متهم اختلاس 300 میلیارد ریالی از یکی از بانک‌های شهرستان قروه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان کردستان دستگیر و روانه زندان شد.
کد خبر: ۷۹۷۹۹۰
متهم اختلاس 300 میلیاردی دستگیر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات،‌ اختلاس‌کننده که به خارج از کشور متواری شده بود با سلسله اقدامات گسترده اطلاعاتی عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در خارج از کشور دستگیر و به داخل کشور منتقل شد.

بر اساس این گزارش، متهم با اقدامات متقلبانه و برداشت از حساب سرفصل بستانکاران موقت (اتاق پایاپای) در تاریخ 29 مرداد 1392 پس از اختلاس مبلغ 300 میلیارد ریال با تهیه اسناد و مدارک جعلی به برخی از کشورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی تردد می‌کرد که با تلاش و ردگیری اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) در دام قانون افتاد.

شایان ذکر است بعد از 7 ماه از اختلاس مذکور اقدام مشابهی در شهرستان بانه به وقوع پیوست که همه عوامل اختلاس پس از شناسایی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فایننشال تایمز: اعراب نگران گرایش آمریکا به سمت ایران هستند

فایننشال تایمز در گزارشی در آستانه نشست باراک اوباما رئیس‌جمهورآمریکا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس که از مخالفان توافق نهایی هسته‌ای ایران هستند، نوشت که اعراب نگران گرایش آمریکا به سمت ایران هستند.

به گزارش ایرنا، در این تحلیل به قلم دیوید گاردنر آمده است: باراک اوباما با این امید، قدم در راه دستیابی به توافقی با ایران گذاشت که تصور می‌کرد انتهای این راه، برقراری یک موازنه جدید در خاورمیانه آشوب‌زده است اما اینک اوباما با نارضایتی اعراب از توافق پیش‌رو مواجه است.

این یادداشت افزوده است: ناراحتی عربستان و متحدانش بابت آن است که معتقدند موازنه‌ای که اوباما مدعی است در پی توافق هسته‌ای ایران حاصل خواهد آمد، مدت‌هاست موجب گرایش آمریکا به سمت ایران شده و این علامت زنگ خطری برای اعراب است.

وعده وزارت کشور برای تامین امنیت کامل مراسم ارتحال امام(ره)

حیسنعلی امیری، قائم‌مقام وزیر کشور با تاکید بر عزم مسئولان در تامین امنیت کامل مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اعلام کرد، از انجام هرگونه رفتار خودسرانه در مراسم ارتحال جلوگیری خواهد شد.

امیری در گفت‌وگو با پایگاه آستان مقدس امام خمینی(ره)، اظهار کرد: وزارت کشور 2 نوع برنامه برای برگزاری باشکوه‌تر مراسم ارتحال حضرت امام دارد؛ یکسری از آنها برای استان‌هاست که در استانداری‌ها انجام می‌گیرد و به آنها ابلاغ شده و افزون بر آن موجبات ورود زائران به حرم امام را فراهم کنند که این کار در استان‌ها انجام می‌پذیرد. بحث دوم تامین امنیت و ترافیک برگزاری مراسم است. که این برنامه هم در ستاد وزارتخانه و مرکز انجام می‌گیرد و توسط معاونت‌های مختلف وزارت کشور، معاونت امنیتی، معاونت اجتماعی، مدیریت بحران و معاونت عمرانی انجام می‌گیرد.

امیری درباره تمهیدات وزارت کشور برای برخورد با رفتارهای احتمالی خودسرانه در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) نیز گفت: این مربوط به بخش‌های اطلاعاتی است و باید از مسئول وزارت اطلاعات در این زمینه سوال شود که ببینید چه برنامه‌های پنهانی برای پیشگیری از احیانا مسائلی از این دست برنامه‌ریزی کرده است اما آنچه که مربوط به وزارت کشور است مصوبات شورای امنیت کشور در این زمینه است که از جمله این مصوبات، جلوگیری از هرگونه رفتار خودسرانه که موجب رنجش شود را در بر می‌گیرد.

واکنش به تفسیر آمانو از پروتکل الحاقی

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره این‌که پروتکل الحاقی حق دسترسی به سایت‌های نظامی را به آژانس می دهد، گفت: تفسیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از پروتکل الحاقی، تفسیری موسع و مورد نظر خود اوست.

بهروز کمالوندی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: آقای آمانو تکلیفی برای ایران مشخص نکرده بلکه تفسیر خود را از پروتکل الحاقی ارائه کرده است که البته ما ملاحظاتی درباره آن داریم.

وی گفت: اولا جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر پروتکل الحاقی را اجرا یا تصویب نکرده است ثانیا در هیچ ماده‌ای از این پروتکل تکلیف و الزام مشخصی به منظور دسترسی به سایت‌های نظامی برای کشورهای امضاکننده، پیش‌بینی نشده است.

کمالوندی اضافه کرد: ثالثا دسترسی به مکان‌های مد نظر آژانس، آن‌طور که در بند (ج) ماده 5 پروتکل آمده، مستلزم ارائه شواهد و مدارک و نیز توجه آژانس به ملاحظات مختلف کشورهای عضو از جمله ملاحظات امنیتی است.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه کشور عضو به هر دلیلی معذوریتی داشته باشد دادن دسترسی به مکان‌های مجاور محل مدنظر یا استفاده از روش‌های دیگر که مقبول دو طرف باشد در پروتکل الحاقی پیش‌بینی شده است.

نامه سرگشاده محسن رضایی به حسین شریعتمداری

محسن رضایی در نامه‌ای سرگشاده از حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان به دلیل سرمقاله دیروزش با تیتر «برادر محسن از شما بعید بود» بشدت انتقاد کرد.شریعتمداری در این سرمقاله با اشاره به مصاحبه اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با شبکه تلویزیونی «المیادین» از بخش‌هایی از سخنان رضایی انتقاد کرده بود. اما سایت محسن رضایی دیروز در تکذیبیه‌ای آن بخش از اظهارات محسن رضایی را که مورد استناد شریعتمداری قرار گرفته بود، تکذیب کرد.

شریعتمداری از این بخش از اظهارات رضایی انتقاد کرده بود که گفته بود «اگر کسی به مرزهای عربستان تعرض کند، ما از ملت این کشور دفاع می‌کنیم.»

اما علاوه بر تکذیبیه سایت محسن رضایی درباره این بخش از اظهارات، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه سرگشاده خود نیز از شریعتمداری انتقاد کرد.

در نامه رضایی خطاب به شریعتمداری آمده است: هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم افرادی در جبهه انقلاب پیدا شوند که نسبت به برادران خود این همه بی‌حرمتی کنند. جنابعالی و بعضی از دوستانتان قریب به 15 سال، بویژه در سال‌های اخیر اینجانب را با ده‌ها توهین و افترا همراهی کرده‌اید، مخصوصا مجموعه بی‌حرمتی‌های اخیر و زنجیره‌ای شما در مورد مصاحبه بنده با شبکه المیادین لبنان که از حد تحمل عبور کرده است. به هر حال این مواجهه ضدارزشی و غیراخلاقی، غیرقابل پذیرش است. بگذارید این قبیل مسائل پایان یابد و بیش از این پیش نروید. ان‌شاءالله که جبران نموده و سرمقاله خود را اصلاح خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها