کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با بررسی سرقت‌های سریالی بانک‌های مشهد ردپای سارقی سنگین وزن را در این دزدی‌ها کشف کردند.
کد خبر: ۷۹۹۴۴۲
ردپای سارق سنگین وزن در سرقت‌های سریالی بانک‌های مشهد + عکس

به گزارش جام‌جم، دوربین‌های مداربسته هر سه بانک تصویر سارق سنگین وزن را در جریان سرقت‌ها ثبت کرده است. این سارق بعد از سرقت‌ها با یک دستگاه موتورسیکلت از محل دزدی‌ها فرار کرده است.

سرقت از بانک مسکن

نخستین سرقت 24 فروردین امسال در منطقه سیدی مشهد رخ داد. صبح روز حادثه مرد جوانی که صورت خود را پوشانده‌ بود و یک قبضه سلاح کلت در جیب داشت وارد یکی از شعبه‌های بانک مسکن شد و با تهدید سلاح از کارمندان خواست در برابر او مقاومت نکنند.

او سپس کیف دستی مشکی رنگی را که همراه داشت به پشت پیشخوان برد و بیش از 137 میلیون تومان وجه نقد را داخل آن ریخت. سارق مسلح بعد از دستبرد مسلحانه و بدون شلیک گلوله سوار موتورسیکلت هوندا شد و از محل گریخت.

پلیس بعد از این سرقت اعلام کرد؛ دوربین‌های مداربسته بانک هنگام وقوع سرقت فعال بود، اما متأسفانه آژیر خطر به صدا درنیامده است. این بانک نگهبان نداشته و در منطقه‌ای خلوت قرار گرفته است.

دومین سرقت

سارق مسلح 27 روز بعد به بانک دیگری دستبرد زد. سرقت از بانک ملت روز 20 اردیبهشت امسال در حالی رخ داد که مرد موتورسواری مقابل بانک ملت شعبه کوهسنگی توقف کرد. او که صورت خود را با کلاه کاسکت پوشانده بود وارد بانک شده و با تهدید کارکنان و مشتریان 53 میلیون تومان به سرقت برد. پلیس 6 دقیقه پس از اطلاع از این سرقت در مقابل بانک حاضر شد، اما سارق مسلح همراه پول‌ها فرار کرده بود. کارآگاهان با بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند این سرقت هم از سوی سارق سنگین وزن انجام شده است.

سرقت‌های سریالی

ماموران که احتمال می‌دادند با سارقی حرفه‌ای روبه‌رو هستند، تحقیقات در این زمینه را ادامه دادند. در حالی که هیچ ردی از متهم در دست نبود، او سومین سرقت خود را هم انجام داد. ساعت 10 و 4 دقیقه صبح 22 اردیبهشت مرد مسلح وارد شعبه بانک صادرات در منطقه طلاب شد.

متهم سلاح خود را به سمت کارمندان و مشتریان بانک نشانه گرفت و آنها را تهدید کرد اگر در برابر او مقاومت کنند کشته می‌شوند. دزد سنگین وزن این بار هم به راحتی کیسه‌اش را پر از پول کرد و قبل از حضور پلیس با موتورسیکلت از محل گریخت. رئیس پلیس مشهد پس از این سرقت در مصاحبه‌ای با ایرنا احتمال داد، سلاح سارق قلابی باشد.

پلیس با کشف سرنخ‌هایی از متهم تحقیقات برای دستگیری او را آغاز کرده است. بر اساس اطلاعات پلیس، سارق مسلح بعد از هر سرقت با یک دستگاه موتورسیکلت قرمز طرح هوندا از محل فرار کرده است.

سرهنگ مجتبی شهسوارپور، معاون اجتماعی خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: کارآگاهان تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده و در این مدت مردم نیز همکاری خوبی با پلیس داشته‌اند. ماموران در کنار سرنخ‌های کشف شده در صحنه‌های سرقت، اطلاعات مردمی را هم بررسی می‌کنند.

وی افزود: افرادی که از هویت یا مخفیگاه سارق مسلح اطلاع دارند می‌توانند اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن 110 و شماره 2183700 (ستاد خبری پلیس آگاهی خراسان رضوی) گزارش دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
م-ش
Australia
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
جالبه تو خبر موتور هوندا قرمز رنگ نوشنه شده در صورتیكه تو عكس موتور مشكی رنگ هستش
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
۰
۰
این همه بعضی ها اختلاس كردند. یكبار هم این دزده برداره خوب!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها