وزیر امور خارجه عربستان در تازه‌ترین اتهامات خود علیه ایران گفت: ایران در امور داخلی منطقه دخالت و از تروریسم حمایت می‌کند.
کد خبر: ۷۹۸۲۹۴
ادعای جدید عربستان علیه ایران

به گزارش تسنیم، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در تفرجگاه کمپ دیوید را "تاریخی و بی‌سابقه" توصیف کرد و مدعی دخالت ایران در امور داخلی منطقه شد و گفت: "درباره تقویت و افزایش همکاری نظامی و امنیتی راهبردی بین کشورهای شورای همکاری و آمریکا بحث شد. ما در سه چارچوب اساسی بحث کردیم، نخست؛ تقویت همکاری نظامی. دوم؛ مقابله با تروریسم و سوم؛ برخورد با چالش‌ها و در صدر آن دخالت‌های ایران در امور داخلی منطقه".

وی افزود: ما تفاهم‌های خوبی داشتیم. اینها در ارتباط با توافقنامه‌های آموزش نظامی مشترک، تحویل سامانه‌های پیشرفته به کشورهای شورای همکاری، توسعه سامانه دفاع موشکی و قدرت موشکی بالستیک و توسعه سامانه‌های هشدار سریع بود و همچنین درباره ایجاد یک نیروی واکنش سریع صحبت کردیم. همه اینها مسائل خوب و مفیدی است و تقویت روابط راهبردی عمیق بین دو طرف به شمار می‌رود.

الجبیر مدعی شد که "ایران تهدیدی برای منطقه" به شمار می‌رود و درباره جزئیات مذاکرات محمدبن نایف ولیعهد و محمدبن سلمان جانشین ولیعهد سعودی با اوباما و مسئولان آمریکایی گفت: "توافق کاملی در دیدگاه‌ها نسبت به موضوعات منطقه‌ای و تهدیدات ایران وجود داشت. صریحاً درباره اوضاع سوریه و عراق و یمن و لیبی صحبت کردیم. درباره چگونگی مقابله با دخالت‌های ایران و سریعترین ابزارها برای مقابله با این دخالت بحث کردیم".

راهکار انصارالله برای حل بحران یمن

یکی از اعضای شورای سیاسی انصارالله ضمن تاکید بر وجود هماهنگی و اتحاد میان انقلابیون، مردم و ارتش در مقابله با تجاوز آشکار به یمن اعلام کرد که راهکار پیشنهادی انصارالله برای حل بحران یمن راهکار سیاسی است.

«محمد القبلی» یمن در گفتگو با مهر گفت: مردم یمن عداوتی با کسی ندارند و ظلمی را در حق کسی مرتکب نشده اند که مورد ظلم واقع شوند، این یک امر طبیعی است اما مسئله ای که در اینجا غیر طبیعی می نماید ظلمی است که در حق مردم یمن اعمال شده است.

وی افزود:عربستان یک کشور متجاوز است که حملات بی هدف هوایی، دریایی و زمینی این کشور به یمن به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

القبلی درپاسخ به سؤالی درخصوص حمایت «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن در دیدار اخیر خود با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن تصریح کرد که این خبر را نشنیده اما در این صورت می توان گفت که چنین مسائلی نشانه های مثبتی نیستند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درخصوص راهکار پیشنهادی انصارالله برای حل بحران یمن اعلام کرد که انصارالله از ابتدا حامی راهکار مذاکره و اتخاذ راهکار سیاسی است.

انتشار فایل صوتی منسوب به معاون صدام

شبکه عراقی التغییر فایل صوتی منسوب به عزت الدوری را منتشر کرد که وی در آن خبر مرگ خود را تکذیب کرده و از تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، شبکه عراقی التغییر فایل صوتی منسوب به عزت الدوری، معاون صدام دیکتاتور سابق عراق را منتشر کرد که وی در این فایل صوتی ضمن اعلام عدم حمایت خود از داعش ادعا می‌کند که اگر ایران بر عراق سلطه یابد به جهان عرب لشکرکشی خواهد کرد.

الدوری گفت: آنچه ما را از مذاکره و دیدار با رهبران داعش باز می‌دارد این است که آن ها حزب بعث را قبول ندارند و یک سوم اعضای فرماندهی آن را طی 10 ماه گذشته بازداشت کرده‌اند. ما با نظام فدرالی و ایجاد اقلیم ها در عراق بجز اقلیم کردستان که ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد مخالفیم و باید کشور را آزاد کنیم.

معاون صدام از تجاوزات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن و رهبر آن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان استقبال کرد.

اصلاح‌طلبان شرایط حضورشان را فراهم کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد فراهم بودن شرایط لازم برای حضور اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی مجلس، گفت: اصلاح‌طلبان خود باید شرایط را برای حضور در انتخابات برای خود فراهم کنند.

محمدرضا خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که «قرار نیست فرش قرمزی برای اصلاح‌طلبان پهن شود» درباره روند رسیدن اصلاح‌طلبان به اجماع در مورد انتخابات آتی مجلس، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در این زمینه در حال تلاش هستند. اراده همه اصلاح‌طلبان بر این است که به اجماع برسند مقدمات این امر نیز فراهم شده است. ان‌شاءالله در آینده این سازوکار و اجماع فراهم شود و امیدواریم که اصلاح‌طلبان بتوانند با لیستی کامل و واحد در انتخابات مجلس شرکت کنند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر محمدرضا عارف مبنی بر این‌که «استراتژی اصلاح‌طلبان کسب اکثریت مجلس است»، خاطرنشان کرد: همه کسانی که در انتخابات‌ها شرکت می‌کنند هدف‌شان این است که بتوانند پیروز شوند. حال طبیعی است که برای پیروزی و کسب حداکثر آراء هدف‌گذاری‌هایی می‌کنند و برای رسیدن به آن اهداف تلاش‌هایی انجام می‌دهند.

وی در ادامه به ارزیابی امکان‌پذیر بودن دسترسی اصلاح‌طلبان به اجماع پرداخت و با بیان این‌که «رسیدن به این هدف سخت است»، گفت: اصلاح‌طلبان دست و پا بسته نیستند و حتما یکسری استراتژی‌ها و روش‌های خاصی دارند که می‌توانند با شرایط کنار بیایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
۰
۰
عجب روئی دارن این آل سعود كافر !!!!!!!!!!!!!!! البته جای تعجب هم نداره هااا ! واااااااقعا پر رو میشن و بس !!!!!!!!!!!!!!

نیازمندی ها