معاون اول رئیس جمهور:

قدرت خرید مردم افزایش یافت

معاون اول رییس جمهوری کشورمان از وزارت نیرو خواست به هر میزان ممکن، طرح های نیمه تمام خود در بخش آب رسانی و تولید برق را به بخش خصوصی واگذار کند.
کد خبر: ۸۰۰۹۷۸
وزارت نیرو طرح های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، جلسه بررسی نحوه تامین مالی طرح های کلیدی وزارت نیرو عصر شنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و طرح تولید همزمان برق و آب در سواحل جنوبی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به ابلاغ قانون مهم و راهگشای 'رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور' در هفته گذشته و مجموع امتیازات مهمی که در این قانون برای رفع مشکلات پیمانکاران و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده، یکی از اولویت های دولت را واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به یکی از برنامه های وزارت نیرو برای احداث مجتمع های آبرسانی روستایی، آن را یکی از طرح های مهم دولت ارزیابی کرد و افزود: بهتر است برای اجرای این طرح اولویت بندی صورت گیرد تا شاهد اجرای هرچه بهتر آن در برنامه زمان بندی مشخص باشیم.

در این جلسه که رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی، مشاور اقتصادی رییس جمهور و نمایندگان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز حضور داشتند، وزیر نیرو به مشکلات جدی تامین آب مورد نیاز بخش های شرب، صنعت و کشاورزی در جنوب کشور اشاره کرد.

حمید چیت چیان گفت: در این مناطق مشکلات جدی برای تامین آب وجود دارد اما با وجود دسترسی این مناطق به دریا می توان از طریق نمک زدایی و شیرین سازی آب بخشی از این مشکلات را برطرف کرد.

وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه برای شیرین سازی آب جهت استفاده در پنج استان واقع در محدوده سواحل جنوب کشور خاطرنشان کرد: در این طرح از بازیافت حرارت نیروگاه های برق، برای شیرین سازی آب استفاده خواهد شد.

پس از سخنان وزیر نیرو، نماینده این وزارتخانه گزارشی از برخی طرح های کلیدی در حوزه آب و برق را ارائه کرد که یکی از این طرح ها تولید همزمان برق و آب در سواحل جنوبی کشور بود و جزئیات فنی، اهداف طرح، اعتبارات مورد نیاز و الزامات اجرای آن مورد بحث بررسی قرار گرفت.

آبرسانی به مناطق پرجمعیت و دارای تنش آبی و آبرسانی به روستاها از دیگر طرح های کلیدی وزارت نیرو بود که در این جلسه بدان پرداخته شد و جزئیات مربوط به برنامه این وزارتخانه برای احداث 924 مجتمع آبرسانی روستایی برای 15 هزار روستا و تحت پوشش قرار دادن 7 میلیون نفر از ساکنین این روستاها تشریح گردید.

در ادامه این نشست گزارشی از برنامه زمانبندی و پیشرفت فیزیکی 58 طرح مهار آب در استانهای غربی کشور شامل احداث سد و شبکه های سد ارائه و اعلام شد که با اجرای این طرح ها، آب مورد نیاز توسعه این مناطق استحصال خواهد شد.

بررسی نحوه تامین مالی، اعتبارات مصوب و برنامه زمان بندی تخصیص این اعتبارات برای اجرای طرح های کلیدی وزارت نیرو از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها