سارقانی که در پوشش مامور پلیس و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی توریست‌ها و بازرگانان خارجی از آنان سرقت می کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۹۸۶۲۹
سارقان بازرگانان خارجی دستگیر شدند + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پی وقوع سرقت‌های مشابه از تعدادی از گردشگران و بازرگانان کشورهای خارجی که در آن‌ها افرادی تحت عنوان مأمور و به بهانه بازبینی مدارک شناسایی (گذرنامه و...) اقدام به سرقت از این افراد کرده بودند، پرونده‌ای در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

اظهارات تعدادی از شکات

یکی از اتباع کشورهای آسیای شرقی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، گفت: 28 دی ماه سال 93 در مقابل درب هتل، سرنشینان یک دستگاه خودرو سفید رنگ به بنده مراجعه کرده و ضمن معرفی خود به عنوان پلیس و تحت عنوان بررسی مدارک شناسایی، اقدام به بازرسی بدنی و در پی آن سرقت ۴۰۰۰ دلار همراهم کردند.

مالباخته‌ای که تحت عنوان بازرگان و نماینده یک شرکت تجاری فعال در ایران، به تهران سفر کرده در اظهارات مشابه عنوان داشت که افرادی به همین شیوه و در‌‌ همان تاریخ اقدام به سرقت از وی کرده‌اند.

یکی دیگر از شکات نیز در شکایت خود توضیح داد که در 24 دی ماه 93 و در بلوار کشاورز، به همین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه خودرو خاکستری مورد سرقت قرار گرفته‌اند.

تحقیقات پلیسی

با آغاز تحقیقات پلیسی و با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت‌ها می‌بایست توسط گروهی از سارقین طایفه فیوج انجام شده باشد؛ بلافاصله بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار طایفه فیوج مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از شکات پرونده موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار طایفه فیوج بنام «اسماعیل. ک» (۵۰ ساله) با بیش از ۵ فقره سابقه دستگیری (از سال ۱۳۸۵ تاکنون) به اتهام «سرقت از اتباع خارجی به شیوه مأمور نما» شدند.



با شناسایی «اسماعیل. ک» به عنوان یکی از متهمین اصلی پرونده، شناسایی دیگر اعضای این گروه از سارقین مأمورنما در دستور کار قرار گرفت؛ کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی و نامحسوس اطلاع پیدا کردند که اسماعیل بهمراه داماد خود بنام «علی. الف» (۲۷ ساله)، دو فرزندش بنام‌های «جاوید» (۲۶ ساله)، «وحید» (۲۸ ساله) و یکی دیگر از مجرمین طایفه فیوج بنام «عارف. ح» (۴۴ ساله) اقدام به سرقت از اتباع خارجی کرده است.

با شناسایی دیگر اعضای گروه که همگی از مجرمین سابقه دار طایفه فیوج محسوب می‌شوند، شناسایی مخفیگاه تمامی آن‌ها در شهرستان کرج انجام و طی چند عملیات همزمان و مشترک، متهمین دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه‌شان علاوه بر کشف مقادیر متنابهی از انواع ارزهای خارجی «دلار»، «یورو» و...، چندین دستگاه خودرو سواری زانتیا خاکستری، رانا سفید، پژو پارس سفید و پراید مشکی رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها نیز توقیف شد.

اعترافات متهمین

این گروه از متهمین پس از انتقال به اداره پنجم آگاهی، در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده اما پس از ارائه دلایل و مدارک ارائه شده بویژه مواجه حضوری با شکات پرونده لب به اعتراف گشوده و به سرقت‌های تحت پوشش مأمور از اتباع خارجی اعتراف کردند.



سرهنگ کارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به سرقت‌های مشابه از اتباع کشورهای خارجی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق غربی شهر تهران، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، سوابق متعدد متهمین در زمینه سرقت‌های تحت عناوین و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهمین از سوی بازپرس محترم شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عدول
Canada
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
۰
۰
درود بر نیروی انتظامی در دستگیری این متهمین .....
سرپرست هتل لاله
Netherlands
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
۰
۰
زنده باد پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و زنده باد ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران

نیازمندی ها