همزمان با ادامه حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود جانشین ولیعهد سعودی ماه عسل را با همسر جدید خود در پاریس سپری می کند.
کد خبر: ۷۹۹۹۴۱
ماه عسل پسر شاه سعودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سلمان پس از بازگشت از آمریکا و شرکت در اجلاس کمپ دیوید، در پاریس با دختر فهد بن بندر ازدواج کرد.

مجتهد، فعال اینترنتی سعودی که به دلیل انتشار خبرهایی از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان مشهور شده و برخی او را از اعضا و یا وابستگان این خاندان می دانند، در صفحه شخصی خود در پایگاه‌های اجتماعی، از نارضایتی ساره بنت مشهور بن عبدالعزیز همسر اول محمد بن سلمان از ازدواج او در پاریس خبر داد.

مجتهد این سوال را مطرح کرد که محمد بن سلمان چگونه جرات کرده است در خارج عربستان باقی بماند و نگران اقدامات مخالفان علیه پدر خود نیست.

مجتهد در پاسخ گفت: محمد بن سلمان گروهی را تشکیل داده است تا بیست و چهار ساعته مراقب پدرش باشند تا مانع از رسوایی به علت بیماری آلزایمر سلمان بن عبدالعزیز شوند و از دیدار محمد بن نایف ولیعهد و متعب بن عبدالله فرمانده گارد ملی با او جلوگیری کنند.

استراتژی ناکارآمد آمریکا در مهار داعش

سقوط شهر «الرمادی» بار دیگر ضعف استراتژی آمریکا در عراق را به رخ کشید تا آنجا که فضای سیاسی واشنگتن طی چند روز گذشته مملو از پیغام های کنایه آمیزی بود که بین کاخ سفید و کنگره آمریکا رد و بدل شد.

به گزارش مهر، کاخ سفید دیروز در دفاع از عملکرد خود مدعی شد که استراتژی «باراک اوباما» برای مقابله با داعش در مجموع موفق بوده و نباید شکست نیروهای ائتلاف در حفاظت از الرمادی را به منزله شکست رویکرد ریاست جمهوری تلقی کرد.

از سوی دیگر روز گذشته، «استیو وارن» سخنگوی پنتاگون، بار دیگر سقوط الرمادی به دست داعش را شکستی برای آمریکا توصیف کرد و گفت: سقوط الرمادی شکست در بسیاری از زمینه ها بود که از این میان می توان به ضعف رهبری و ناکارآمدی تاکتیک های به کار رفته اشاره کرد.

اذعان پنتاگون به ناکافی بودن عملیات هوایی برای مهار داعش و توصیه به استفاده از نیروهای مردمی شیعه، تاکید اوباما به عدم اعزام گسترده نیروی زمینی به عراق و در مقابل، اصرار اکثریت جمهوری خواه کنگره به اتخاذ تصمیمی مغایر با خواسته کاخ سفید آن هم با علم به هزینه های گزافی که در این راه باید پرداخته شود، همگی از سردرگمی سیاستگذاران واشنگتن در برابر پیچیدگی های حاکم بر شرایط دست و پا گیر منطقه خاورمیانه حکایت دارد تا آنجا که ایشان را به جای هم فکری برای تبیین قانونی که نمایانگر چشم انداز عملیاتی آمریکا در سال های آتی است به مجادله و کشمکش وا داشته است.

پیشنهاد وزیر علوم دولت اصلاحات به روحانی

وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: رئیس جمهوری اتاق‌های فکر را تشکیل دهد و آن را جایگزین حلقه‌های بسته و سنتی متداول در کشور ما کند.

به گزارش نامه نیوز، مصطفی معین تصریح کرد که پایگاه مردمی اصلاحات قابل مقایسه با سایر گروه‌های سیاسی نیست و عملکرد گذشته و دیدگاه‌ها و برنامه‌های آنها مورد اقبال گسترده مردم است لذا در صورت برگزاری انتخاباتی رقابتی و آزاد٬ اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در جواب این پرسش که چقدر فضا برای حضور اصلاح‌طلبان و پیشبرد برنامه‌های اصلاح‌طلبانه در دولت مهیاست و اینکه دولت چقدر این فضا را برای اصلاح طلبان باز گذاشته است؛ گفت: به نظرم دولت از پایگاه اجتماعی و سیاسی مناسب خود٬ آنگونه که انتظار می‌رود و نیاز هست٬ بهره‌گیری نمی‌کند.

الرمادی را چگونه می توان آزاد کرد

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی با اشاره به وضعیت شهر الرمادی عراق و تلاش دولت برای بازپس‌گیری آن نوشت که اکنون دولت عراق و آمریکایی‌ها برای نجات الرمادی به ایران نیاز دارند.

به گزارش ایسنا روزنامه دیلی تلگراف در گزارش خود به وضعیت شهر الرمادی که در مرکز منطقه‌ای تحت کنترل داعش قرار دارد پرداخت و نوشت: بخش اعظم سربازانی که امنیت الرمادی را تامین می‌کردند از میان 25 هزار نیروی قوی، نخبه و آموزش دیده توسط آمریکا بودند. با این با توجه به پیشرفت در تاکتیک‌ها و استراتژی‌ نیروهای داعش مقابله با آن‌ها حتی از سال گذشته که توانستند کنترل تکریت و موصل را به دست گیرند بسیار سخت‌تر شده است.

بر اساس این گزارش، به گفته‌ی حاضران در شهر الرمادی روند پیشروی داعش به واسطه یک طوفان شکل گرفته است و اکنون دولت عراق برای آزادسازی این شهر به نیروهای مردمی حشد الشعبی متوسل شده است که به نظر می‌آید حضور نداشتن آن‌ها در مبارزات الرمادی تاکنون با نقشه قبلی و در نتیجه فشار آمریکا بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها