مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران:

برای هر سناریویی آماده ایم

خبرگزاری رویترز از وین گزارش داد: مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران روز جمعه در پاسخ به این سوال که اگر تا ماه ژوئیه یک توافق نهایی حاصل نشود چه اتفاقی خواهد افتاد گفت که ایران در مذاکراتش با قدرت های جهان برای هرنوع سناریویی آمادگی دارد.
کد خبر: ۷۹۸۲۴۲
برای هر سناریویی آماده ایم

دیپلمات ها در وین در حال پیشبرد تعیین جزئیات یک توافق نهایی طی هفته جاری بودند بی آن که پیشرفت عمده ای با نزدیک شدن ضرب الاجل آخر ژوئن برای حصول این توافق حاصل شود.

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد و معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری اتریش (آپا) گفت: هرچند که من خوشبینم، این به معنای پذیرش هرنوع توافقی نیست. تمام طرفها خواستار توافق خوب هستند و برای ایران توافقی خوب است که حقوق مشروع را ارج نهاده و به تحریم ها پایان دهد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران افزود: ما تمام احتمالات را در نظر گرفته ایم و لذا براساس آن برای تمام سناریوها آماده ایم.

عراقچی گفت: به گمان ما، حل بخش های فنی توافق در صورتی که خواست و اراده قوی وجود داشته باشد دشوار نخواهد بود. اگر قضیه این طور باشد، توافق نهایی به احتمال بسیار قوی تا پیش از ضرب الاجل دست یافتنی خواهد بود.

رویترزنوشت: وی روز پنجشنبه مذاکراتی با یوکیا آمانو مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام داد. آژانس خواستار دسترسی به سایت های نظامی ایران است ولی تهران آن را از خطوط قرمز خود می داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها