معاون بین الملل موتلفه در گفتگو با جام جم آنلاین:

سخنان رییس پلیس دبی واهی است/ می خواهد خوش خدمتی کرده باشد

ضاحی خلفان معاون رئیس پلیس دبی که سابقه زیادی برای اظهار نظر در مسائل متنوع و بیان سخنان جنجال ساز دارد این بار تلاش کرد به حل بحران یمن بپردازد اما به دیوار تذکرات وزیر خارجه این کشور خورد و ناچار به پس گرفتن حرفهایش شد.
کد خبر: ۷۹۷۲۸۲
نسخه خلفان برای یمن به دیوار وزیر خارجه امارات خورد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، خلفان مثل هر بار این بار نسخه ای برای بحران یمن پیچید و در توییتر خود چنین نوشت: اگر جنگ یمن دست من بود (علی عبدالله) صالح را می گرفتم و چنگال های حوثی ها را می بریدم، سپس آنها را به دست باد می سپردم و 10 روزه جنگ را پایان می‌دادم.

وی در ادامه سخنان‌اش گفت که چندان هم بیراه نبود و افزود: جنگ آثار مخربی دارد و ائتلاف (ضد یمن) موفقیت های خوبی به دست آورده با این وجود درباره تبدیل یمن به یک سومالی دیگر هشدار می‌دهم. جنگ همان طور که عزم و جزم می خواهد ابزاری برای پایان یافتن نیز نیاز دارد. عقلایی نیاز دارد که به آن پایان دهند، نه از یک طرف بلکه از همه طرف های درگیر. در غیر این صورت آتش آن شعله ورتر می‌شود.

معاون رئیس پلیس دبی افزود: ورود به جنگ با دولت های شکست خورده به شکست می انجامد و باید از جنگ های آمریکا در عراق و افغانستان عبرت گرفت.

در واکنش به این سخنان عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات در توییتر به خلفان گفت: به فرماندهانت تحت ریاست عربستان سعودی اعتماد کن. عزم و امید آنها را جدی بگیر. فرماندهانت دستشان را در دست علی عبدالله صالح نخواهند گذاشت.

ضاحی خلفان نیز بلافاصله بعد از این پاسخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات نظر خود را تغییر داد و مجددا در توئیتی دیگر نوشت: زیباست که تردیدکنندگان در موضع رسمی دولت امارات به این موضع پی بردند؛ موضعی که از زبان شیخ عبدالله بن زاید شنیدیم...هر آنچه نوشتم موضع شخصی ام بود. اکنون نظرم عوض شده و می گویم آنقدر بجنگید تا همه (دشمنان) تسلیم شوند.

ترجمه و تنظیم: جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها