بررسی روند مذاکرات هسته‌ای و مصوبه کنگره آمریکا در «تیتر امشب»

تیم هسته‌ای مراقب حیله گری غرب باشد

با توجه به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و تحولاتی که در این مسیر رخ داده است، نمایندگان مجلس با حساسیت این گفت‌وگوها را دنبال کرده و تلاش می‌کنند نکاتی که مورد توجه است نه‌فقط به تیم مذاکره‌کننده کشورمان، بلکه خطاب به 6 کشور طرف مذاکره و بویژه آمریکا یادآوری کنند.
کد خبر: ۷۹۶۷۸۴
هشدار مجلس به 1+5

بیانیه‌ای که روز گذشته از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر شد، تاکیدی بود بر تأکیدات گذشته که همه بدانند نمایندگان مجلس نسبت به روندی که گفت‌وگوهای هسته‌ای طی می‌کند، حساس هستند و همزمان طرحی نیز با امضای بیش از 100 نماینده مجلس پیگیری می‌شود تا در آن، چارچوب دقیق توافقی که پیش از اجرا باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، روشن شود.

مخاطب آنچه مجلس شورای اسلامی بر آن تأکید می‌کند، نه‌فقط تیم مذاکره‌کننده کشورمان، بلکه 1+5 است که بدانند با فشار نمی‌توانند به نتیجه برسند و اگر بخواهند به چنین شیوه‌ای ادامه دهند، مجلس شورای اسلامی با گام‌هایی که به‌ صورت مرحله‌ای برخواهد داشت، مانع آنها خواهد شد.

با این همه نباید این نکته را از نظر دور داشت که گام‌های برداشته شده از سوی نمایندگان مردم در مجلس در راستای تقویت موضع کشورمان در مذاکرات است.

تیم مذاکره‌کننده، نماینده دولت جمهوری اسلامی است و بنابراین همه برای تقویت کشورمان در مذاکرات و تأمین منافع ملی و حقوق کشورمان در گفت‌وگوهای هسته‌ای تلاش می‌کنند.

بنابراین اگر نقدی هم مطرح می‌شود، برای آن است که همه بدانند موضوع مذاکرات موضوعی جدی و بااهمیت بوده و مجلس نسبت به آن بی‌تفاوت نیست و مذاکرات را با دقت دنبال می‌کند و انتظار این است که تیم مذاکره‌کننده نیز با هوشیاری به گفت‌وگوها ادامه دهد.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با مذاکرات و محورهایی که ایشان در این راستا مورد توجه قرار می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نظرات ایشان در واقع هشداری است به 1+5 بویژه آمریکا و اروپا که بدانند مذاکرات باید در چارچوب مشخص شده پیش رفته و البته مذاکره‌کنندگان نیز می‌بایست چارچوب‌ها را رعایت کنند.

دکتر اسماعیل کوثری - نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها