سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

رژیم آل سعود منتظر پاسخ یمنی ها باشد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن حملات متجاوزان سعودی به یمن را شکست خورده توصیف کرد و گفت:رژیم آل سعود منتظر پاسخ ملت یمن باشد.
کد خبر: ۷۹۵۷۳۳
رژیم آل سعود منتظر پاسخ یمنی ها باشد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری یمنی سبا، سرتیپ ستاد شرف غالب لقمان در کنفرانس خبری امروز خود تاکید کرد تحولات میدانی در یمن عکس آن چیزی است که رژیم آل سعود و مزدوران این رژیم در یمن طراحی کرده اند.

وی افزود: پیروزی های یگان های مختلف ارتش و امنیتی یمن بر این پیام تاکید می کند که متجاوزان در یمن نتوانستند به اهداف خود برسند.

غالب لقمان گفت: متجاوزان سعودی از هفدهم ماه گذشته تا ششم ماه جاری پانصد و سیزده حمله هوایی به یمن داشتند.

وی درباره درگیری های مرزی عربستان و یمن تاکید کرد: این درگیری ها بخشی از خشم و اعتراضات فزاینده قبائل یمن علیه تجاوز عربستان است.

شرف غالب لقمان گفت: متجاوزان سعودی بیش از پانصد و بیست حمله هوایی و موشکی به استثنای حملات توپخانه ای در مناطق مرزی داشتند. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند وارد منطقه التواهی شوند و اداره این منطقه را در اختیار ساکنان آن قرار دادند. پس از خروج نیروهای ارتش، تروریست های القاعده وارد التواهی شدند و آن را اشغال کردند و شمار زیادی از سکنه این منطقه از ظلم و ستم این تروریست ها شکایت داشتند و در نهایت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مجبور شدند بار دیگر به التواهی بازگردند و این منطقه را از حضور تروریست ها پاکسازی کنند و دیگر به این تروریست ها اجازه داده نمی شود به التواهی بازگردند.

عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

وزرای خارجه عربستان و آمریکا روز پنجشنبه در یک نشست خبری در ریاض بر آتش‌بس 5 روزه در یمن تاکید کردند، اما ارتش عربستان و سخنگوی ائتلاف متجاوز ساعاتی پس از این نشست، آغاز عملیات نظامی عربستان علیه صعده یمن را اعلام کرده است.

هشدار درباره فاجعه انسانی در یمن

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در یمن درباره اوضاع فاجعه بار انسانی به ویژه مشکلات بهداشتی در بسیاری از مناطق این کشور هشدار داد.

اری الیزابت اینجرس در مصاحبه با نشریه فرانسوی اوبسرواتور گفت :«بسیاری از زخمی ها در یمن جایی برای مداوایشان وجود ندارد و بسیاری از سازمان های امدادی در ادامه فعالیتشان و ارسال دارو برای بیماران و زخمی ها در مناطق بمباران شده با مشکل مواجه شده اند.

وی با اشاره به مشکلات یمنی ها در زمینه کمبود سوخت ، مواد غذایی ، آب و دارو تاکید کرد دستیابی به مواد غذایی و کمک های دارویی و آب در مناطق مختلف یمن به سختی صورت می گیرد.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز خواستار ایجاد منطقه ای برای فرود هواپیماهای حامل کمک های انسانی در یمن شد و گفت فرودگاه صنعا تنها مکان برای ارسال دارو به صنعا و شمال یمن بشمار می رود.وی تصریح کرد فقط دو سازمان ، پزشکان بدون مرز و صلیب سرخ جهانی ، در یمن فعالیت دارند.

عربستان :صعده یمن را ۲۴ ساعته بمباران می کنیم

عربستان اعلام کرد مواضع انصارالله را در استان صعده یمن بیست چهار ساعته و بدون توقف بمباران می شود.

رژیم سعودی شهر «باقم»یمن را با بیش از بیست موشک هدف قرار داد.شهر «باقم» در استان صعده واقع شده است.

همچنین ارتش یمن ضربات سنگینی به تروریست های القاعده در استان شبوه وارد کرده است.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی توانستند عناصر القاعده را در منطقه مصنع در استان شبوه به عقب برانند. تروریست ها پس از فرار از این منطقه سلاح و تجهیزات نظامی خود را در این منطقه برجا گذاشتند.

رژیم سعودی طی شش روز گذشته 377 شهروند یمنی را در حملات هوایی به این کشور به قتل رسانده است. شمار شهدای یمنی طی شش روز گذشته به 377تن و تعداد مجروحان به 2459 تن رسید.

عربستان سعودی حملات هوائی خود را به صنعا و صعده یمن تشدید کرده است. هواپیماهای سعودی در تازه ترین حملات خود منطقه ی مرزی را در الحرض در استان حجه بمباران کرده اند.

تصرف یک پایگاه سعودی

قبایل یمنی الهمدان یک پایگاه نظامی سعودی را در استان نجران تحت سیطره خود در آوردند.

این پایگاه پس از فرار نیروهای مستقر در آن به تصرف نیروهای قبایل یمنی در آمد. منابع یمنی اعلام کردند نیروهای قبایل پایگاه نظامی العین عربستان در استان نجران را هدف گلوله باران قرار دادند و توانستند دو خودروی نظامی را به آتش بکشند. منابع اعلام کردند قبایل یمنی شاهد فرار گسترده نیروهای ارتش سعودی از پایگاه های این کشور در منطقه جیزان بودند که پس از پیشروی نیروهای قبایل به سمت این پایگاه ها روی داد. دهها نفر از نظامیان سعودی نیز در حمله به مواضع آنها در ابو همدان کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها