مدیر امور کودکان و مهدهای‌کودک‌ سازمان بهزیستی کشور، ممانعت از ثبت‌نام کودکان در پایه اول ابتدایی به دلیل نداشتن گواهی گذراندن دوره پیش‌دبستانی از مراکز آموزش و پرورش را غیرقانونی خواند و در این باره به مدیران مدارس هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۷۸۵۳
حضور در پیش‌دبستانی‌های آموزش و پرورش، شرط ثبت‌نام در مدارس نیست

آرزو ذکایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا افزود: چنانچه خانواده‌ای به مدارس ابتدایی مراجعه و آنها برای ثبت‌نام، گواهی حضور در مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش را درخواست کرده باشند و در صورت عدم حضور کودک در این مدارس از ثبت‌نام وی ممانعت شود، عمل آنها غیرمجاز بوده و خانواده‌ها می‌توانند به‌طور قانونی از مدرسه خاطی شکایت کنند.

وی با استناد به تبصره ماده 9 قانون تاسیس و اداره مراکز آموزش و پرورش غیردولتی که از مرداد 87 تا مرداد 92 به‌طور آزمایشی اجرا و پس از آن به مدت یک سال (6 مرداد 93) تمدید شد، گفت: بر این اساس و تا تاریخ یاد شده، مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مجوز تاسیس پیش‌دبستانی را داشتند، اما این قانون در مرداد 93 به پایان رسید و دیگر تمدید نشد. بنابراین براساس قانون، از شهریور 93 به بعد هیچ قانونی مبنی بر ادامه فعالیت مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش وجود نداشته و حتی ادامه فعالیت این مراکز از نظر قانونی، غیرمجاز است.

مدیر امور کودکان و مهدهای‌کودک‌ سازمان بهزیستی ادامه داد: بتازگی براساس اظهارنظر مسئولان آموزش و پرورش عنوان شده است که فقط کودکانی می‌توانند در کلاس اول ثبت‌نام کنند که حتما دوره پیش‌دبستانی را در مراکز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش گذرانده باشند و در صورت نداشتن گواهی، از ثبت‌نام آنان ممانعت خواهد شد. اما خانواده‌ها هیچ نگرانی برای حضور کودکان خود در مراکز پیش‌دبستانی و مهدکودکی که زیرنظر آموزش و پرورش نیست، نداشته باشند چون طبق قانون فقط سازمان بهزیستی متولی صدور مجوز، اداره و نظارت بر مهدهای کودک سراسر کشور است و هیچ ارگان دیگری مسئولیتی مشابه ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها