رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار پرویز فتاح وزیر نیرو در دولت احمدی نژاد با اشاره به سوابق مباحث مربوط به تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در شورای انقلاب و تخصیص یک روز پول نفت کشور به فقرا گفت: کمیته امداد میراث امام راحل در جامعه است که الحمدلله در طول سال های پس از انقلاب از لحاظ کمی و کیفی رشد داشته است.
کد خبر: ۷۹۶۹۱۴
دیدار وزیر احمدی نژاد با هاشمی

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی ظهر دیروز(یکشنبه) در دیدار پرویز فتاح سرپرست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)، کمک به تحصیل فرزندان خانواده های نیازمند و همچنین توانمندسازی خانواده ها را از طرح های بسیار خوب و مثمرثمر کمیته امداد دانست و اظهار امیدواری کرد که در دوره ی جدید نیز به این اصل مهم توجه بیشتری شود که اگر تور ماهیگیری به یک نیازمند بدهیم، بهتر از آن است که هر روز به او ماهی بدهیم.

مهمترین دغدغه شب عید آلن ایر

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا چندی پیش در فیسبوک خود به حمایت از عربستان پرداخت و از حمله نظامی به یمن دفاع کرد.

به گزارش مهر، وی در فیسبوک خود نوشت:

«من امروز با یکی از خبرگزاری های ایران در مورد یمن مصاحبه کردم. نکته های اصلی این بود:

1. ما از توانمندی های عربستان سعودی در دفاع از مرزهای جنوبی اش و نابود سازی تسلیحات سنگینی و موشک ها که تهدیدی برای عربستان سعودی هستند، دفاع می کنیم.

2. ما از اینکه عربستان به حوثی ها و همپیمانانشان هشدار داده است که اقدامات نظامی بی ثبات کننده حوثی ها، نه تنها تهدیدی برای یمن بلکه برای منطقه است و باید متوقف شود، حمایت می کنیم.

3. راه حلی نظامی برای این مشکل وجود نخواهد داشت، مشکلی که تنها در میز مذاکره حل می شود.

4. ما منتظر آن هستیم که عملیات نظامی به از سر گیری فوری و بدون قید و شرط مذاکرات همه اطراف بدل شود، که به یمن اجازه دهد روند گذار فراگیر سیاسی را از سر بگیرد.»

پس از انتشار این مطلب از سوی آلن ایر، کاربران فیس بوک به این اظهارات ایر واکنش نشان دادند و به شدت از تناقض بین گفتار و عملکرد آمریکایی‌ها انتقاد کردند. در آخرین واکنش ها به این اظهارات، محمد مهدی رحیمی یکی از خبرنگاران حاضر در لوزان در صفحه شخصی خود نوشت:

به بهانه سخنان مضحک اخیر آلن آیر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در خصوص تعهد عربستان مبنی بر استفاده درست از بمب های خوشه ای!، یاد خاطره ای از لوزان افتادم؛
در مذاکرات لوزان1 که اواخر اسفند 93 تا شب عید جریان داشت و به دلیل حضور محدود خبرنگارها، امکان تعامل با هیئت های دیپلماتیک فراهم تر بود، گاه بی گاه و خصوصا در ساعات پایانی هر روز شاهد حضور جناب سخنگو در میان خبرنگاران بودیم.

اما نکته مهم این بود که آلن ایر مدام از خبرنگاران ایرانی درباره نام انتخاب شده برای سال 94 سوال می کرد وحتی به شیوه تطمیع هم متوسل شده و با همون لحن فارسی که خیلی تلاش می کندغلظت انگلیسیش را کم کند، عنوان می کرد که "اگه نام سال رو به من بگید من هم براتون از داخل مذاکرات خبر می یارم!"

روایت جدید از مرگ بن ‌لادن

روزنامه‌نگار امریکایی، روز یکشنبه در مقاله خود که در وب‌گاه «نقد کتاب لندن» منتشر شد، نوشت: «دروغگویی مقام‌های عالی رتبه آمریکایی، به همراه زندان ‌های مخفی، حملات هواپیماهای بدون سرنشین، حملات شبانه نیروهای ویژه، نادیده گرفتن متوالی دستورات، و حذف مخالفان همچنان شیوه اصلی عملکرد سیاسی آمریکا است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، سیمورهرش، با اشاره به سخنان یک مقام ارشد بازنشسته سازمان اطلاعاتی آمریکا، کشتن بن‌لادن را ویژگی بارز هر دو دوره ریاست جمهوری اوباما برشمرد و نوشت :«کاخ سفید همچنان اصرار دارد که قتل بن‌لادن یک عملیات کاملاً آمریکایی بود و ژنرال‌های ارتش پاکستان و حتی برخی سازمان اطلاعاتی آمریکا قبل از حمله اطلاعی از عملیات نداشتند؛ اما همانند سایر رویه‌های دولت اوباما، این نیز دروغی بیش نیست.»

وی افزود: « آشکارترین دروغ کاخ سفید ادعای این مطلب است که انجام این عملیات هرگز به «ژنرال اشفق پرویز» و«ژنرال احمد پاشا» دو فرمانده ارشد نظامی پاکستان اطلاع داده نشده بود. این موضع آمریکا علیرغم گزارش‌های فراوانی که سیاست‌های کاخ سفید را در این موارد زیر سوال می‌برد، همچنان پابرجاست.»

این خبرنگار همچنین اظهار داشت: بن‌لادن از سال 2006 زندانی سازمان اطلاعاتی آمریکا در «ابوت آباد» بود و مقامات پاکستانی برای بازکردن حریم هوایی خود، از این عملیات مطلع شده بودند.

موضوع دیگری که وی مطرح کرده‌‌‌است این است که سازمان سیا بر خلاف ادعای کاخ سفید مبنی بر اطلاع از محل اختفای بن لادن ازطریق دنبال کردن رابط‌های او، با پرداخت 25 میلیون دلار پاداش به یک مأمورسابق سازمان اطلاعاتی پاکستان توانست وی را ردیابی کند.

دعوت از عربستان برای جنگ زمینی

رئیس جمهور پیشین یمن، عربستان را به رویارویی و جنگ زمینی دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی عبدالله صالح" حملات ائتلاف عربستان سعودی به یمن را تجاوزی بزدلانه توصیف و از عربستان دعوت کرد که روی زمین به رویارویی و نبرد بپردازد.

صالح که منزلش درصنعا توسط جنگنده های سعودی تخریب شده است، مقابل ویرانه های خانه خود گفت: من درباره ادامه این تجاوزگری به مردم یمن هشدار می دهم و پیش بینی می کنم که این جنگ ، همه موازنه ها را در منطقه تغییر دهد.

پیش نویش بیانیه کمپ دیوید در باره ایران

الحیات نوشت: بیانیه پایانی نشست کمپ دیوید میان سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا به مساله یمن، توافق هسته ای ایران و تقویت مخالفان سوری می پردازد.

به گزارش «انتخاب»، اندکی قبل از ورود سران شورای همکاری خلیج (فارس) به واشنگتن جهت شرکت در نشستی با رئیس جمهور آمریکا؛ روزنامه الحیات اعلام کرد پیش نویس بیانیه پایانی نشست کمپ دیوید تهیه شده است.

به نوشته این روزنامه این بیانیه بر این مطلب تاکید می کند که طرح شورای همکاری خلیج (فارس) باید به عنوان مبنای حل و فصل بحران یمن به کار گرفته شود.

همچنین یک زرادخانه دفاعی برای کشورهای خلیج فارس ایجاد شود و زمینه برای فروش تسلیحات از جمله سامانه پاتریوت و موشک های فاد به کشورهای شورای همکاری خلیج (فارس) فراهم شود و در تحویل این تسلیحات تسریع صورت گیرد.

همچنین این بیانیه بر پذیرش توافقی که تهران را از دستیابی به تسلیحات هسته ای باز می دارد تاکید کرده است. این بیانیه مساله تقویت مخالفان سوری را نیز مطرح کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها