یواشکی روزنامه‌ها

سن بیکاری بالاتر رفت

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۹۹۸۶۳
سن بیکاری بالاتر رفت

ده ها تن سویا در آتش سوخت

روزنامه جمهوری اسلامی از ماهشهرخبر داد: بیش از ده‌ها تن سویای وارداتی در انبارهای مسقف در بندر امام خمینی دچار حریق شد و در آتش سوخت و از بین رفت. این سویاها به دلایل مختلف از جمله سوءاستفاده برخی از صاحبان کالا و وارد کنندگان این محصول استراتژیک، عدم رعایت استانداردهای بندری و سهل‌انگاری برخی مدیران در بخش‌های مختلف دچار حریق شدند. متاسفانه در این حریق علاوه بر از بین رفتن میلیاردها تومان سویا، خسارات سنگینی نیز به تجهیزات و انبارهای ویژه سازمان بنادر وارد شده است. سکوت معنادار و عدم هرگونه اقدام موثر در جهت حل مشکل و عدم پیگرد قانونی مسببین و مقصران این حادثه همچنان سئوال برانگیز است و پیگیری مسئولین را می‌طلبد.

تهدید از نوع خبری

جمهوری اسلامی نوشت:رومل السویطی خبرنگار فلسطینی و مسئول دفتر روزنامه «الحیاه الجدیده» در نابلس، شبکه العربیه را تهدید کرد از این شبکه به خاطر پخش تصاویر وی در خبری جعلی مربوط به یمن، شکایت خواهد کرد. شبکه خبری العربیه در گزارشی مربوط به یمن تصاویر این خبرنگار فلسطینی را سوار بر الاغ منتشر کرده و آن را به کارمندان یمنی نسبت داده است که به دلیل کمبود سوخت در این کشور ناچار به استفاده از چارپایان برای رفت و آمد شده‌اند. این خبرنگار فلسطینی می‌گوید: این صحنه هیچ ارتباطی با تحولات یمن ندارد. بلکه این تصاویر، مربوط به حرکت اعتراضی من به افزایش قیمت سوخت در کرانه باختری است. رومل السویطی با ابراز شگفتی از روش غیرحرفه‌ای این بنگاه خبری خواستار عذرخواهی شبکه العربیه شد، در غیر این صورت از آن شکایت خواهد کرد. شبکه خبری العربیه در جعل اخبار سابقه طولانی دارد و بارها در گزارش‌های مختلف خود تصاویر قربانیان زلزله‌ها و مشابه آن را به حملات ارتش سوریه و عراق به اهل سنت این دو کشور نسبت داده است.

عذر خواهی برای برند حلال گوشت خوک

روزنامه جمهوری اسلامی آورده:یک شرکت تهیه و پخش مواد غذایی در انگلیس به خاطر استفاده از برند حلال روی محصول حاوی گوشت خوک از مسلمانان این کشور عذرخواهی کرد. به گزارش شفقنا این شرکت انگلیسی، در پی سوءاستفاده شرکت مواد غذایی ALDI از برند حلال و گنجاندن گوشت خوک در آن، بسیاری از مسلمانان و رهبران گروه‌های اسلامی در انگلیس اعتراض خود را اعلام کردند که نهایتاً منجر به جمع‌آوری این محصولات و عذرخواهی شرکت مورد نظر شده است. در اصل، تولید کننده اصلی این برند حلال، شرکت پنجاب پاکورا است که محصولات خود را از طریق شرکت ALDI به فروش می‌رساند. نکته قابل تامل اینست که این محصولات حاوی گوشت و خون خوک، از وزارت بهداشت و درمان انگلیس نیز مجوز گرفته‌اند و برای استفاده مسلمانان مجاز شناخته شده‌اند.

کتاب افراط گرایان در نمایشگاه ترکیه

جمهوری اسلامی نوشت: پایگاه اینترنتی راست خبر ترکیه نوشت: در نمایشگاه مجله اسلامبول که موسسات انتشاراتی اسلامگرا آن را برپا کرده‌اند، کتاب‌های متعلق به گروه‌های افراطی و تکفیری نیز به نمایش گذاشته شده‌اند. این نمایشگاه با حمایت وزارت آموزش ملی ترکیه برپا شده است. این پایگاه با اشاره به اینکه مدیریت اسلامبول وزارت آموزش ملی ترکیه با صدور بخشنامه‌ای به مدارس این کشور خواستار بازدید دانش‌آموزان مدارس اسلامبول از این نمایشگاه شده افزود: در نمایشگاه کتاب‌های متعلق به جماعات مذهبی افراط‌گرا نیز به فروش می‌رسد. براساس همین گزارش، علاوه بر وزارت آموزش ملی ترکیه شهرداری‌های حزب عدالت و توسعه برخی مناطق اسلامبول، راه آهن دولتی ترکیه و نخست وزیری ترکیه نیز از تامین کنندگان مالی این نمایشگاه هستند.

ثروت هدایتی 3 برابر بابک زنجانی

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که ادعای سرمایه اسمی 82 هزار میلیاردی، نکته مهم نشست مطبوعاتی حسین هدایتی با خبرنگارانی بود که به دلیل حضور در حوزه ورزش اطلاعات کمتری از دنیای اقتصاد و اعداد و ارقام آن دارند. پارسینه نوشت؛ رقم مورد ادعای مالک گروه استیل آذین بسیار بالاست. برای دریافتن این نکته که این رقم چقدر بزرگ است، کافی است آن را با پورتفوی سهام عدالت که 62 شرکت و 45 میلیون سهامدار عضو آن هستند مقایسه کرد. پورتفوی کنونی سهام عدالت با 62 شرکت دولتی تشکیل شده و 45 میلیون سهامدار دارد و البته 90 هزار میلیارد تومان می‌ارزد که این مبلغ کمی بیشتر از سرمایه مورد ادعای حسین هدایتی است. جالب است بدانید بابک زنجانی در آخرین گفت‌وگوی مطبوعاتی خود دارایی شخصی‌اش را 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که این مبلغ هم کمتر از یک‌سوم مبلغ مورد ادعای هدایتی است.

اعلام زمان محاکمه جیسون رضائیان

آرمان نوشت:شنیده شد که مسئول دفتر سخنگوی دستگاه قضا از محاکمه جیسون رضائیان خبرنگار واشنگتن پست و دو متهم دیگر در دادگاه انقلاب تهران خبر داد. ایرنانوشت؛ محمود رضویان افزود: پنجم خردادماه روز برگزاری جلسه دادگاه جیسون رضائیان و دو متهم همراه در شعبه 15 دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی است. مسئول دفتر سخنگوی قوه قضائیه اتهامات خبرنگار واشنگتن پست را جاسوسی به نفع دولت متخاصم آمریکا و فعالیت تبلیغی علیه نظام عنوان کرد. جیسون رضائیان، روزنامه‌نگار آمریکایی ایرانی‌الاصلی است که چندی پیش به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد و کمی بعد از آن همسر و دوستش از بازداشتگاه آزاد شدند، اما او همچنان در بازداشت است.

تولید آنتونوف ۱۴۰ تکذیب شد

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران خبر را تائید می‌کند و سازمان هواپیمایی تکذیب، هرچند تفاوت در نامگذاری هواپیمای سقوط کرده نشان می‌دهد هنوز مشخص نیست آنچه در مرداد 93، 40 ایرانی را به کام مرگ کشاند چه هواپیمایی بود. پارسینه نوشت؛ مدیرعامل هسا در شرایطی در حضور تمامی خبرنگاران رسانه‌های داخلی کشور خبر از تداوم تولید هواپیمای ایران140 داد که سازمان هواپیمایی با گذشت نزدیک به یک روز از این خبر در اطلاعیه‌ای آن را تکذیب کرده و منکر این موضوع شده است.آنچه در این بین پیش از هرچیزی جلب توجه می‌کند نه تائید و تکذیب خبری در طول کمتر از 24 ساعت که تفاوت در نام گذاری یک هواپیمای خاص است. مدیرعامل هسا اعلام کرده تولید ایران140 ولو بدون مجوز جدید ادامه دارد و سازمان هواپیمایی پاسخ داده که آنتونوف 140 تولید نمی‌شود.

سن بیکاری بالاتر رفت

آرمان آورده:شنیده شد که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد جمعیت زیر ۳۰ سال کشور تنها تا سال آینده ۳ میلیون نفر و تا سال ۱۴۰۰به تعداد 8/5 میلیون نفر کاهش می‌یابد که در صورت ادامه بحران بیکاری، به معنای افزایش سن بیکاری در ایران است. مهر نوشت؛ طبق آخرین سرشماری انجام گرفته، ایران دارای حدود ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در سن کار است. به بیان دیگر، 7/23 میلیون نفر از جمعیت کشور هم‌اکنون در شرایطی قرار دارند که به آنها نیروی فعال اقتصادی گفته می‌شود؛ یعنی می‌توانند در جریان پیشرفت کشور نقش داشته باشند و صرفا نیروی مصرف کننده نباشند. آمارها می‌گویند جمعیت بیکار مطلق کشور هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است ولی آمارهای غیررسمی این تعداد را ۲ برابر می‌داند و برخی مقامات ارشد دولتی نیز نوید افزایش آمار بیکاران کشور را تا ۱۰ میلیون نفر می‌دهند!

آخرین وضعیت پرونده «میرزایی حکمتی»

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که وکیل‌مدافع امیر میرزایی‌حکمتی اظهار امیدواری کرد که تقاضای آزادی مشروط موکلش پذیرفته شود. سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی درباره آخرین وضعیت پرونده امیر میرزایی حکمتی گفت: کاردار سفارت سوئیس و مسئول حافظ منافع آمریکا در ایران هفته گذشته به دفتر من مراجعه کرد. در این دیدار به آنها گفتم که حکمتی از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران، یک ایرانی محسوب می‌شود نه آمریکایی. وی ادامه داد: آنها گله داشتند که چرا وزارت امور خارجه پاسخی به پیگیری‌های‌شان نمی دهد که گفتم آنها طبق قانون، کار صحیح را انجام می‌دهند؛ زیرا میرزایی حکمتی یک ایرانی است و فقط از نظر شما آمریکایی است و در قوانین ما تابعیت مضاعف پذیرفته شده نیست.

حدادعادل کاندیدا نمی‌شود

آرمان نوشت:شنیده شد که رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهارکرد: بنده بنایی برای کاندیداتوری به منظور ریاست مجلس ندارم. غلامعلی حدادعادل درباره‌ اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان کاندیداهای مشخصی را برای انتخابات اعضای هیات رئیسه مجلس در نظر دارد گفت: بحث‌های انجام شده هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است. وی درباره‌ معرفی کاندیدا برای تصدی ریاست‌مجلس در انتخابات اعضای هیات‌رئیسه گفت: بنده بنایی برای شرکت به عنوان نامزد ریاست مجلس ندارم که رقابت کنم. مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان مجلس بعد از ظهر امروز درباره‌ انتخابات اعضای هیات‌رئیسه مجلس جلسه‌ای خواهد داشت.

تحصن‌های مسافران هوایی بیشتر می‌شود

روزنامه آرمان نوشت:شنیده شد که در حالی بر شمار تحصن مسافران معترض به بی نظمی‌های شرکت‌های هواپیمایی افزوده می‌شود که هنوز مسئولان نسبت به این اعتراض‌ها موضع خاصی اتخاذ نکرده‌اند. تابناک نوشت؛ در ادامه سریال‌های تحصن مسافران معترض به تاخیر‌های طولانی مدت پروازها، روز گذشته جمعی از مسافران پرواز شماره 3737 شرکت هواپیمایی آسمان، بعد از بر زمین نشستن هواپیما در فرودگاه مهرآباد، ساعت‌ها صندلی خود را ترک نکردند تا بلکه بتوانند با مدیران این شرکت هواپیمایی دیدار کرده و مراتب اعتراض خود را به وی اعلام کنند اما جز برخوردهای نامناسب پاسخی نیافتند.

به‌کارگیری ‌دو‌تابعیتی‌ها‌ در‌مشاغل‌حساس‌ ممنوع‌

آرمان نوشت:شنیده شد که سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی قانون نحوه انتصاب در مشاغل حساس در کمیسیون متبوعش خبر داد. ایسنا نوشت : ایرج عبدی گفت: ماده 2 این قانون که شامل چند بند می‌شد در کمیسیون مطرح و به تصویب رسید.او ادامه داد: این بندها درباره استخدام و یا به کارگیری افراد دو تابعیتی در مشاغل حساس بود که طبق نظر اعضای کمیسیون ممنوع شد. هم‌چنین ماده قانونی درباره انتصاب وابستگان به رژیم پیشین در این مشاغل بود که انتصاب این افراد نیز طبق قانون مدنی ممنوع شد.

هشدار درباره بی توجهی برخی مسئولان به پدافند غیرعامل

روزنامه خراسان نوشت:بر اساس گزارش چندی پیش یک مسئول مهم دولت به تعدادی از مدیران اجرایی دستگاه های سراسر کشور، تاکید شده است که با توجه به اینکه پدافند غیرعامل یکی از اولویت های مهم دستگاه های اجرایی محسوب می شود و باید اهتمام ویژه به آن داشت، اخبار واصله حاکی است الزامات پدافند غیرعامل در برخی طرح های عمرانی مانند پروژه های قطار شهری به صورت شایسته مورد رعایت قرار نمی گیرد که ضروری است توجه ویژه ای به آن شود.

تصمیم جدید دولت برای صیانت از آمار

خراسان آورده:بر اساس نامه یکی از مسئولان اقتصادی کابینه از مدیران ارشد اجرایی، تاکید شده است با توجه به اهمیت تولید اطلاعات به هنگام و صحیح جهت برنامه ریزی های کشور در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد و تاکیدات رهبر انقلاب در سیاست های کلی ابلاغی برنامه پنجم توسعه مبنی بر ارائه مستمر آمار و اطلاعات به صورت شفاف و منظم به جامعه، باید نسبت به تصویب ابلاغیه ای با عنوان «صیانت از آمار و اطلاعات کشور» اقدام کرد. طبق این نامه، الزامات لایحه مذکور شامل کلیه وزارتخانه ها، شهرداری‌ها، بانک ها و شرکت های دولتی خواهد شد.

تمجید مذاکره کننده روسیه از دیپلمات‌های هسته‌ای ایران

روزنامه ایران نوشت:نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای تیم ایران را بسیار توانمند توصیف کرد. به گزارش «پرس تی‌وی»، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: «ما به هیأت ایرانی برای اینکه از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع و آن را تقویت می‌کنند، آفرین می‌گوییم.» «سرگئی ریابکوف» افزود: «آنها مذاکره کنندگان بسیار قابلی هستند؛ ما گاهی از آنها خیلی چیزها را یاد می‌گیریم.»

سفیر فرانسه در امریکا: توافق، نهایی می‌شود خونسرد باشید

ایران آورده:سفیر فرانسه در امریکا در پیامی توئیتری پیش‌بینی کرد که توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 حاصل خواهد شد. به گزارش ایرنا، «ژرار آرو» در پست کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: «حدس می‌زنم اگر توافقی صورت گیرد در آخرین لحظات یا پس از آن (موعد مقرر) حاصل شود. این توافق با اندکی ملودرام همراه خواهد بود. خونسردی خود را حفظ کنید.»

فابیوس: نمی‌خواهیم عربستان وارد فاز «اشاعه هسته‌ای» شود

ایران نوشت:وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد هدف فرانسه از مذاکره با ایران رسیدن به چنان توافق محکمی است که مانع فعالیت هسته‌ای دیگر کشورهای منطقه همچون عربستان سعودی شود. به گزارش آسوشیتدپرس، «لوران فابیوس» در مصاحبه با رادیو «یورو-1» با بیان این مطلب در ادامه گفت: «پاریس موضعی سخت در تفاهم «لوزان» داشته و فرانسه در مورد توافق احتمالی هسته‌ای با ایران محتاطانه رفتار می‌کند.» فابیوس با تکذیب اینکه پیش‌نویس توافق چندان محکم نیست و گروه ایرانی تهدید به ترک میز مذاکرات کرده، گفت: «فرانسه خواهان یک قرارداد محکم است، قراردادی که از فعالیت دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون عربستان سعودی در امر «اشاعه هسته‌‌ای» جلوگیری کند.»

لغو سخنرانی علی مطهری در شهرکرد

روزنامه ایران نوشت:سفر دوم خرداد ماه علی مطهری به استان چهارمحال و بختیاری برای سخنرانی در شهرکرد لغو شد. به گزارش «آنا»، حسین فرهادی بابادی، دبیر حزب آزادی استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه‌ای با اعلام این خبر، ضمن تشریح دلایل لغو سخنرانی علی مطهری در شهرکرد، آن را ناشی از برخی تحرکات و فشارها و همچنین فرآیند طولانی صدور مجوز از سوی فرماندار خواند.

5خرداد؛ محاکمه جیسون رضائیان

ایران نوشت:اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار بازداشت ‌شده «واشنگتن ‌پست»، ۵ خرداد در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود. مسئول دفتر سخنگوی قوه قضائیه ضمن اعلام این خبر به فارس افزود: «همچنین در این جلسه به اتهامات دو متهم همراه خبرنگار بازداشت شده «واشنگتن پست» نیز رسیدگی می‌شود.» جیسون رضائیان، روزنامه‌نگار امریکایی ایرانی‌الاصل 31 تیر 93 به همراه همسر و یکی از دوستانش بازداشت شد و مدتی بعد همسر و متهم دیگر پرونده با قرار تأمین مناسب از زندان آزاد شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها