رییس جمهوری در ضیافت افطار با فعالین سیاسی:

رقابت سالم سیاسی و پرهیز از انحصار به نفع جامعه است

رئیس جمهور در جمع مردم تبریز با تأکید بر این که پایان مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود گفت: ما امروز در صحنه بین المللی به یک نقطه بسیار مهم رسیده‌ایم ما امروز در حال شکست دادن ایران‌ هراسی در سطح دنیا هستیم.
کد خبر: ۷۹۹۹۰۸
پایان مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر حسنی روحانی در سفر استانی به آذربایجان شرقی و در جمع مردم تبریز افزود : مردم عزیز و قهرمان تبریز از حدود 21 ماه پیش که دولت کار خود را آغاز کرده است در همه زمینه ها و موفقیت ها، مردم بزرگ ایران و آذربایجان و سرزمین این کشور پاک و قهرمان ما و ملت بزرگ ما همه جا پیروزی ها را آنها آفریدند آنها پیشتاز بودند .

وی گفت : ما امروز در یک مقطع بسیار حساسی قرار گرفتیم در روزگاری که همه اطراف ما و منطقه ما متأسفانه در آتش اختلاف و جنگ می سوزد، عراق، یمن، سوریه ، فلسطین و افغانستان، و ایران ما با دلاوری این مردم و انسجام و وحدت ملت بزرگ ایران ثبات و آرامش در سراسر کشور ما نه تنها حاکم است بلکه امید ملت های منطقه و چشم آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران است و هر جا در توان بوده ما از مردم برای آرامش آنان و امنیت آنان برای ثباتشان قدم برداشتیم.

رئیس جمهور گفت: ما امروز در صحنه بین المللی به یک نقطه بسیار مهم رسیدیم ما امروز در حال شکست دادن نهایی ایران هراسی در سطح دنیا هستیم .

هیچ کس نمی‌تواند با احساسات مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند

رئیس جمهور گفت: هیچ کس نمی تواند با احساسات مردم بزرگ ایران آن هم مردم قهرمان آذربایجان و تبریز بزرگ بازی کند.

روحانی افزود: دیگر تیم تراکتور متعلق به مردم آذربایجان نیست بلکه متعلق به ایران است.

رئیس جمهور گفت: تیمی که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی خواهیم داشت.

روحانی افزود: اگر کسی در این حادثه مقصر باشد تردید نکنید که دولت با همه توان برای تنبیه او ایستادگی خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ آذربایجان اسطوره ادبیات، علم، سیاست و شجاعت هستند.

روحانی افزود: آذربایجان و تبریز قهرمان سازنده آزادی و مشروطه در ایران هستند.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ آذربایجان که اگر قهرمانی و ایستادگی آنان در 22 بهمن 56 نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید.

آذربایجان شرقی سرزمین مردان و زنان نامدار و بزرگ است

رئیس جمهور گفت: آذربایجان شرقی سرزمین مردان و زنان نامدار و بزرگ ، سرزمین ستارخان‌ها ، باقرخان ها و سردار باکری ها و سرزمین شیرین سخن ایران شهریار عزیز است .

روحانی با حضور در جمع مردم تبریز در حالی که قطعاتی از اشعار شهریار را به زبان آذری می خواند افزود : شهریار آن سردار سخن ، پروین اعتصامی ، نظامی گنجوی، شهید بزرگوار قاضی ، شهید آیت الله مدنی و آن همه علما و بزرگان در این استان پرورش یافته اند و هنوز هم در خیابان های تبریز بوی عطر علامه طباطبایی و علامه امینی به مشام می رسد .

وی گفت: استان آذربایجان شرقی استان علما ، بزرگان ، مراجع و استان مقام معظم رهبری است و مولانا هم از شوریدگی شمس تبریزی بود که روحش و جانش شعله ور شده بود.

رئیس جمهور استان آذربایجان شرقی را سرزمین عرفان ، شجاعت ، ایستادگی ، ادب ، هنر ، شعر و سرزمین سیاست و تجارت خواند.

روحانی افزود : قبل از آنکه به برنامه دولت درباره استان آذربایجان شرقی برسم یکی دو نکته را باید به محضر مردم عزیز و بزرگوار تبریز عرض کنم و من هر وقت به تبریز آمدم با دنیایی از خاطره خوش از این سرزمین برگشتم .

رئیس جمهور ادامه داد : من از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ماه های اولیه سال 58 که اولین سفرم پس از پیروزی انقلاب بود و سفرهای فراوانی که به تبریز داشته ام تا امروز هر روز این مردم بزرگ و غیور را با نشاط تر و سرزنده تر از گذشته دیده ام .

وی افزود : خوشحالم که در نخستین روز ماه مبارک شعبان به میان مردم بزرگ و قهرمان تبریز آمده ایم و برای هیئت دولت امروز و فردا جزو افتخارات ماست که میهمان شما میزبانان عظیم هستیم .

رئیس جمهور گفت : ماه بزرگ شعبان ماه پیامبر عظیم الشان اسلام ، ماه آمادگی برای تزکیه و طهارت روح در ماه رمضان ، ماه اعیاد ، ماه حسین بن علی ، ماه قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس ،ماه امام سجاد و ماه مولایمان و ولیّ مان حضرت صاحب الامر ولی عصر امام زمان (عج ) و ماه برکت ، حرکت و عبادت است.

پایان مذاکرات افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود

رئیس جمهور گفت: ملت و دولت ما ، رهبری معظم ، نظام و همه و همه در یک تلاش منسجم و هماهنگ چهره واقعی ملت بزرگ ایران را به جهانیان معرفی کرده اند و معرفی خواهند کرد.

روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم آذربایجان شرقی افزود: ما امروز در صحنه بین المللی، سرداران مذاکرات و سرداران دیپلماسی شما برای ملت ایران غرور و افتخار آفریدند.

وی گفت: مردم ما پشتیبان مذاکره کنندگان ما هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، آنها که فرزندان برومند انقلاب اسلامی هستند.

روحانی افزود: شما بدانید پایان این مذاکرات به حول و قوه الهی افتخار برای ملت بزرگ ایران خواهد بود.

رئیس جمهور گفت: همه مردم و جوانان غیور ما بدانند ، در این کشور مردم ما خواهان آرامش ، توسعه ، شغل آبرومند برای نسل جوان ، حرکت کشور در یک مسابقه جهانی به سمت توسعه در اقتصاد و فرهنگ و مسائل اجتماعی بوده اند و خواهند بود.

روحانی افزود: اظهار نظر همه در این کشور چون یک کشور مردم سالار است، آزاد است ، همه می توانند نظر خود را بگویند و بیان کنند اما یادمان باشد این دولت و این مردم از 24 خرداد سال 92 با هم همپیمان شدند و دست به دست هم دادند که وحدت ، انسجام ملی و آشتی ملی در سراسر ایران روز به روز قوی تر و مستحکم تر شود.

همه باید مسیر واحد را طی کنیم

رئیس جمهور در ادامه گفت: ما همه دست به دست هم داده ایم تا ملت متحد باشیم زیرا افکار مختلف، جناح ها و احزاب مختلف اشکالی ندارد.

روحانی گفت:ما یک ملت و دولت واحد هستیم و دارای یک رهبری واحد و صدا و ندای واحد در برابر بدخواهان هستیم.

رئیس جمهور گفت: ما در این کشور در کنار حرکت فناوری صلح آمیز هسته‌ای حرکت سالم اقتصادی را هم می خواهیم.

روحانی افزود: ما در این کشور اشتغال را برای جوانانمان می خواهیم.

رئیس جمهور گفت: ما در این کشور جامعه آزاد، راحت، توأم با ثبات و آرامش و نشاط را می خواهیم.

روحانی افزود: فکر نمی کنم کسی باشد که از خوشحالی مردم ناراحت باشد.

رئیس جمهور گفت: فکر نمی کنم کسی باشد که در پیروزی ملت ایران در مذاکرات هسته ای نگران باشد.

روحانی افزود: فکر نمی کنم کسی باشد که برای خروج از رکود و رونق اقتصادی در این کشور نگران یا ناراحت باشد.

رئیس جمهور گفت: همه باید مسیر واحد را طی کنیم.

هیچ کس اجازه ندارد شعار تند بی‌خاصیت بدهد

رئیس جمهور گفت: مردم ایران صاحبان اصلی کشور و ولی نعمت ما هستند و همه مسئولان خادمان مردمند.

روحانی افزود: من از شما می پرسم آیا کسی اجازه دارد دست در جیب مردم کند و اموال مردم را بردارد و زندگی آنها را از هم بپاشاند، برای اینکه می خواهد سخن درشت بگوید و شعار تند بی خاصیت بدهد؟

رئیس جمهور گفت: اگر کسی می خواهد شعار بدهد باید از جیب خودش و نه از جیب مردم باشد، ما حق نداریم از جیب مردم در جامعه افراط و شعارزدگی ایجاد کنیم.

روحانی افزود: ما حق نداریم در این جامعه کاری کنیم که مردم برای آینده و امنیتشان نگران شوند.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران ملتی صلح خواه است، امام و رهبری نیز صلح خواه هستند و قصد تجاوز به هیچ کشوری نداریم البته اگر کسی بخواهد چشم طمع به کشور ما داشته باشد با قدرت در برابر او می ایستیم.

روحانی افزود: ما ملتی هستیم که می خواهیم در همه زمینه ها پیشرفت کنیم، مگر کسی در این کشور هست که بخواهد در یک زمینه پیشرفت و در زمینه های دیگر پسرفت کند؟

رئیس جمهور گفت: ما با حمایت و تلاش مردم ان‌شاءالله در صحنه بین المللی قادر خواهیم بود که موفقیت و پیروزی برای مردم به ارمغان بیاوریم.

وضع دریاچه ارومیه از سال گذشته بهتر است

رئیس جمهور گفت: وضع دریاچه ارومیه امروز از سال گذشته بهتر است و دولت یازدهم تلاش خود را برای احیای این دریاچه در طرحی بلندمدت ادامه می دهد.

روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم تبریز افزود: ما مسیر را برای رفاه عمومی و رونق اقتصادی و همچنین برای پیروزی در مذاکرات هسته ای به شرط اینکه طرف مقابل ما زیاده‌خواه نباشد ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران در همه موقعیت ها در صحنه بوده است، گفت: حمایت ملت ایران و هدایت های مقام معظم رهبری کارساز بوده است و ما این راه را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

روحانی در ادامه سخنانش به برنامه هیئت دولت برای رفع مشکلات استان آذربایجان شرقی در این سفر اشاره کرد و افزود: یکی از نگرانی های مردم استان های آذربایجان شرقی و غربی و بخش غربی کشور درخصوص دریاچه ارومیه بوده است و ما از ابتدای این دولت در این زمینه اهتمام کردیم تا دریاچه ارومیه به شرایط قبلی خود برگردد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در 20 ماه گذشته اقدامات فراوانی برای احیای این دریاچه انجام شده است، تغییر الگوی کشت و بستن بسیاری از چاه های غیرمجاز را از مهم‌ترین اقدامات برای احیای این دریاچه اعلام کرد.

روحانی افزود: ما مسیر و راهمان را برای احیای این دریاچه ادامه خواهیم داد و گزارش آن را به طور منظم به محضر ملت ایران و مردم آذربایجان ارائه خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفت: وضع دریاچه ارومیه هم اکنون تثبیت شده و روز به روز در حال بهتر شدن است اما چون طرح بلندمدتی را در این باره دنبال می کنیم دولت با تلاش احیای این دریاچه را ادامه می دهد.

روحانی افزود: من در شورای اداری به طور مفصل درباره احیای این دریاچه سخن خواهم گفت.

آغاز ساخت آزادراه تبریز -بازرگان

رئیس جمهور گفت: آزادراه مهم تبریز به بازرگان که این 250 کیلومتر است و اعتباری بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در این سفر زنده می شود.

روحانی در سفر استانی به آذربایجان شرقی و در جمع مردم تبریز افزود : مردم آذربایجان شرقی از نظر راه و راه آهن مشکلاتی دارند و دولت در زمینه راه و راه آهن در این سفر تصمیماتی که اتخاذ کرده است به اطلاع مردم خواهد رساند.

وی با اشاره به چند نمونه از این تصمیم ها گفت : کل مسیر بزرگراه تبریز- اهر با اختصاص 90 میلیارد تومان تا پایان سال 95 تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: آزادراه مهم تبریز به بازرگان که این 250 کیلومتر است و اعتباری بین 4 تا 5 هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

روحانی گفت: دولت تصمیم خود را دراین زمینه گرفته است و با مشارکت بخش خصوصی خارجی، حدود 35 درصد دولت و 65 درصد آنها ، کلنگ این راه دراین سفر زده خواهد شد.

وی افزود: تبریزی که همواره مرکز تجاری نه تنها آذربایجان بلکه مرکز تجاری ایران بوده است با احداث این آزادراه شرایط بسیار بهتری به لحاظ اقتصادی و تجاری تجربه خواهد کرد البته این طرح چند سال طول می کشد ولی از امسال فعالیت این طرح آغاز می شود.

رئیس جمهور گفت: زیرسازی راه آهن تبریز به میانه در سال‌های 94 و 95 مجموعا با اعتباری حدود 500 میلیارد تومان تکمیل می شود برای سایر امور این راه آهن و تکمیل آن دولت همزمان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

آزاد راه تبریز- سهند تکمیل وطرحهای ابرسانی آذربایجان شرقی اجرا می شود

رئیس جمهور از اجرای طرحهای متعدد در زمینه توسعه راهها و تکمیل طرحهای ابرسانی در استان اذربایجان شرقی خبر داد.

روحانی گفت: آزاد راه تبریز -سهند به طول 18 کیلومتر با اعتباری معادل 50 میلیارد تومان تا سال 95 تکمیل خواهد شد.

وی افزود: برای تکمیل طرح اب شرب و طرح های فاضلاب در اذربایجان شرقی تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که امسال و سال اینده عملیاتی خواهد شد .

رئیس جمهور افزود: در خصوص تامین اب شرب تبریز از سهمیه اب رود ارس تصمیمات لازم اتخاذ و بزودی اقدامات اجرای اغاز خواهد شد همچنین تصفیه خانه آب مرند‌،بناب ودیگر طرحهای مشابه در مناطق مختلف استان تصمیم گیری شده است که همه این طرحها به اطلاع مردم خواهد رسید.

رئیس جمهور همچنین از ساماندهی 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.

تکمیل 32 طرح و پروژه در آذربایجان‌شرقی در سال‌های 94 و 95

رئیس جمهور در ادامه به مشکلات توسعه معادن استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: به خاطر مسئله محیط زیست ما در تهران بحث کرده ایم که هماهنگی های لازم با محیط زیست انجام شود و ان‌شاءالله شاهد توسعه معادن که معادن بسیار غنی به ویژه در زمینه مس و آلومینا در این استان وجود دارد خواهیم بود و ان‌شاءالله این طرح ها را به حول و قوه الهی تکمیل خواهیم کرد.

روحانی افزود: در زمینه مسئله بهداشت و درمان، بیمارستان ها و تکمیل بیمارستان ها به ویژه تکمیل بیمارستان سوانح سوختگی در شهر تبریز که ان‌شاءالله بازسازی و تجهیز آن به حول و قوه الهی در سال‌های 94 و 95 انجام خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: سایر بیمارستان های این استان مانند بیمارستان سراب و مراغه ان‌شاءالله انجام خواهد شد و طرح هایی که در زمینه آب و فاضلاب در میانه و سایر شهرهای استان وجود دارد که همه اینها به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

روحانی افزود: در این سفر 32 طرح و پروژه اعلام خواهد شد که همه این 32 طرح و پروژه در سال‌های 94 و 95 تکمیل می شود و به بهره برداری خواهد رسید و برای آن دولت 965 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است؛ علاوه بر517 میلیون دلار فاینانس برای خط دو متروی تبریز.

وی در ادامه گفت: از ملت بزرگ ایران برای حمایتشان در همه زمینه ها از دولت خدمتگزار، از مردم بزرگ آذربایجان و از استقبال گرم مردم تبریز سپاسگزاری و تشکر می کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها