معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

معنویت و ولایتمداری برکات زیادی را برای توسعه نظامی ما فراهم کرد

مذاکرات هسته‌ای گرچه در سال‌های اخیر به ویترین ایستادگی مردم ایران در مقابل زورگویی قدرت‌های جهانی تبدیل شده، اما قطعا این ایستادگی مردمی را که ریشه در آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد، نمی‌توان به همین بحث محدود کرد.
کد خبر: ۸۰۰۲۳۴
پاسداری از عزت ملی در عرصه‌های مختلف

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده سیاستش حمایت از مظلوم و مقابله با زورگویی است و اقدامات کشورمان در منطقه و عرصه بین‌الملل در ذیل همین سیاست قابل توجیه است.

آنجا که ایران با کمک به محور مقاومت از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کند؛ آنجا که ایران با حضور در کنار ملت عراق، پیش از همه مدعیان به مقابله با داعش می‌پردازد و آنجا که به ارتش لبنان، پیشنهاد کمک نظامی می‌دهد همه در همین راستا قابل تحلیل است. به این موارد می‌توان تلاش‌های دیپلماتیک و همچنین کمک‌های انساندوستانه برای حل بحران یمن و کمک به مردم مظلوم یمن را نیز اضافه کرد. مجموع این موارد و بسیاری از موارد دیگر، چند کشور و یک رژیم جعلی را مقابل خود دارد و هیچ یک از این موارد نیست که مخالفت یا انتقاد آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی متحدانشان از جمله برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را به دنبال نداشته باشد.

اما ایران نه کشوری ضعیف است که از تهدیدات بترسد، نه اقتدار خود را از وابستگی به دیگران به دست آورده که نیازی به اجلاس کمپ دیوید و حمایت کشوری چون آمریکا داشته باشد و بر همین اساس صرفا بر مبنای سیاست خود در حمایت از مظلومان، با دیگر کشورها تعامل می‌کند.

عزت و اقتداری که جمهوری اسلامی ایران اکنون از آن برخوردار است و امنیتی که کشورمان در منطقه پرآشوب خاورمیانه دارد، حاصل همین رویکرد بوده و به همین دلیل است که این عزت و اقتدار به خط قرمز مسئولان نظام تبدیل شده است.

اگر به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در ایام اخیر و خطوط قرمزی که ایشان برای مذاکرات هسته‌ای تعیین کرده‌اند نگاهی بیندازیم، می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد؛ تمامی این خطوط قرمز ـ که البته با جزئیات و مصادیق بیان شده است ـ بر یک خط قرمز کلی معطوف بوده که همان عزت و اقتدار نظام اسلامی است. آنجا که رهبر معظم انقلاب تاکید می‌کنند نظام بازرسی از ایران نباید یک استثنا باشد و آنجا که تاکید می‌فرمایند اجازه بازجویی از دانشمندان هسته‌ای را نمی‌دهند، از ابعاد مختلف قابل تحلیل است اما پیام کلی آن برای همه مردم و مسئولان می‌تواند این باشد که باید پاسدار عزت و عظمت ملت ایران باشند.

برای پاسداری از این عزت، نهادهای نظامی از جمله ارتش و سپاه وظایف خاص خود را به عهده دارند و در حوزه سیاست خارجی نیز افسران جبهه دیپلماسی که شاید خط مقدم آن اکنون مذاکرات هسته‌ای باشد، وظیفه دارند از این عزت دفاع کنند.

این همان موضوعی است که بارها از سوی رهبری بر آن تاکید شده است و اکنون که مذاکرات هسته‌ای رفته رفته به پایان خود نزدیک می‌شود، نگاه‌ها بیشتر متوجه مذاکره‌کنندگان هسته‌ای می‌شود تا ببینند چگونه حرکتی را که در پاسداری از اقتدار ملی شروع کرده‌اند با سربلندی به سرانجام می‌رسانند.

حسین نیک‌پور

دبیر گروه سیاسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها