سازمان های بین المللی اعتراف کردند

استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه علیه مردم یمن

جنگنده های عربستان سه بار منطقه النهضه در پایتخت یمن را هدف قرار دادند. المنار صحنه‌های انفجار سلاح‌های ممنوعه در این کشور را شبیه حمله اتمی امریکا به هیروشیما دانست.
کد خبر: ۷۹۷۳۲۲
یمن، هیروشیمای دیگر

134 شهید و زخمی در حملات به کوه‌های نقم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شبکه تلویزیونی العالم با اعلام این خبر به نقل از وزارت بهداشت یمن گزارش داد: آمار اولیه از حملات جنگنده های سعودی به کوه های نقم چهار شهید و یکصد و سی زخمی است.

شدت حملات آل سعود چند ساعت پیش از آتش بس احتمالی

مردم صنعا پایتخت یمن دیشب ، شب هولناکی را سپری کردند.

به گزارش خبرنگار صدا و سیما از صنعا، حملات جنگنده های سعودی به مناطق مختلف صنعا که از دیشب آغاز شده همچنان ادامه دارد و منطقه جبل نقم و النهضه هدف شدیدترین حملات قرار گرفته است.

این حملات در حالی صورت می گیرد که قرار است از امشب آتش بس پنج روزه ای برای ارسال کمکهای بشر دوستانه به یمن برقرار شود.

ارتش سعودی نیروهای جدیدی را به مناطق نزدیک مرزهای یمن اعزام کرد. شماری از نیروها وارد نجران در جنوب این کشور شدند.

در حملات شدید دیروز جنگنده های سعودی به شهرها و مناطق مسکونی در یمن 47 تن شهید و بیش از 100 نفر که بیشتر زن و کودک بودند؛ زخمی شدند.

سلاحهای ممنوعه، از غزه تا صنعا

صحنه های انفجارهای ناشی از به کارگیری سلاحهای ممنوعه در یمن شبیه صحنه انفجار ناشی از حمله اتمی امریکا به هیروشیماست.

شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: صحنه انفجارهای هیروشیما و یمن زیاد با هم تفاوتی ندارد زیرا سلاحهای ممنوعه، ساکنان هیروشیما را سوزاند و همین سلاحهای ممنوعه نیز بدنهای کودکان غزه را تکه تکه کرد و اکنون از همین سلاحها در یمن با عنوان «بازگرداندن امید» استفاده می شود.

تکرار جنایات صهیونیست ها در یمن

روزنامه نگار آمریکایی تصریح کرد: سعودی ها اقدامات صهیونیستها را در یمن تکرار می کنند.

مایکل جونز سردبیر نشریه جنگهای فرهنگی گفت: عربستان سعودی از رسیدن کمکها به یمن جلوگیری می کند.

این روزنامه نگار می افزاید: "اگر عربستان سعودی مانع رسیدن کشتی هایی شود که هم اکنون برای کمک به یمن به سمت این کشور می روند، اقدام شرم آوری را مرتکب خواهد شد. اقدامات عربستان علیه یمن شبیه همان اقداماتی است که رژیم جنایتکار اسرائیل علیه مردم فلسطینی انجام می دهد و مانع رسیدن کمکها به آنها می شود.»

انصارالله: متجاوزان سعودی در یمن شکست خورده اند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت: "متجاوزان سعودی و آمریکایی ها در یمن به لحاظ سیاسی، نظامی، رسانه ای و اخلاقی شکست خورده اند.

محمد عبدالسلام گفت: متجاوزان به بهانه این که منطقه جبل نقم انبار سلاح دارد آن را هدف قرار دادند و به سکنه صنعا آسیب زدند. این تجاوزگری ها و حملات نشان می دهد که متجاوزان سعودی نتوانستند به اهداف خود در یمن برسند".

وی افزود: متجاوزان با این حملات چند ساعت پیش از برقراری آتش بس ادعایی خود، می خواهند مردم را بترسانند و این مسئله را القاء کنند که همچنان به لحاظ میدانی حضور دارند و می توانند مردم یمن را هدف قرار دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها