حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی 43 ساله سعی کرده که از سیاست دوری کند. با این حال به نظر می رسد که این رویه در حال تغییر است از مصاحبه ها و سخنرانی های اندک سید حسن خمینی می توان قضاوت کرد که خیلی سخت می توان گرایش سیاسی او را تشخیص داد.
کد خبر: ۷۹۸۶۱۳
سید حسن خمینی وارد انتخابات می شود؟

به گزارش انتخاب، المانیتور نوشت: سیدحسن خمینی حتی در مصاحبه های ساده هم موضعی از خود بروز نمی دهد. او با حضور در یک مصاحبه ورزشی حاضر نشد که بگوید طرفدار کدام تیم تهرانی است و گفت که از هر دو تیم حمایت می کند.

نوه آیت الله خمینی در اکثر مصاحبه های خود، بر روی مسائل دینی تمرکز کرده است، یا سخنان کلی در مورد «ضرورت وحدت ملی» به زبان آورده است.

المانیتور می نویسد: با این حال، او با زیرکی گرایش سیاسی خود را بروز نداده است. اما اکنون، نشانه های ارتباط سیدحسن خمینی با میانه رو ها و اصلاح طلبان در حال افزایش است.

بزرگترین حامیان سیدحسن خمینی نوع گرایش سیاسی این روحانی جوان را اشکار کرده اند. آیت الله رفسنجانی اخیراً از حسن خمینی به عنوان علامه یاد کرد.

هم اکنون گمانه زنی هایی در مورد کاندیداتوری حسن خمینی در انتخابات آینده مجلس خبرگان وجود دارد.با این حال یک روزنامه نگار که حاضر به افشای نامش نبود گفت که احتمال ورود حسن خمینی بعید به نظر می رسد.

آیا ایران از یمنی‌ها حمایت نظامی می کند؟

یک کارشناس مسائل بین الملل معتقد است ایران در حال حاضر در نقش میانجی گر در مسیر حل بحران یمن حرکت می کند اما اگر شرایط ایجاب کند به نحوی دیگر به این بحران ورود خواهد کرد.

نوذر شفیعی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنش‌های اخیر بین ایران و عربستان در جریان حمله ریاض به یمن، به نامه نیوز گفت: ایران یک کشور صلح‌طلب است ودر طول تاریخ هیچگاه یک کشور مهاجم نبوده است. ایران یک کشور مدافع است یعنی اگر رفتاری علیه‌اش صورت بگیرد به صورت تدافعی عمل می کند.

وی تصریح کرد: ایران در شرایط فعلی نقش کشوری میانجی گر برای حل اختلافات را ایفا می کند ولی در صورتیکه اتفاقات یمن بحرانی تر شود و نیاز به حمایت نظامی و جدی از مردم یمن باشد ایران نیز از یک طرف میانجی گر به یک طرف درگیر تبدیل می شود واین آن حالت دشواری است که عنوان کردم.

دیدنی های ایران از نگاه خبرنگار غربی

روبرت نیمن، خبرنگار روزنامه هافینگتن پست پس از سفر به ایران در گزارشی به چیزهایی که در ایران دیده و شنیده است، پرداخت.

به گزارش نامه نیوز به نقل از هافینگتن پست، وی در این باره می نویسد: موهبت دیدار از ایران را برای نخستین بار تجربه کردم، اگر در حال دیدن از دفتر کسی هستید و خواب آلود به نظر می آیید ممکن است که از شما بخواهند تا یک چرت بزنید، اگر شما پاسخ مثبت بدهید، یک مکان راحت برای چرت زدن به سرعت برای شما آماده خواهد شد. می خواهم بگویم که مطلقا هیچ کشوری وجود ندارد که بتوانید هرزمان که بخواهید در آن چرت میان روزی بزنید و به همین دلیل ایران نباید بمباران شود.

هر آمریکایی که اکنون خواستار یک استقبال قهرمانانه در ایران است باید حملات هوایی نظامی عربستان به یمن را با حملات اسرائیل علیه غزه مقایسه کند. هر آمریکایی که عربستان سعودی را مساوی با اسرائیل بداند از سوی همه گروه ها در تهران مورد استقبال قرار می گیرد.

برجی در میانه تهران است که از فراز آن هرکسی می تواند تمام شهر را ببیند، واو! کدام سمت شمال است؟ کوه هایی مملو از برف شمال تهران را به شما نشان می دهد.

نوشیدن کاپوچینو در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، آخرین نکته ای که در تهران توجه مرا جلب کرد،‌ هیچ وقت این کار را انجام ندهید. من فکر می کنم آنها هنوز دستور درست کردن کاپوچینو را نمی دانند. شما همان چای را بخورید که یک نوشیدنی خاص این منطقه است و آنها در زمینه درست کردن آن، صدها سال تجربه دارند. تلاش ایرانی ها برای غنی سازی اورانیوم در مقایسه با دمنوش های ایرانی هیچ به حساب می آید.

اظهارات توکلی در باره شکایت بقایی، مشایی و جوانفکر

احمد توکلی با اشاره به اینکه در دادگاه تبرئه خواهد شد، گفت: اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم حتما باید آزادی را قدر بدانیم و آزادی مطبوعات را تقویت کنیم.

به گزارش فارس،‌ وی پس از پایان نخستین جلسه رسیدگی به اتهاماتش به عنوان مدیر سایت «الف» با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم آزادی مردم را تأمین کنیم باید اجازه دهیم که اظهارنظر کنند، البته اظهار نظرها همیشه درست نیست، اما اگر آزادی مطبوعات نباشد فسادها پنهان باقی می‌ماند و چون دمل‌های چرکین سرباز می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره‌ پیش بینی خود نسبت به اظهارنظر اعضای هیأت منصفه مطبوعات و رأی دادگاه گفت: از تمامی اتهامات تبرئه خواهم شد زیرا کار خلافی انجام نداده‌ام.

وی در رابطه با اعلام رضایت بقایی، مشایی و جوانفکر گفت: جوانفکر من را به دادگاه عدل الهی سپرده است. مشایی و بقایی نیز به علت طولانی شدن زمان رسیدگی و اینکه گفتند امیدی نداریم، رضایت دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها