سرکرده گروه تروریستی داعش در نواری صوتی مدعی شد عناصر این گروه به زودی بغداد و کربلا را تصرف خواهند کرد.
کد خبر: ۷۹۹۵۷۱
ابوبکرالبغدادی: بغداد و کربلا را هم می گیریم

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «وردنا» ، موسسه رسانه‌ای «مناصره» وابسته به داعش، نوار صوتی را از«ابوبکر بغدادی»سرکرده داعش منتشر کرد که در آن به افراد مسلح این گروه برای تسلط بر شهر الرمادی مرکز استان الانبار تبریک می‌گوید.

البغدادی در این نوار صوتی که هنوز منابع رسمی صحت آن را تایید نکرده‌اند، وعده داد نبردهای آینده در بغداد و کربلا خواهد بود.

وی در این نوار صوتی با صراحت از تصمیم داعش برای حمله به بغداد و کربلا پس از «پیروزی در الانبار» سخن می‌گوید.

انصارالله: ایران باید در مذاکرات یمن باشد

شورای سیاسی جنبش انصارالله با صدور بیانیه ای ضمن تشریح مواضع این جنبش نسبت به آخرین تحولات یمن، خواستار حضور جمهوری اسلامی ایران در هر مذاکراتی که تحت نظارت سازمان ملل صورت گیرد، شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری یمن پرس، جنبش انصار الله در این بیانیه که شب گذشته صادر شد ضمن محکومیت تجاوز عربستان به یمن وضرورت مقابله با آن اعلام کرد حضور ایران در مذاکرات ژنو که قرار است 28 مه ( 7 خرداد) برگزار شود ضروری است.

انصار الله بار دیگر مخالفت خود را با قطعنامه شماره 2216 تحت بند هفتم شورای امنیت واتهامات وارده به بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصار الله ودو تن دیگر از اعضای این جنبش را اعلام کرد وخواستار حذف نام های بدر الدین و عبدالملک الحوثی از فهرست مجازات های بین المللی شد.

بیانیه انصار الله تاکید کرد، هر تصمیم یا قطعنامه صادر شده توسط هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن فاقد اعتبار وغیر قانونی است وهر تصمیم ویا قطعنامه ای باید در نتیجه گفت وگو میان نیروهای سیاسی یمن صادر شود.

اردن هدف بعدی داعش

ملک عبدالله، پادشاه اردن در پیامی به دولت اوباما گفته است که حملات هوایی ایالات متحده آمریکا به تنهایی نمی تواند پیشرفت های داعش در عراق و سوریه را متوقف کند و قلمروی پادشاهی او یعنی اردن درب بعدی مقصد داعش خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از دبکافایل؛ داعش در حال حضر هیچ گونه مشکلی در حمله به جنوب اردن ندارد. ارتش اردن در این بخش ضعیف است و بخش عمده ارتش آن در شمال و در مرزهای اردن و سوریه مستقر شده اند. ملک عبدالله، پادشاه اردن اشاره کرده است که حتی یک حمله کوچک در جنوب می تواند تهدیدی برای مرزهای شمالی عربستان باشد.

منابع دبکافایل در واشنگتن گزارش می کنند که مقامات آمریکایی حتی حاضر به روبرویی با هشدارهای عبدالله نشده اند و آن را بی اهمیت جلوه داده اند. اما همزمان جان کری روز دوشنبه فتح الرمادی، مرکز بزرگترین استان عراق را مورد توجه قرار داده است.

استارت انتخاباتی حزب کارگزاران

عضو ارشد حزب کارگزاران از در دستور کار قرار گرفتن انتخابات مجلس در شورای مرکزی حزب کارگزاران خبر داد و گفت: ما به واحدهای استانی خود دستورالعمل داده‌ایم در حوزه‌های انتخابیه کاندیدای حزب را معرفی و حمایت کنند.

حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با فارس، درباره آخرین دستورکار تشکل متبوعش از در دستور کار قرار گرفتن انتخابات مجلس در شورای مرکزی حزب کارگزاران خبر داد.

مرعشی درباره آغاز شناسایی مصادیق برای انتخابات گفت: هنوز این شناسایی شروع نشده است و همانطور که در جبهه اصلاحات توافق شده، این مساله به عهده نیروهای اصلاح‌طلب هر شهرستان گذاشته شده است.

جیسون رضائیان محاکمه می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار بازداشت‌شده واشنگتن‌پست و همراهان این فرد در تاریخ ۵ خرداد در دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست، اظهار داشت: اولین جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون آدم کاظم رضاییان در روز سه‌شنبه مورخ 5 خرداد 94 در دادگاه انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

مسئول دفتر سخنگوی قوه قضاییه خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه به اتهامات 2 متهم همراه خبرنگار بازداشت شده واشنگتن پست نیز رسیدگی می‌شود.

در تاریخ 24 دی ماه امشال دادستان عمومی و انقلاب تهران عنوان کرد: پرونده جیسون رضاییان خبرنگار واشنگتن پست با صدور کیفرخواست و اتمام تحقیقات به دادگاه انقلاب رفت.

جعفری دولت آبادی با اعلام این مطلب افزود: بر خلاف ادعاهای برخی مجامع حقوق بشری در خصوص تضییع حقوق متهمان در ملاقات با خانواده های خود، مادر جیسون رضائیان که اخیرا برای دیدار فرزندش به ایران سفر کرده بود، دو نوبت با نامبرده ملاقات کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
غلط كرده...
كربلا رو میگیریم یعنی ...
این آرزو رو به گور خواهد برد
مهمان
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
ابوبكرالبغدادی، نامرد، اگر خائنان و جاهلان مدرن به شما كمك نكنند، شما حتی نمی توانید بینی خود را بگیرید!
خداوند، همه شما را لعنت كند!
...
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
۰
۰
تو گلوت گیر نكنه !! به زودی توسط ژنرال سلیمانی جهنم و میگیری .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها