خطیب موقت تهران با بیان اینکه عربستان چهره اسلام را زشت کرده است، گفت: جنایات فجیعی که در یمن متوجه مردم بی‌گناه و مظلوم آن شده و همه را به نابودی کشانده به دست دولتی انجام می‌شود که خود را محور کشورهای اسلامی و خادم‌الحرمین می‌داند.
کد خبر: ۷۹۸۲۱۳
مدعیان دروغین خادم‌الحرمین  چهره اسلام را کریه کرده‌اند

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نمازجمعه تهران در نماز عبادی-سیاسی امروز، با اشاره به مسئله یمن آن را موضوع جهان اسلام و جهان بشریت دانست و اظهار داشت: حرمین شرفین اسیر دست این دولت ظالم شده که باید آن را آزاد کرد.

وی با بیان اینکه ای کاش آنها این عناوین را به خود نمی‌بستند تا گفته نمی‌شد که این جنایات مربوط به اسلام است، تصریح کرد: آنها چهره اسلام را در دنیا کریه کرده‌اند.

خطیب موقت تهران با تأکید بر اینکه مردم جنایات یمن را از چشم کشوری می‌بینند که سنگ اسلام را به سینه می‌زند و به مردمش می‌گوید که قرآن بخوانند، گفت: آنها با این ادعاها مردم یمن را به خاک و خون کشیده‌اند، آن هم مردمی که به دنبال کرامت انسانی و حق حاکمیت بر سرنوشت خود هستند.

وی با اشاره به نامه هوشمندانه مقام معظم رهبری به جوانان غربی یادآور شد: رهبری آگاه و بیدار ما در آن نامه فرمودند که اسلام را از متن اسلام بگیرید و کاری به مدعیان اسلام نداشته باشید.

رسوایی حقوق بشر آمریکایی

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در جریان جنایات اخیر در یمن کشورهای به ظاهر اسلامی نیز از عربستان حمایت کرده و رسوا شدند، گفت: در این میان مجامع جهانی و آمریکا نیز که دم از حقوق بشر و دموکراسی می‌زنند هم رسوا شدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه چهره اسلام واقعی در یمن و امثال یمن روشن و به دست ایران اسلامی ظاهر شد، گفت: آن مدعیان اسلام دروغین آدم می‌کشند اما ایران اسلامی در فکر رساندن دارو و غذا به مجروحان است.

وی در ادامه به مردم عربستان در تعامل با حکومت فاسد آل سعود اشاره کرد و خطاب به آنها گفت: مردم عربستان هم باید در این زمینه امتحان خود را می‌دادند؛ شما که ساعت‌ها قرآن می‌خوانید چقدر از قرآن را فهمیده‌اید؟ چرا از حکومت ظالم ابراز تنفر نمی‌کنید؟ چرا خفقان گرفته‌اید؟

سخنی با مردم عربستان

آیت‌الله موحدی کرمانی در عین حال یادآور شد: البته در گوشه‌هایی از کشور عربستان ندای بیزاری از این حکومت ظالم به گوش می‌رسد اما کم است و اگر سراسر عربستان فریاد بی‌زاری از این ظالمان را سر دهند سرنوشتشان همچون سرنوشت ایران اسلامی خواهد بود و ظالم با جنایاتش نابود می‌شود.

وی خطاب به مردم عربستان متذکر شد: شما این قرآن را که مرتب می‌خوانید می‌گوید بیایید از دشمن ابراز تنفر کنید؛ بنابراین یا این تنفر کشور عربستان را پر می‌کند و ظالم را فراری می‌دهد یا احیاناً به دست ظالم شهید می‌شوید که این نعمت بزرگی است؛ از چه نگرانید و می‌ترسید؟

آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه عمر حکومت ظالمانه آل‌سعود تمام شده است، تصریح کرد: وقتی مردم اراده می‌کنند که حکومت‌ها را ساقط کنند آنها نیز فساد و ظلم را بیشتر می‌کنند، در حالیکه اتفاقاً با همین ظلم خود نابود می‌شوند همانطور که شاه نابود شد و فرار کرد.

خطیب موقت تهران در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: غرب، آمریکا و آقای آمانو در خصوص مذاکرات هسته‌ای دچار توهم و ذوق‌زدگی شده‌اند و سناتور آمریکایی گفته توافق ما با ایران باید با به رسمیت شناختن اسرائیل همراه باشد.

وی به اظهارات اخیر آمانو مبنی بر بازدید از تأسیسات نظامی ایران به عنوان یکی از شروط توافق اشاره کرد و اظهار داشت: ما به آقای آمانو و طرف مقابل می‌گوییم که دست از این خیال‌پردازی‌ها بردارید و بدانید ایران همان ایرانی است که همان مقاومتی که طی سال‌ها داشته را باز هم خواهد داشت.

مواظب پیشنهاد صلح دشمن باشیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سنت‌های نبوی گفت: ایشان در عین حال که به موضوع پذیرش درخواست مهاجم برای صلح توجه می‌دادند، درعین تأکید می‌کردند که باید مراقب بود که این درخواست برای غافلگیری نباشد.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با تبریک عید مبعث رسول اکرم (ص) و با بیان اینکه عقل‌های نهفته بشریت با مبعث زنده شد و جهل و خرافه ریشه‌کن شد، اظهار داشت: امیدواریم، برنامه‌های ما اندکی شبیه برنامه‌های رسول خدا باشد و خداوند پیروی از سنن ارزنده ایشان را به ما عنایت کند.

وی با بیان اینکه اقدامات پیامبر (ص) برای هدایت آن جامعه منحط شبیه معجزه بود، تصریح کرد: در عین حال، پیامبر اکرم با همین برنامه های بشری مدینه ای فاضله و جمعیتی که دنیا را تکان داد، ساخت.

خطیب جمعه تهران با اشاره به برخی از سنت‌های نبوی گفت: پیامبراکرم (ص) یک لحظه خسته نشد و هدایتش مستمر بود؛ با این هدایت مستمر، می‌کوشید تا عقول خفته جامعه را بیدار کند و جامعه را متوجه زشتی‌های عمل کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: دمیدن روح امید بر مبنای استحکام حق و پوچی باطل، دیگر برنامه رسول خدا بود که این امیدبخشی نیز، بر مبنای «حق» و غلبه آن بر «باطل» انجام می‌شد.

وی افزود: دیگر سنت پیامبر نیز این بود که به ریشه‌ها توجه می‌داد؛ دوران جاهلیت، غرق در فساد بود، اما فسادها دونوع ریشه‌ای و شاخه‌ای هستند که رسول اکرم نیز، ابتدا به ریشه‌ها پرداخت و تأکید کرد که این جامعه را «شرک» نابود می‌کند که باید این بیماری را علاج کرد؛ داروی این درد نیز «توحید» است که باید قوی شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دیگر سنت مدنظر پیامیراسلام (ص) گفت: پیامبر اکرم (ص) حرکت زندگی انسانی‌ها را سریع ساخت که با سرعت پیش بروند و گرفتار آداب خرافی و دست و پاگیر نشوند و زندگی را ساده بگیرند؛ یعنی با ساده‌زیستی می‌توان علایق دنیوی را از دست و پاها باز کرد و ازدواج‌ها و معاشرت‌ها را آسان کرد.

آیت‌الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: دیگر سنت پیامبر (ص) نیز این بود که اگر کسانی به او ایمان می ورآرودراسهی

آوردند، تلاش می‌کرد تا اختلافی بین آنها نباشد؛ پیامبر خدا نسبت به بداخلاقی‌ها و رفتارهایی مانند افتخار غنی بر فقیر، مراقبت می‌کرد و تأکید می‌کرد که افتخارها باید بر اساس تقوی باشد.

وی یادآور شد: از دیگر سنت‌های پیامبر اکرم (ص) این بود که می‌گفت باید خودتان را در برابر دشمن آماده کرده و دفاع کنید؛ کما اینکه وقتی پیامبر خدا در مدینه تشکیل حکومت داد، مشرکین به آنها حمله کردند، اما چون مسلمین آماده بودند، آنها را شکست دادند. به این ترتیب، مسلمین خودشان را در برابر دشمن آماده کردند و ارزش دفاع و شهادت را فهمیدند.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: اسلام در مسأله دفاع، لزوم «تقیه» را نیز مطرح کرده است؛ همیشه معنای غیرت دینی این نیست که به میدان بیایند، گاهش باید تقیه کرد تا اگر قرار است نیروهایی از بین بروند، آنها را برای روز مبادا نگه داشت؛ ایشان همچنین یاد دادند که اگر دشمن مهاجم درخواست صلح داشت، بپذیرید تا فرصتی برای تجدید قوای رزمندگان فراهم شود، اما در عین حال مواظب باشید که پیشنهاد صلح، برای غافلگیری و از سر خدعه نباشد.(فارس-مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها