گزارش اختصاصی جام جم آنلاین

آیا وزیر نفت داعش را سگ ها شکار کردند؟

وزیر نفت داعش موسوم به «ابوسیاف» چند روز پیش در حالی در سوریه به هلاکت رسید که هنوز اطلاعاتی درباره نام واقعی این تروریست ارشد داعش منتشر نشده است.
کد خبر: ۷۹۹۴۸۰
توجیه ژنرال آمریکایی برای محرمانه ماندن نام «ابوسیاف»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سی.ان.ان آمریکا، «مارک هرتلینگ» ژنرال بازنشسته آمریکایی می گوید علت افشا نشدن نام واقعی ابوسیاف این است که دستگاه اطلاعاتی آمریکا نمی خواهد اطلاعات بیشتری به دشمن (داعش) بدهد زیرا دشمن می خواهد بداند که ما از او چه می دانیم.

هرتلینگ که تحلیلگر نظامی سی ان ان است می افزاید: به نظر من اهداف متعددی از روی اطلاعات به دست آمده از محل وقوع عملیات قابل تهیه است و ما نمی خواهیم اطلاعاتی درباره اهداف جدید خود با توجه به تحلیل میدانی اطلاعات به دشمن بدهیم.

این ژنرال بازنشسته تاکید کرد: گمان می کنم روزها و ماه های پیش رو از حیث استتناج اطلاعات امنیتی به دست آمده از عملیات کشتن ابوسیاف دشواری هایی وجود داشته باشد.

منابع آمریکایی پیشتر گزارش داده بودند: یگان ویژه مبارزه با تروریسم آمریکا شامگاه شنبه با دستور آشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا و موافقت باراک اوباما رییس جمهور این کشور با مدیریت و فرماندهی گروه ویژه موسوم به دلتا متشکل از 20 نیروی آموزش دیده و باتجربه و همچنین مشارکت بیش از 100 نیروی دیگر از یگان های مختلف رزمی از جمله خلبانان مسئول هلی برد نیروها از عراق به سوریه، اقدام به انجام عملیات کرد.

سی ان ان به نقل از یک منبع آگاه از جزئیات عملیات مدعی شد که کماندوهای مشارکت کننده در این عملیات با چند بالگرد «بلک هاوک» و هواپیمای وی-22 به عمق خاک سوریه و مشخصاً ساختمانی چند طبقه که اعضای گروه تروریستی داعش در آن پناه گرفته بودند، منتقل شدند. به گفته این منبع، داعش تلاش کرد از زنان و کودکان حاضر در این ساختمان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

ترجمه: جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها