آیین معارفه با حضور علیرضا زمان‌پور، مدیرعامل شرکت برگزار شد؛

معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی جم

چند روزی است که علائم بیماری سرخک در استان بوشهر و به ویژه شهرستان جم مشاهده شده است و مقابله با این بیماری به صورت جدی در دستور کار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۹۹۸۹۵
سرخک مهمان استان بوشهر شد

سرخک یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار است که از طریق قطرات بینی، گلو و دهان فردی که به این ویروس مبتلا شده است، منتقل می‌شود و افراد مبتلا به این بیماری باید قرنطینه شوند تا بیماری به دیگران سرایت نکند.

چند روزی است که مواردی از بیماری سرخک در استان بوشهر و به ویژه شهرستان جم دیده می شود علایم این بیماری ابتدا در یک دبستان شهرستان جم مشاهده شد و به تدریج تعداد افراد مشکوک به این بیماری افزایش یافتند.

تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی بلافاصله وارد عمل شدند و اقدامات بسیار خوبی در شهرستان جم برای شناسایی بیماران و همچنین ایمن‌سازی افراد صورت گرفته است.

نقطه اصلی بیماری، محله خواجه احمدی شهر جم بوده است که طبق پروتکل جهانی، شعاع هزار متری افراد زیر ۱۵سال واکسینه می شوند که در این شهرستان شعاع بیشتری برای افزایش ضریب اطمینان در نظر گرفته شده است.

هر چند بیماری سرخک بک بیماری مسری و ویروسی است ولی مرگ و میر در این بیماری بسیار کم است و خوشبختانه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

بیماری سرخک در ۹ نفر مثبت اعلام شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ارتباط با وضعیت شیوع بیماری سرخک در استان بوشهر اظهار کرد: اواسط اردیبهشت‌ماه امسال گزارشی از علائم سرخک در شهرستان جم دریافت کردیم و اقدامات ما بلافاصله آغاز شد.

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان از اعزام تیم‌های بررسی در همان روز خبر داد و افزود: در بررسی‌های اولیه نمونه گیری از ۱۱ نفر انجام شد که نتیجه آزمایش ۹ نفر مثبت اعلام شد.

وی از آغاز اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح شهرستان جم خبر داد و گفت: در حدود ۴۰ نفر مشکوک بودند که این افراد شناسایی شدند و اقدامات لازم در خصوص آنها صورت گرفت که بیماری سرخک تنها برای همان ۹ نفر مثبت اعلام شده است.

اجرای طرح‌های بیماریابی و ایمن‌سازی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به اجرای طرح‌های بیماریابی و ایمن‌سازی در سطح شهرستان جم اشاره کرد و افزود: همکاران ما هم اکنون علاوه بر انجام طرح‌های بیماریابی، در راستای ایمن‌سازی فعال هستند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ تیم پزشکی مشغول برنامه های بیماریابی فعال و همچنین ایمن‌سازی افراد در معرض خطر هستند که اقدامات متنوعی در این زمینه انجام می شود.

۸۵۰۰ نفر واکسینه شدند

خواجه‌ئیان گفت: با توجه به اینکه می‌خواهیم ضریب اطمینان بالایی در این زمینه داشته باشیم، شعاع بیشتری را تحت پوشش قرار داده‌ایم و ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر که افراد بین ۹ ماه تا ۱۵ سال هستند تحت برنامه‌های مراقبتی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تا کنون بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه شده‌اند، افزود: واکسن به تعداد کافی در اختیار داریم و همه افراد در معرض خطر واکسینه می‌شوند.

نکات پیشگیری و مراقبتی

وی به برخی از نکات پیشگیری و مراقبتی در مورد این بیماری نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که در خود و یا خانواده خود علایم مشکوک سرخک را می‌بینند، باید این بیماری را جدی بگیرند و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

خواجه‌ئیان گفت: بیماری سرخک یک بیماری ویروسی است که درمان خاصی ندارد و تنها نیازمند مراقبت است و با توجه به اینکه یک بیماری بسیار بسیار مسری است، جدا کردن بیمار از بقیه افراد بسیار مهم و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اینکه افراد مبتلا به این بیماری باید نکات بهداشت فردی را به صورت کامل رعایت کنند، افزود: اگر کودک و یا خانم باردار و یا کسی با عارضه خاص در منزل است، حتما باید از افراد مبتلا به سرخک فاصله بگیرند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها