ساعت 23 جمعه در بزرگراه صیاد شیرازی تهران و در میان هیاهوی کارناوال عروسی، راننده اورژانس از راننده‌ها می‌خواست مسیر را باز کنند تا او بیمارش را به بیمارستان برساند. همراهان عروس و داماد سرخوش از جشن عروسی بزرگراه را بسته بودند و هیچ توجهی به درخواست راننده اورژانس و صدای آژیر خودرو نداشتند. سرانجام در میان صدای جشن و سرور و نفس‌های بی‌رمق بیمار، راننده چند خودروی عبوری با مشاهده این صحنه، در نقش پلیس ظاهر شده و راه را برای آمبولانس اورژانس باز کردند.
کد خبر: ۷۹۷۲۰۸
مرگ در هیاهوی کارناوال عروسی

حرکت کاروان‌های عروسی پس از اتمام جشن همیشه علاوه بر ترافیک در بزرگراه‌های اصلی شهر، حوادث تلخی را رقم می‌زنند.

حوادثی که باعث می‌شود شیرینی جشن عروسی با اتفاقات مرگباری تلخ شود و خاطره‌ای بد را برای عروس و داماد همراه داشته باشد.

در آخرین روزهای فروردین امسال هم برخورد 18 خودرو در کاروان عروس در بزرگراه بابایی باعث مصدومیت تعدادی از سرنشینان خودروها شد یا پاییز سال گذشته واژگونی خودروی عروس باعث شد تازه عروس هیچ گاه به خانه بخت نرسد.

در حالی که پلیس برخورد با خودروهای متخلف را در گشت‌های شبانه در دستور کار قرار داده، اما آنچه به نظر می‌رسد بی‌تفاوتی نسبت به این هنجار‌شکنی است.

بهتر است قبل از این که شاهد حادثه‌ای مرگبار در بزرگراه‌ها باشیم، پلیس با این معضل برخورد کند تا مجبور نشویم بعد از حوادث مرگبار مثل تصادف بی‌ام‌و یا پورشه طرح برخورد با تخلفات شبانه را تشدید کنیم.

سعی کنیم قبل از وقوع حوادث تلخ از بروز آن جلوگیری کنیم نه این‌که بعد از آن به فکر تشدید طرح‌هایی بیفتیم که اگر اثر بخش بود هیچ گاه این حوادث رخ نمی‌داد.

البته نباید فقط از پلیس انتظار داشت و گاهی برخی رانندگان سریع رسیدن به مقصد را به حس انسان‌دوستانه ترجیح می‌دهند و در این مواقع نه‌تنها مسیر را برای خودروهای امدادی باز نمی‌کنند بلکه با حرکت در مسیر‌های اضطرار سرعت امدادرسانی را کاهش می‌دهند. نباید فراموش کنیم برای بیماری که وضعیت وخیمی دارد یا افرادی که در آتش گرفتار شده‌اند، ثانیه‌ها حکم طلا را دارد و حرکت در مسیرهای اضطرار، این افراد را یک قدم به مرگ نزدیک می‌کند.

محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها