شش موتور سوار مسلح ناشناس راه را بر یک اتوبوس مسافربری در شهر بندری کراچی بستند و ده ها شیعه پاکستانی را به شهادت رساندند. آمار شهدا در رسانه های مختلف بین 40 تا 50 نفر اعلام شده است.
کد خبر: ۷۹۷۶۸۴
شهادت 50 شیعه پاکستانی در حمله موتورسواران مسلح

خبرگزاری شین هوا با اعلام شهادت 43 شیعه اسماعیلی پاکستانی گزارش داد: تلویزیون محلی دنیا گزارش داد دست کم شش تا هشت فرد مسلح موتور سوار به این اتوبوس در کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان حمله و سپس فرار کردند.

شاهدان اعلام کردند مهاجمان پس از متوقف کردن اتوبوس ، آن را هدف تیراندازی قرار دادند.

زخمی ها به دو بیمارستان در شهر کراچی منتقل شدند که حال بسیاری از آنها وخیم گزارش شده است.

اما روزنامه نیشن تعداد شهدا را 47 و مجروحان را 24 نفر اعلام کرد.

به نوشته روزنامه نیشن، گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد که موتورسواران از سلاح 9 میلیمتری در این حمله استفاده کردند. این حمله در منطقه صفورا چورنگی نزدیک کالج پزشکی رخ داد. منابع همچنین تایید کردند: این اتوبوس از همه طرف مورد حمله قرار گرفت و حال تعدادی از مجروحان بسیار وخیم است. اکثر مسافران این اتوبوس را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند.

پلیس پاکستان بلافاصله به محل اعزام شد و تحقیقات را آغاز کرد. تیم‌های امداد ونجات پلیس و کوماندوها بلافاصله پس از وقوع این تیراندازی به محل اعزام شده و ناحیه را محاصره کردند. پلیس کراچی اعلام کرده است این حمله با اهداف فرقه ای صورت گرفته است.

گفته می شود طالبان مسئولیت حمله مسلحانه به اتوبوس مسافربری را در شهر بندری کراچی در جنوب این کشور به عهده گرفته است.

گفته می‌شود حال بسیاری از مجروحان این حادثه تیراندازی وخیم گزارش شده است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که اعلامیه‌های حاوی مفاهیم و مطالب مربوط به شبه نظامیان در منطقه‌ای که این تیراندازی رخ داده، دیده شده است.

برخی شاهدان می‌گویند افراد مهاجم وارد اتوبوس شده و مسافران داخل اتوبوس را به رگبار بستند. در تصاویر ویدیویی پخش شده از این اتوبوس نیز آثار اصابت گلوله روی بدنه آن دیده نمی شود و باتوجه به تعداد بالای قربانیان این حمله تروریستی، به احتمال زیاد افراد مسلح با ورود به داخل اتوبوس، مسافران را به رگبار بسته اند.

این اتوبوس دست کم حامل 60 مسافر بود.

اتوبوس متعلق به اقلیت فرقه اسماعیلی در حال حمل دهها نفر از افراد متعلق به این فرقه به یکی از زیارتگاه های آنان بود که مورد حمله قرار گرفت. (خبرگزاری ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها