وزیرارشاد در جمع خبرنگاران:

میزان یارانه نشریات اطلاع رسانی می شود

این روزها وقتی نام استان مرکزی و شهر اراک به میان می‌آید خیلی‌ها شاید یاد رآکتور آب سنگین اراک می‌افتند که یکی از محورهای مهم گفت‌وگوی ایران و قدرت‌های جهانی است.
کد خبر: ۷۹۶۸۱۴
مردم جام‌جمی اراک

البته اراک به شهر صنعتی بودن مشهور است، بی خود نیست ورودی اصلی این شهر هم شهرک صنعتی قرار دارد و اولین آشنایی مسافران و گردشگران اراک (شاید متاسفانه) با کارخانه‌های متعدد آن است که شهر را محاصره کرده اند اما باور کنید اراک فقط یک شهر صنعتی نیست، گرچه شاید سیمای ظاهری این شهر این موضوع را برجسته کرده است و خبرها و رسانه‌ها هم این وجه از مرکزِ استان مرکزی را برجسته کرده‌اند، اما کمتر کسی با دیگر جاذبه‌های فرهنگی مردم و شهر اراک آشنا شده است؛ از حمام چهارفصل و مردان نمکی و تاریخی‌اش بگیریم تا قدم زدن در خیابان ملک و میدان امام(ره) و بعد هم بستنی ممدرضا(سعادت) که اگر نگوییم خوشمزه‌ترین ولی دست‌کم متفاوت‌ترین بستنی ایران را می‌توانید در این شهر میل کنید.

اراک یکی از مهم‌ترین مراکز علمی کشور هم است، دانشگاه آزاد اسلامی این شهر از جمله بزرگ‌ترین مراکز علمی و جزو پرجمعیت‌ترین دانشگاه‌های کشور به‌شمار می‌رود، دانشگاه علوم پزشکی این استان هم در تراز دانشگاه‌های خوب کشور است و روی هم رفته اراک جمعیتی میلیونی از دانشجویان را از شهرهای مختلف کشور با خرده‌فرهنگ‌های گوناگون در خود جای داده است.

همه اینها را گفتیم تا برسیم به اینجا که این جمعیت جوان و دانشجو و مراکز فرهنگی اراک باعث شده ‌است تا مردم این شهر صنعتی از مطالعه هم غافل نباشند.

براساس یک نظرسنجی که توسط معاونت امور مطبوعاتی وزارت ارشاد روز گذشته منتشر شد مردمِ اراک بیشترین اطلاعات خود را از صداوسیما و شبکه‌های داخلی دریافت می‌کنند و در میان روزنامه‌ها هم اولویت آنها روزنامه جام‌جم است.

این پژوهش از سوی مرکز ملی مطالعات و سنجش افکار عمومی انجام شده و حاصل نظرسنجی از شهروندان شهر اراک درباره میزان و الگوی مصرف مطبوعات است که در میان روزنامه‌های مختلفی که افراد آنها را مطالعه می‌کنند بیشترین میزان خواننده به روزنامه جام‌جم اختصاص داشته است و روزنامه‌های ایران و همشهری در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

سینا علیمحمدی - دبیر گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها