متهم: قصد داشتم با پول‌های دزدی خلبان شوم

کلاهبرداری از دختران با وعده استخدام مهماندار هواپیما + عکس

مردی که دوست داشت خلبان شود دست به کلاهبرداری از دختران جوان زد.
کد خبر: ۷۹۹۵۲۳
کلاهبرداری از دختران با وعده استخدام مهماندار هواپیما  + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 31 فروردین امسال خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه 5 تهران و طرح شکایتی اعلام کرد که شخصی به بهانه استخدام وی در یک شرکت هواپیمایی، از وی کلاهبرداری کرده است.

پرونده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکیه

شاکیه پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: حدود یک سال پیش از طریق شبکه اجتماعی فیس بوک با جوانی بنام «فرشاد . ف» آشنا شدم که خود را خلبان و دارای مدرک تحصیلی دکتری و بالاتر معرفی کرده بود.

وی افزود: مدتی از آشنایی من و فرشاد در داخل شبکه فیس بوک گذشت تا اینکه با یکدیگر ملاقات حضوری داشتیم؛ در اولین ملاقات، فرشاد با لباس خلبانی به ملاقات من آمد و مدعی شد که پس از ملاقات با بنده می بایست برای پرواز به فرودگاه مهرآباد برود.

شاکیه افزود: پس از گذشت مدتی و به واسطه علاقه شدیدی که به شغل مهمانداری هواپیما داشتم، از «فرشاد» درخواست کردم تا در صورت امکان از ارتباطات خود در یک شرکت هواپیمایی جهت استخدام من به عنوان مهماندار استفاده کند و او نیز با استقبال کردن از پیشنهاد بنده مدعی شد که برای تسریع در انجام برخی امور استخدامی نیاز به پرداخت مقداری پول دارد و به این بهانه، مبلغ 6 میلیون تومان از من دریافت کرد.

وی افزود: مدتی از پرداخت پول به «فرشاد» گذشته بود تا اینکه فرشاد با دادن یک معرفی نامه به بنده - که آنرا در داخل سربرگ دارای آرم یک شرکت هواپیمایی نوشته بود – عنوان کرد که معرفی نامه را نزد خودم نگهداشته تا آخرین هماهنگی های لازم را جهت طی کردن دوره آموزشی مهمانداری انجام دهد اما پس از آن دیگر از وی خبری نشد.

شاکیه گفت: آنچه مرا مجبور به شکایت کرده نه آن مبلغ 6 میلیون تومان بلکه آن وعده های دروغین فرشاد است که هر بار عنوان می کرد به زودی به عنوان مهماندار هواپیما استخدام خواهم شد و من نیز با اطمینان به سخنان فرشاد، موضوع آشنایی خود و فرشاد و استخدام در شرکت هواپیمایی را در میان اعضای خانواده و دوستان بازگو می کردم.

جعلی بودن معرفی نامه

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان ضمن مراجعه به دفتر شرکت هواپیمایی اطلاع پیدا کردند که شخصی بنام «فرشاد . ف» در این شرکت مشغول بکار نبوده و بنابراین معرفی نامه ارائه شده به شاکیه جعلی است.

دستگیری خلبان قلابی

در ادامه تحقیقات و شناسایی تعداد دیگری از شکات شناسایی شده، کارآگاهان موفق به شناسایی محل تردد فرشاد در فرودگاه مهرآباد شدند لذا ضمن انجام هماهنگی با عوامل حراست و پلیس فرودگاه مهرآباد، سرانجام فرشاد شناسایی و دستگیر شد.

«فرشاد» (متولد 1366) با لباس و کیف فرم خلبانی دارای درجه کاپیتانی در ترمینال شماره دو فرودگاه مهرآباد در حال تردد بود که توسط کارآگاهان پایگاه دوم شناسایی شد.

«فرشاد» با ایجاد جوسازی قصد ممانعت از دستگیری و متواری شدن از محل را داشت که با همکاری عوامل حراست فرودگاه، دستگیر و توسط کارآگاهان به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

شناسایی دهها مالباخته

با انتقال فرشاد به پایگاه دوم آگاهی و بررسی تصاویر مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان موفق به شناسایی دهها مالباخته و شاکی دیگری شدند که متهم به بهانه استخدام آنها در مشاغل مهمانداری و اداری، اقدام به دریافت مبالغ چند میلیون تومانی از آنها کرده بود.

اعترافات متهم

متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت، گفت: به واسطه علاقه شدید به خلبانی ، اقدام به تهیه لباس خلبانی و معرفی خود به عنوان خلبان در شبکه های اجتماعی کرده و طی این مدت با مطالعه دقیق درباره خلبانی و انواع هواپیماهای مسافربری اطلاعات نسبتا دقیقی از اصطلاحات خلبانی و... پیدا کرده بودم؛ قصد داشتم تا با پولی که از طریق شکات بدست می آورم هزینه دوره های آموزشی ویژه خلبانی را تأمین کنم.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که متهم خود را به عنوان خلبان هواپیماهای مسافربری از نوع فوکر 100 و ایرباس معرفی کرده، افزود: با شناسایی دهها مالباخته دیگر و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری از آنها، قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت شناسایی دیگر جرایم و شکات احتمالی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است لذا از کلیه شکات و مالباختگان احتمالی که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها