بیشتر مواقع ما به حالات روحی‌مان اجازه می‌دهیم اعمال‌مان را کنترل کنند و عاقبت این کار به عقب انداختن کارها، ورزش نکردن، تغذیه ناسالم داشتن، در فضای مجازی وقت هدر دادن و... منجر می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۲۵۸
حوصله به خرج دهید تا موفق باشید

مثال‌های زیر را درنظر بگیرید:

می‌خواهید کتاب بنویسید و خودتان را به نوشتن هرروز صبح متعهد می‌کنید. وقتی زمانش می‌رسد، احساس می‌کنید حوصله این کار را ندارید و به جای آن دلتان می‌خواهد سایت‌های مورد علاقه تان را در اینترنت مرور کنید. سپس کار نوشتن به بعد موکول می‌شود. تمام به عقب انداختن کارها، همین‌گونه رخ می‌دهند.

به خودتان می‌گویید امروز باید بیرون بروید. اما زمانش که رسید، احساس خستگی می‌کنید و ترجیح می‌دهید جایی نروید و با خود می‌گویید‌ فردا می‌روم.‌

برنامه مدیتیشن برای خود ترتیب داده‌اید، اما به جای آن شروع به خواندن پیامک‌هایتان می‌کنید و احساس می‌کنید در آن لحظه حوصله این کار را دارید نه مدیتیشن.

یک رژیم غذایی سالم برای خود ترتیب می‌دهید، اما وقت ناهار هوس می‌کنید ساندویچ، سیب زمینی سرخ شده یا هر غذای مضر دیگری بخورید، چراکه به طور کل تمایلی به خوردن سبزیجات ندارید، اما همیشه از غذاهای سرخ شده، پرنمک، چرب یا شیرین بشدت لذت می‌برید.

اگر اجازه دهیم حالات روحی‌مان تمام فعالیت‌هایمان را دیکته کنند، زندگی‌مان کاملا مختل خواهد شد. در واقع مدام کارهایمان را عقب می‌اندازیم، درست غذا نمی‌خوریم، ورزش نمی‌کنیم و با همین عادت‌های بد زندگی کرده و در نهایت با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم.

چه روش بهتری می‌توان به کار بست؟ برای تصمیم‌گیری در خصوص کارهایتان هوشمندانه‌تر عمل کنید. مثلا انتخاب‌تان به گونه‌ای باشد که شما را در به پایان رساندن کار ترغیب کند. هر زمان که موقع عمل رسید به جای این‌که بگویید حوصله‌اش را ندارم یکی از موارد زیر را با خود تکرار کنید:

1- برنامه‌ای است که چیدم و باید انجامش بدهم.

2- گذشته از من خواسته ‌این کار را انجام بدهم و آینده مسلما به خاطرش از من ممنون خواهد شد. پس بهتر است دست به کار شوم.

3- شروع کنم، حوصله‌ام هم می‌آید. همیشه اول کار سخت است.

4- اکنون نمی‌توانم برنامه‌ام را عوض کنم، من قبلا خوب در مورد آن فکر کرده و برنامه‌ریزی کرده‌ام و باید آن را انجام دهم.

لازم است بدانید بهترین نویسندگان، ورزشکاران، کارفرمایان و... کارهایشان را زمانی که حوصله دارند، انجام نمی‌دهند، بلکه طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده به وظایف‌شان رسیدگی می‌کنند و تحت هیچ شرایطی تن به بی‌حوصلگی‌هایشان نمی‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها