زن و شوهرهای ولخرج‌ زودتر طلاق می‌گیرند

مرا بیشتر دوست داری یا پول را؟!

شاید این بحث یک بحث جنجالی باشد، شاید هفته بعدی که این مطلب چاپ شد، موج اعتراض از اقصی نقاط کشور بلند شود! شاید من را به دفاع از هم جنس‌های خودم متهم کنند اما باور کنید که این ادعا را جز از زبان یک خانم نمی‌توان شنید!
کد خبر: ۸۰۰۵۲۳
خانم‌ها ولخرج نیستند!

خانم‌ها ولخرج نیستند! باور کنید برخلاف تمام اتهاماتی که راجع به فلسفه خرید و بازار مطرح می‌شود، خانم‌ها بیشتر از آقایان اهل پس‌اندازند. شنیدید که می‌گویند فلانی وقتی زن گرفت، آب از دستش نمی‌چکد؟! خب الان خیلی‌ها فکر می‌کنند که احتمالا پول‌های آقا صرف خرده‌ریز‌های خانم می‌شود که بعد از ماجرای ازدواج سرکیسه را تنگ می‌کند، اما بی‌انصاف نباشیم، مردها از وقتی که متاهل می‌شوند، صاحب ماشین و خانه و باغ و ویلا می‌شوند. مردها بعد از ازدواج است که یکی‌شان ده تا و ده تاشان صد می‌شود!

شما هیچ دورهمی دخترانه‌ای را نمی‌بینید که بدون دنگ‌دنگ پول گذاشتن خاتمه بیابد! معمولا دخترها پول‌های پدران و بعد همسرانشان را همین طوری الکی به باد فنا نمی‌دهند. همه چیز در دنیای خرید دخترانه بیش از آنچه فکر کنید حساب و کتاب دارد. حتی کادو خریدنشان هم بدون صرف وقت اتفاق نمی‌افتد. برعکس پسران مجرد که پول‌هایشان به سر ماه نرسیده تمام‌تمام است و اکثرا ته جیب‌هایشان تار عنکبوت می‌بندند. دخترها همیشه موجودی اضطراری دارند. همیشه برای روز مبادا مبلغی را ذخیره کرده‌اند‌.

بیشتر خانم‌ها به چیزهایی متهم می‌شوند که حقیقتا صحت ندارد. خیلی از ما، خرید‌های خانه و احتیاجات منزل را به پای خریدهای خانم خانه می‌گذاریم، حالا شما بگویید خرید سیب‌زمینی و پیاز و هندوانه چه دخلی به مایحتاج خانم خانه دارد؟! حساب بچه‌ها هم همیشه به پای زن خانه نوشته می‌شود. شب‌های عید که پدر خانواده مانند ژان والژان، سمت سنگینی خرید‌ها را به عهده می‌گیرد، مادر خانواده سیبل پرتابی برای اتهام‌های بازارگردی می‌شود. در حالی که خیلی از سال‌ها عید می‌آید و سهم خرید خانم‌ها از جیب شوهرشان در شب عید، هیچ است. از آن طرف روز زن به اسم خانم‌ها تمام می‌شود و این‌طور در عموم جا می‌افتد که در این روز کلی خوش به حالشان می‌شود اما بسی خیال باطل که حتی آقایان هم اعتراف می‌کنند، که این خانم خانه است که باید برای خرید کادوی مادر و مادر زن راهی بازار شود و گاهی برای حفظ آبرو از هدیه خودش کوتاه بیاید! از آن‌طرف خرید‌های پرزرق و برقی مثل طلا و سکه، همان پس‌اندازهای روزهای مبادا هستند، که سر بزنگاه‌های بی‌پولی زندگی مشترک، به داد جیب آقایان می‌رسد و وام‌های معوقه و قرض‌های جاندارشان را پرداخت می‌کند. خانم‌ها عاشق بازارند نه خرید کردن. عاشق گشت و گذار در حراجی‌ها. مطمئنا اگر پول اضافه‌ای وجود داشته باشد، هیچ خانمی از خرید متنفر نیست اما حتی همان پول‌های اضافی هم صرف خرید‌های شخصی نمی‌شود. خانم‌ها نفس بازار و خرید را دوست دارند، نه فقط برای خود که برای همه عزیزانشان. دیدزدن ویترین‌ها و پیدا کردن چهره همسر و بچه‌ها وسط لباس‌های تن مانکن‌ها بهترین تفریح خانم هاست! ساعت‌های خرید خانم‌ها طولانی است، نه فقط برای این‌که آنها عاشق بازارند، آنها آن‌قدر حوصله می‌کنند تا یک جنس مناسب، با قیمت مناسب پیدا کنند، حتی اگر این یافتن به قیمت خستگی‌های طولانی بازارگردیشان تمام شود. حتی اگر با این ویترین‌گردی‌ها، اتهام پرخرجی را به جان بخرند.

مریم تجلی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها