با دکتر حمید گورابی، رئیس پژوهشگاه رویان

وقف علمی، بازوی رشد و توسعه علم و فناوری

پژوهشگر کلینیک پوست پژوهشگاه رویان خبر داد:

درمان بیش از 1500 بیمار مبتلا به لک و پیس با سلول​های بنیادی

پژوهشگر کلینیک پوست پژوهشگاه رویان گفت: از ابتدای ارایه خدمات درمانی در مورد بیماری لک و پیس در پژوهشگاه رویان (از سال 1386 تاکنون) بیش از هزار و 500 بیمار مبتلا به این بیماری درمان شده اند.
کد خبر: ۷۹۵۷۴۱
درمان بیش از 1500 بیمار مبتلا به لک و پیس با سلول​های بنیادی

دکتر امیر باجوری پنجشنبه شب در حاشیه کنفرانس علمی یک روزه سلول های بنیادی در بندرعباس گفت: ماهیانه حدود یکصد بیمار مبتلا به لک و پیس در این کلینیک معاینه و سالیانه حدود 300 نفر سلول درمانی می شوند.

وی با بیان اینکه همه بیماران مبتلا به لک و پیس نمی توانند تحت درمان قرار گیرند، افزود: کاندیدای درمان با سلول بنیادی در بیماری لک و پیس بیماران با سن بیش از 12 سال هستند که پیشرفت بیماری آنها حدود شش ماه تا یک سال متوقف شده باشد و به سایر درمانهای جاری جواب نداده باشند البته در مواردی هم این روش درمانی برای افراد بالای 60 سال اثر بخش بوده که البته میزان پاسخگویی به درمان در این بیماران بین 60 تا 70 درصد می باشد.

پژوهشگر گفت: در خصوص فعالیت بخش سلول درمانی پوست پژوهشگاه رویان، گفت: این بخش در چهار مورد شامل بیماری لک و پیس، برطرف کردن فرورفتگی های پوستی ناشی از بیماری سالک، آکنه، سوختگی، چین و چروک و تزریق چربی با سلول های بنیادی برای زیبایی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارایه می دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها