‌بینی کرد «معتدلین دوجناح حضور پررنگ‌تری خواهند داشت» و افزود: کارگزاران سیاستی را دنبال می‌کند که معتدلین مایل به اصلاحات معتدل در مجلس اکثریت را به دست بیاورند. البته مجلس با اکثریت اصلاح‌طلبان به صلاح نیست زیرا کارها در سیاست همیشه با عقلانیت پیش نمی‌رود دستگاه فشار هم لازم دارد. آرامش در مجلس، سیاست اصلاح برای رسیدن به توسعه پایدار برای ایران خلق نمی‌کند. افرادی می‌خواهند در جهت اهداف خود تدبیر نیز داشته باشند.

عضو کارگزاران با بیان اینکه پیوند توسعه‌گرایان، اعتدالی‌ها و اصلاح طلبان می‌تواند کشور را در مسیر موفقیت قرار دهد، در پاسخ سؤالی مبنی بر «حلقه واصل اینها چه کسانی می‌توانند باشند؟»، می‌گوید: آقای هاشمی و آقای روحانی، رئیس دولت اصلاحات، آقای ناطق، آقای سیدحسن خمینی، آقای عارف، آقای کرباسچی و حتی معتدلین جناح راست که در دولت سازندگی حضور فعال داشتند.

محسن هاشمی درباره نگرانی پیرامون ائتلاف حزب اعتدال و توسعه با لاریجانی نیز گفت: باید سعی کرد آقای علی لاریجانی را هم جذب کرد.

او در عین حال در پاسخ این سؤال «ما در تهران می‌توانیم یک لیست داشته باشیم که هم محمدرضا عارف حضور داشته باشد و هم علی لاریجانی؟» گفت: مصداقی نگویید. به این سؤال نمی‌توانم پاسخ دهم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم خوب است.

دولت در پرداخت وام مسکن مراقب دلالان باشد

کیهان نوشت:یک کارشناس اقتصادی نسبت به ورود دلالان به بازار وام جدید مسکن هشدار داد.

حسین راغفر عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی بااستقبال از افزایش سقف تسهیلات مسکن می‌نویسد: بحث اصلی اینجاست که بانک مرکزی پیش‌تر وام خرید خودرو را به 15 میلیون تومان افزایش داده است. لذا نکته قابل توجه در این معادله این است که چرا تا زمانی که وضع مسکن بهبود نیافته بانک مرکزی منابع کمیاب بانکی را به سمت بازار خودرو و خودروسازان سوق می‌دهد؟ در اینجا باید پرسید برای یک جوان که قصدتشکیل یک خانواده را دارد خانه مهم‌تر است یا خودرو؟ به یقین پاسخ همه کارشناسان و صاحب‌نظران گزینه نخست خواهد بود.

وی در ادامه این یادداشت که در جام جم منتشر شده، می‌نویسد: با این حال ما فرض را بر این می‌گذاریم که دولت همه جوانب تامین نقدینگی وام مسکن را در نظر گرفته و خودروسازان نیز اصولا از نفوذی برای تاثیرگذاری در جهت‌دهی منابع بانکی به نفع خودشان برخوردار نیستند!

در این صورت دولت باید به چند نکته مهم و اساسی در پرداخت وام مسکن جدید توجه داشته باشد اول این که دقت کند مبالغی که به افراد تحت عنوان وام تخصیص می‌یابد باید از انضباط و حساب‌گری کافی به متقاضی برخوردار باشد تا این وام واقعا به دست افراد خریدار مسکن و قشر متوسط برسد. اگر چنین نشود منابع کمیاب بانک‌ها به جای ثواب، کباب خواهد شد. البته یکی از نکات مثبت این وام، اولویت دادن به خانه اولی‌هاست که شورای پول و اعتبار در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کرده، اما باید نظارت کافی را در خصوص اعطای وام داشته باشد تا افرادی که واجد شرایط دریافت وام نیستند به ترفندهایی آن را دریافت نکنند. نکته قابل توجه دیگر این است که توجه دولت در تخصیص این وام باید اقشار کم درآمد باشد و فیلترهایی برای بالاآمدن و اولویت دادن به این اقشار ایجاد شود.

راغفر خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر فردی برای خرید خانه 700 میلیون تومان درخواست وام داده و فرد دیگری برای یک خانه 100 میلیون تومانی در یک کلانشهر تقاضا دارد، باید خواسته خریدار خانه 100 میلیون تومانی در اولویت باشد!

حتی بحث متراژ مسکن هم می‌تواند یک گزینه پالایشی برای اعطای وام باشد به عنوان مثال یک فرد برای خرید یک خانه 200 متری نباید از این وام استفاده کند تا افراد بیشتری بتوانند از آن بهره ببرند. چرا که مسکن در شرایط فعلی مردم در کشور ما باید به معنای سرپناه باشد نه این که در قالب یک مکان لوکس شناخته شده و فاصله قشر ضعیف هر روز به واسطه آن بیشتر شود. درنهایت نیز بحثی که اکنون قابل توجه است این است که دولت قصد دارد بازار مسکن را راه بیندازد و به این بخش کمک کند اما اگر سوداگران از طریق وام مسکن جدیدوارد این حوزه شوند همه نقشه‌های دولت نقش بر آب می‌شود.

ترانزیت سلاح برای تروریست‌های سوریه با مدیریت سرویس جاسوسی ترکیه

روزنامه کیهان نوشت:سازمان اطلاعات ترکیه رسما ارسال سلاح به تروریست‌ها و داعش را مدیریت می‌کند.

خبرگزاری رویتر با انتشار این خبر نوشت: شهادت‌نامه‌های رسمی افسران دژبانی ترکیه تصریح می‌کند سازمان اطلاعات و امنیت ملی آن کشور در پایان سال 2013 و آغاز سال 2014 به ارسال سلاح به مناطق تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه، کمک کرده است.

افسران دژبانی‌ ترکیه، در این شهادت‌نامه‌ها گفته‌اند محموله‌هایی مانند موشک، مهمات یا گلوله‌های توپ دراین بازه زمانی، در کامیون‌هایی که ماموران سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه (میت) آنها را همراهی می‌کردند، به مناطقی که گروه‌های تروریست آن‌ را کنترل می‌کردند، فرستاده شده است.

گزارش رویترز خاطر نشان می‌کند: نیروهای پلیس و دژبان‌ها، چهار کامیون را در آدانا، مرز جنوبی ترکیه، کنترل کرده‌اند؛ یکی در نوامبر سال 2013 و سه خودروی دیگر در ژانویه سال 2014 میلادی بنا بر شهادت‌های مکتوب و گزارش دادستانی ترکیه، در حالی که جلوی یکی از کامیون‌ها گرفته شده، اما سه کامیون دیگر، پس از آنکه نیروهای امنیتی آن کشور پلیس را تهدید کرده و «به طور فیزیکی» جلوی جست‌وجوها را گرفته‌اند، به راه خود ادامه داده‌اند.

افت علمی در دانشگاه پس از 8 سال رشد مداوم

روزنامه کیهان نوشت:«وزارت علوم به جای ایجاد جنجال‌های سیاسی و ایجاد حاشیه‌های بی‌مورد و عجیب برای خود، باید سیاست تولید علم خود با نگاه منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کند و به عقبگرد علمی ایران به این صورت پایان دهد.»

وبسایت جهان‌نیوز با بررسی وضعیت رشد علمی کشور سال‌های گذشته و علل افت علمی کشور در سال 2013 بر مبنای رنکینگ‌های بین‌المللی نوشت: سهم تولید علم ایران از سال 2005 تا 2012 مرتبا افزایش یافته و از سال 2013 این رشد متوقف شده و عقبگرد علمی کشور آغاز شده است. به عبارت دیگر پس از رشد علمی مستمر، کشور در طول 2 سال اخیر با افت علمی مواجه شده است.

این گزارش حاکی است در دولت نهم کشور همواره با رشد خیره‌کننده علمی روبه‌رو بوده است. در زمان چهارساله دولت نهم، همواره شاهد رشد علمی کشور در تولید علم بوده‌ایم. این رشد در سال 2006 به عدد نزدیک به 50 رسیده است که در سطح جهانی یک عملکرد فوق‌العاده محسوب می‌شود.

عملکرد دولت دهم نیز از سال 2009 تا 2012 در روند تولید دانش در جهان مطلوب بوده و همانگونه که مشاهده می‌شود در این سالها، نرخ تولید علم کشور همواره در حال رشد بوده است. بیشترین رشد در دولت دهم در سال 2011 و برابر 32 درصد رشد می‌باشد.

در سال 2013 با تغییر سیاست‌های وزارت علوم افت علمی کشور آغاز شده و متاسفانه شاهد افت 47/2 درصدی در تولید علم کشور هستیم. این در حالی است که در این سال‌ها هرگز با افت علمی کشور روبه‌رو نبودیم.

در سال 2013 افت علمی کشور در برخی رشته‌ها نزدیک 50 درصد نیز رسیده است. این آمار نشان دهنده سیاست‌های نادرست آموزش عالی و عدم توجه به رشد علمی در بسیاری از رشته‌هاست.

رکود در بازار مسکن و اشتغال به اسم کنترل نقدینگی

کیهان نوشت:«تولید هر واحد مسکن 150 شغل مستقیم و هزار شغل غیرمستقیم تولید می‌کند اما رکود بازار مسکن موجب رکود اشتغال در این زمینه شده است.»

این تحلیل را سایت خبر آن‌لاین- از سایت‌های حامی دولت- در حالی منتشر کرد که دستگاه‌های مسئول در دولت با ادعای ایجاد نقدینگی و تورم، موجب رکود در تولید مسکن و از جمله پروژه مسکن مهر شدند. خبر آن‌لاین با اشاره به انتشار خبر افزایش تسهیلات بانکی برای خرید مسکن نوشت: این تسهیلات دردی دوا نمی‌کند.

این سایت نوشت: رکود، بازار مسکن را به کسادی کشانده و برای سرمایه‌گذاری ناامن کرده و این اتفاق در حالی رخ داده است که رونق این بازار تاثیر مثبتی نیز در ایجاد اشتغال دارد و هر مسکن متوسط 150 شغل مستقیم و هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند. علل رکود مسکن از زوایای مختلفی قابل بررسی است، اما به هر حال میزان سازندگان مسکن و تقاضای ورود به این بازار برای سرمایه‌گذاری با سردی مواجه شده است.

این گزارش می‌افزاید: توقف خرید و فروش در مسکن سرمایه‌ها را به سمت بانک‌ها برد و سرمایه‌گذاران نیز به دلیل سودده بودن بانک‌ها و نبود ریسک خواب سرمایه و همچنین نیاز نداشتن به انتظار طولانی از این روند راضی هستند. خریداران نیز دست خالی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن مواجه شده‌اند و گذشت از زمانی که می‌توانستند با اندکی پس‌انداز و وام مسکن چند میلیونی سقفی بالای سر داشته باشند. این مسائل با برهم زدن شرایط، رکود را در یکی از پرمنفعت‌ترین فعالیت‌های اقتصادی کشور رقم زد.

یادآور می‌شود بخشی از دلایل ایجاد رکود در بازار، اراده یک سویه دولت برای پایین نشان دادن نرخ تورم- البته بدون رونق تولید- است.

پشت پرده واردات قاچاق «مارلبرو»

روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر نوشت:«واردات قانونی مارلبرو بهتراست یا قاچاق 500 میلیارد تومانی آن؟ مسأله قاچاقچیان این است.» «خبرآنلاین» با طرح این نکته به نقل از مدیر عامل پیشین شرکت دخانیات آورده است: «آمار 4 میلیارد نخ را نه رد می‌کنم نه تأیید... دوستان ما معتقدند مارلبرو برند صهیونیستی است ما هم می‌گوییم قبول، البته تشخیص این مورد در صلاحیت ما نیست و دستگاه امنیت ملی باید در این باره اعلام نظر کند، اما حرف‌مان هم این است اگر مارلبرو صهیونیستی است نباید اجازه دهند که حتی یک نخ از این سیگار قاچاق به کشور وارد شود... حرف‌مان این است چرا اجازه می‌دهید حدود 400 تریلی سیگار به کشور وارد شود. هر تریلی اگر 20 متر هم باشد می‌شود 8 کیلومتر، یعنی هشت کیلومتر تریلی دارد قاچاق سیگار مارلبرو انجام می‌شود؛ همه هم می‌گویند غیر قانونی است و همه هم می‌گویند «کی بود کی بود، من نبودم.» حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزوده است: «کمیته‌ای در مجموعه «کمیسیون امنیت ملی» مجلس به این موضوع پرداخت و این کمیسیون متشکل از چند دستگاه است. قرار بر این بود لیست شرکت‌هایی که صهیونیستی بودن آن محرز است به دستگاه‌ها ابلاغ شود. اما شرکت «فیلیپ موریس» در این لیست نبود. ولی صراحتاً به من گفته می‌شد شما اجازه ندارید وارد کنید... کسانی که سود سرشار از قاچاق این سیگار عایدشان می‌شود، حاضر نیستند به این سادگی‌ها به واردات قانونی آن رضایت دهند.»

تشنج در تجمع سپرده‌گذاران مؤسسه «میزان»

ایران نوشت:تجمع دیروز گروهی از سپرده‌گذاران مؤسسه مالی اعتباری میزان در مشهد به درگیری چند تن از این معترضان با پلیس انجامید. خیابان‌های اطراف شعبه مرکزی مؤسسه «میزان» واقع در میدان جانباز مشهد طی ماه‌های اخیر شاهد تجمع مستمر سپرده‌گذاران معترض بوده است. دیروز، پس از یک هفته آرامش، دوباره جمعی از سپرده‌گذاران برای پس گرفتن سپرده‌هایشان مقابل این ساختمان دست به تجمع زدند. در این میان یکی از معترضان زن که مأموران پلیس زن قصد داشتند او را به خودروی نیروی انتظامی هدایت کنند مقاومت کرده و با فریادهای خود فضا را بیشتر متشنج کرد. یکی از تجمع کنندگان که نامش را ذکر نکرد، به خبرنگار ایرنا گفت: «دو ماه است در هر تجمعی از این دست حاضر هستم و تاکنون از 40 میلیون سپرده خود 27 میلیون تومان را گرفته‌ام، اما بقیه را هنوز نتوانسته‌ام پس بگیریم.» مؤسسه «میزان»، حدود یک میلیون سپرده‌گذار دارد که بیش از 70 درصد آنان متعلق به استان خراسان رضوی است.

توکلی: نسبت اختلاس به صالحی امیری نداده‌ام

روزنامه ایران نوشت:احمد توکلی با انتشار متنی خطاب به مردم با عنوان «توضیحی پیرامون شکایت آقای دکتر صالحی امیری» درباره موضوع شکایت صالحی امیری از خود توضیح داد. به گزارش ایلنا، این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شکایت صالحی امیری از او به روز بررسی رأی اعتماد به او به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارتباط دارد، نوشت: «در جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه گذشته، دکتر صالحی با رنجش بسیار‌‌ نقل کرد که در کنفرانسی در اسپانیا، رئیس کتابخانه ملی آنجا که میزبان بود، از ایشان ماجرای اتهام دزدی وی را در جریان قراردادی پژوهشی جویا شده بود.» توکلی افزود: «بنده در پاسخ، بعد از آنکه نامه‌ای از مجلس ارائه دادم که کار اینجانب را در راستای وظیفه نمایندگی دانسته بود و شکایت را منتفی می‌کرد، توضیح دادم که جمله مورد استناد ایشان اصلاً ظرفیت چنان برداشتی را ندارد و من مطلقاً نسبت ناروای دزدی و اختلاس را به ایشان نداده‌ام. ولی از اینکه شما با این برداشت، به این شدت ناراحت شده‌اید تأسف خود را ابراز می‌کنم و تأکید می‌کنم نه قصد و نه انگیزه نداشته‌ام به شما نسبت ناروا بدهم.»

تأیید حکم اعدام ضارب شهید خلیلی

آرمان نوشت:شنیده شد که سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران از تأیید حکم اعدام ضارب «علی خلیلی» از سوی دیوان‌عالی کشور خبر داد. فارس نوشت؛ 25 تیرماه سال 1390 در یکی از محلات شرق تهران علی خلیلی 19 ساله‌ حین بازگشت از هیئت درحالی که همراه چند نفر از شاگردان یک مدرسه بود به واسطه امر به معروف و نهی از منکر مورد ضرب و شتم قرار گرفت که درنهایت بعد از گذشت حدود 2 سال منجر به شهادت وی شد. 2 خردادماه سال 93 اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده علی خلیلی با ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور اولیای دم مقتول و نماینده دادستان در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در جریان برگزاری این دادگاه و پس از اظهارات اولیای دم و همینطور پس از دفاعیات متهم، زمانی وکیل متهم در جایگاه حضور یافت و پس از ارائه لایحه دفاعی خود در 5 صفحه به ریاست دادگاه، اظهار کرد: ما تقاضای بررسی نظریه پزشکی قانونی نسبت به قتل علی خلیلی را داریم مبنی بر اینکه چه مقدار جراحت وارده بر شهید علی خلیلی منجر به تسریع در مرگ وی شده است.

مازراتی یک‌میلیارد و 500 میلیونی آقازاده ورزش!

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که پدر این آقازاده روزی در مصاحبه‌ای تمام فعالیت‌های اقتصادی او را در فدراسیونش تکذیب کرد و گفت عرضه این کارها را ندارد. انتخاب نوشت؛ یکی از آقازاده‌های ورزش، هفته گذشته یکی از گران‌ترین خودروهای وارداتی بازار ایران را خرید تا از این پس، در خیابان‌های سعادت‌آباد به‌جای پورش با مازراتی چرخ بزند! این آقازاده که در چند سال گذشته درباره اش شایعه زیاد بوده است، با معامله این خودرو، ثابت کرد که تمام حرف‌های پدرش درباره وضعیت نامناسب مالی اش، حقیقت ندارد. در برهه‌ای که شایعات بالا گرفت و حتی عده ای خبر دادند این آقازاده واسطه انجام کارهای اقتصادی بوده و با احداث شرکتی در شهرک غرب، تمام کارهای پرسود فدراسیون پدرش را انجام می دهد، رئیس فدراسیون مصاحبه کرد و گفت: «شپش در جیب او پشتک می‌زند و همین الان از من پول می گیرد. او یک مربی ساده است. این شایعات دروغی بیش نیست».

درخواست عجیب مدیرعامل سابق تراکتور از روحانی

آرمان نوشت:شنیده شد که مدیرعامل سابق تیم تراکتورسازی تبریز معتقد است از طرف رئیس‌جمهور به این تیم کمکی 5 میلیاردی شود تا جبران مافات شود و تراکتورسازی در بین مدعیان قرار گیرد. ورزش سه نوشت؛ محمدحسین جعفری گفت: طبعا شرایط مختلفی که می توانست در این بازی باعث به وجود آمدن اینچنین قضایایی بشود مورد بررسی قرار نگرفته بود، چرا که اگر تمام جوانب برگزاری این بازی مورد بررسی قرار می‌گرفت هرگز این اتفاقات به وجود نمی‌آمد. یکبار دیگر هم در بازی ما در مقابل استقلال، در سالی که آقای قلعه‌نویی مربی ما بود اتفاقاتی در بازی افتاد که باعث عصبانیت طرفداران تراکتورسازی شده بود، یادم می‌آید که آن بازی را آقای ترکی قضاوت می‌کرد، هرچه بود با تساوی در آن بازی ما قهرمانی را از دست دادیم اما سعی کردیم با مدیریتی که انجام می‌دهیم مانع از ایجاد واکنش‌های احتمالی تماشاگران این تیم شویم.

پیشنهاد یک نماینده برای لیزینگ خودرو

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اوج‌گیری تخلفات برخی شرکت‌های لیزینگ خودرو در کشور، گفت: بانک‌ها باید حلقه رابط مشتریان و شرکت‌های لیزینگ خودرو برای مقابله با سودجویی‌ها با دریافت تعهدات کافی و همچنین بلوکه کردن پول تا زمان تحویل خودرو باشند. خانه ملت نوشت؛ ارسلان فتحی‌پور با بیان این مطلب تصریح کرد: باید تضمین کافی جهت پرداخت پول از سوی مشتریان به شرکت‌های لیزینگی وجود داشته باشد. درصورتی که مشتریان بدون واسطه اقدام به پرداخت پول به شرکت‌های لیزینگی کنند، هیچ تضمینی برای عمل به تعهد از سوی این نوع شرکت‌ها وجود ندارد. وی ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش کلاهبرداری در قالب لیزینگ خودرو دریافت تضامین کافی از شرکت‌ها و بلوکه‌کردن پول مشتریان در بانک‌ها تا زمان تحویل خودرو است.

تبعات اخراج استاد نخبه ایرانی

آرمان نوشت:شنیده شد که قاسم اکسیری‌فرد، استاد نخبه فیزیک دانشگاه خواجه نصیر که به دلیل داشتن صدای زنانه از دانشگاه اخراج شد سوژه خبری بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی شد. پارسینه نوشت؛ خبر عدم تمدید قرارداد این استاد دانشگاه، سوژه برخی از رسانه‌های خارجی از جمله روزنامه گاردین شد. در این بین خبرنگاران رسانه‌های فارسی‌زبان معاند نیز از پوشش این خبر کوتاهی نکردند و به شکلی گسترده به این اتفاق پرداختند. قاسم اکسیری فرد در اعتراض به بی‌توجهی مسئولین طی ماه گذشته اقدام به تحصن مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه خواجه نصیر کرد و اعلام داشت کلاس درس فیزیک را برای عابرین پیاده در مقابل دانشگاه برگزار می‌کند. پس از آن برخی از چهره‌های سیاسی نیز با بهره‌گیری از این اتفاق در کنار این استاد دانشگاه حاضر شدند و با انتشار تصاویر یادگاری از این حرکت حمایت کردند.

آخرین وضعیت پرونده جیسون رضاییان

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مسئول دفتر سخنگوی دستگاه قضا از محاکمه جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن‌پست و دو متهم دیگر در دادگاه انقلاب تهران خبر داد. الف نوشت؛ محمود رضویان افزود: پنجم خردادماه روز برگزاری جلسه دادگاه جیسون رضاییان و دو متهم همراه در شعبه ۱۵ دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی است. مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه اتهامات خبرنگار واشنگتن‌پست را جاسوسی به تفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرد. جیسون رضاییان، روزنامه‌نگار آمریکایی ایرانی‌الاصلی است که چندی پیش به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد و کمی بعد از آن همسر و دوستش از بازداشتگاه آزاد شدند، اما او همچنان در بازداشت است.

پاسخ مجلس به زیباکلام

روزنامه آرمان آورده:شنیده شد که احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نایب‌رئیس فراکسیون اصولگرایان به سوالاتی اینگونه پاسخ داده است. مثلث نوشت؛ هفته گذشته صادق زیباکلام درباره بودجه فرهنگی کشور نامه‌ای خطاب به علی مطهری نوشت اما این نامه پاسخی دریافت نکرد چرا؟ مگر هر کسی هر صحبتی کرد باید پاسخ داد. آقای زیباکلام در آن نامه پرسش‌هایی درباره نحوه هزینه‌کرد بودجه ۶هزار میلیارد تومانی حوزه فرهنگ کشور مطرح کرد به نظر شما برای روشنگری نزد افکار عمومی نباید پاسخ مستدل و منطقی به آن پرسش‌ها داده شود؟ آقای زیباکلام هنر نکرده بلکه ایجاد شبهه کرده است یعنی ارقام موجود در جداول قانون بودجه سال ۹۴ را جمع و اعلام کرد. ×نباید برای رفع شبهه به این نامه پاسخ داده می‌شد؟ پاسخش داده می‌شود.

مهاجرت رسمی 3200 ایرانی برای کار

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس انجمن کاریابی‌های بین‌المللی کشور از مهاجرت 3 هزار و 200 نفر از طریق کاریابی‌های خارجی دارای مجوز در سال گذشته خبر داد. حسن کرباسی با بیان اینکه عمده افراد مهاجرت‌کننده جزو نیروهای متخصص کشور بودند، گفت: کشورهای دانمارک، استرالیا، عراق، کانادا و ترکیه بیشترین سهم را در پذیرش مهاجران ایرانی داشتند. وی با تاکید بر اینکه اعزام نیرو به خارج از کشور در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد، افزود: شخص وزیر و معاون امور بین‌الملل این وزارتخانه در تمامی سفرهای خارجی بحث اعزام نیروی کار را نیز در تفاهم‌نامه‌ها می‌گنجانند، اما توسعه این صنعت به توسعه روابط دیپلماتیک کشور نیز بستگی دارد.

مجوز روحانی برای تمدید و آغاز فعالیت چند مدیر بازنشسته

خراسان نوشت:بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک که به استناد ماده ۴۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، طی روزهای اخیر توسط حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان تایید شده است، مجوز تمدید فعالیت تعدادی از مدیران بازنشسته دستگاه های اجرایی به مدت یک سال از زمان انقضای مجوز قبلی آن ها و مجوز آغاز به کار تعدادی از بازنشستگان نیز برای مدت یک سال از تاریخ به کارگیری این افراد، صادر و ابلاغ شده است.

معطلی 2دولت در ابلاغ دستور مهم قانون برنامه پنجم

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، در حالی که به استناد بند "ج" ماده 41 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت موظف شده بود لایحه ساماندهی تکالیف دستگاه های اجرایی را با هدف بازنگری و شفافسازی وظایف آن ها در مواجهه با مسائل و چالش های فراروی جوانان تهیه و در سال اول برنامه پنجم توسعه، برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند، این لایحه با تعلل دولت های دهم و یازدهم همچنان در حال بررسی است و در آخرین استعلام صورت گرفته، در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها